کد خبر: ۷۰۹۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
تعداد بازدید: ۸۵۸
رییس بسیج علم و فناوری:
معاون علمی، پژوهشی و فناوری بسیج تاکید کرد: این انقلاب به دنبال احیا تمدن اسلامی است و طی این سال‌ها این حرف خود را اثبات کرده که انقلاب اسلامی تمدن‌ساز است.
انقلاب به دنبال احیا تمدن اسلامی است/ می‌توانیم برای کشورهای دیگر الگو باشیمبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حسین قدیانی در چهارمین همایش جهادگران علم و فن‌آوری ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه (س) گفت: انقلاب اسلامی در دورانی که در دنیا و نظام بین‌الملل یک نظام دو قطبی بود، شکل گرفت. 

او ادامه داد: در آن دوران اگر هر ساختاری می‌خواست دگرگون شود و انقلابی شکل گیرد، به ناچار باید تابعیت یکی از این دو ابر قدرت را می‌پذیرفت. 

معاون علمی، پژوهشی و فناوری بسیج با بیان اینکه هنگامی که انقلاب اسلامی پیروز شد، شعار نه شرقی و نه غربی داد، اظهار داشت: این انقلاب به دنبال احیا تمدن اسلامی است و طی این سال‌ها این حرف خود را اثبات کرده که انقلاب اسلامی تمدن‌ساز است. برای الگو شدن لازم است ما بتوانیم فرهنگ اسلامی را در جامعه پیاده‌سازی کنیم و لازمه این کار تولید علم بومی است. 

قدیانی با بیان اینکه انقلاب چاره‌ای ندارد که در راستای علومی که حقوق اجتماعی اسلامی را پیاده کند، گام بردارد، تصریح کرد: این مسئله با علوم غربی هماهنگی ندارد و باید کمر همت را بست و به همان سیاق زمان جنگ باید علم بومی تولید کرد. 

او ادامه داد: امروز انقلاب با چالش‌های زیادی روبه‌رو است. برای حل آن باید از روش‌ها و منش‌ها و ایده‌های اندیشه توحیدی استفاده کنیم و معادلات غربی را برهم بریزیم. 

معاون علمی، پژوهشی و فناوری بسیج با بیان اینکه ما باید برای تولید علم نافع گام برداریم، خاطرنشان کرد: امروز علوم زیادی در حال به وجود آمدن است همه علوم ما را به صلاح نمی‌رساند. آن بخش برای ما قابل بهره‌برداری است که ما را صلاح برساند. برخی علوم مانع منفعت بشریت می‌شود.  

قدیانی افزود: انقلاب ثابت کرد فقط با لیبرالیسم و سوسیالیسم نیست که می‌توان نظام را تشکیل داد، از دل انقلاب، نظام اسلامی جوشید و حکومت اسلامی را تشکیل داد. 

او با بیان اینکه بسیج وارد هر عرصه‌ای شده، باعث رشد نمو و حرکت جدی شده است، ابراز داشت: امیدواریم در راستای فرایشات رهبری برای تولید علم بسیج هم در این راه گام بردارد. ما می‌توانیم برای کشورهای دیگر الگو باشیم. به لطف خدا و زحماتی که عزیزان بسیحی کشیده‌اند، ما جشنواره‌ای در رابطه با ابتکارات با مشارکت دانشگاه آزاد راه‌اندازی کردیم. پیوند دانشگاه آزاد و بسیج باعث تسریع این حرکت‌های جهادی می‌شود. 

معاون علمی، پژوهشی و فناوری بسیج اضافه کرد: با موافقت وزیر علوم قرار شد قرارگاه پیشرفت جهاد علمی شکل بگیرد امیدواریم هم‌افزایی در مجموعه فعالیت علمی داشتیم ظرفیت علمی بالقوه و بالفعل بسیار بالا است. بیش از ۲۰۰۰ طرح به دبیرخانه آمد. پس از داوری، ۲۷۰ طرح در نمایشگاه حاضر شدند ما محققین متعددی را در اقشار مختلف داریم ما چهار خانه نخبگان را از بین ۳۰ خانه انتخاب کردیم. شش پایگاه بسیج علمی انتخاب شدند و از خانواده شهدای علمی تحلیل می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: