کد خبر: ۷۰۹۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
تعداد بازدید: ۳۴۰
صبح امروز؛
وزیر امور خارجه ایران در اجلاس وزرای امور خارجه سازمان اکو حضور یافت و به سخنرانی پرداخت.

ظریف در اجلاس وزرای خارجه سازمان اکو سخنرانی کرد + عکسبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیست و دومین اجلاس وزرای امور خارجه سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) که در اسلام‌آباد در حال برگزاری است، حضور یافت و به سخنرانی پرداخت. 
او با اعلام حمایت کامل ایران از ریاست جدید سازمان اکو یعنی پاکستان گفت: جمهوری اسلامی ایران همچنان از دبیرکل و دبیرخانه اکو در انجام وظایف خود در اجرا و نظارت بر برنامه‌های سازمان حمایت خواهد کرد.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران خود را متعهد به ادامه حمایت از اکو می‌داند، اظهار داشت: بر این باوریم که سازمان همکاری اقتصادی بهترین گزینه جهت همکاری بین کشورهای منطقه است. ما معتقدیم که منطقه‌گرایی بر ساخته اکو نه تنها چشم‌انداز توسعه اقتصادی فردی و جمعی کشورهای عضو را تقویت می‌کند، بلکه روابط سیاسی و امنیتی اعضا را نیز گسترش می‌دهد.

ظریف ادامه داد: ما می‌توانیم از طریق اجرای طرح‌های همکاری و همگرایی اکو ظرفیت‌های خود را برای مواجهه فردی و جمعی با چالش‌ها و کاهش آسیب‌ها بالا ببریم.

او با بیان اینکه سازمان اکو به عنوان یک سازمان عضو محور تنها در صورتی توفیق خواهد داشت که همه اعضا در آن حضور فعال داشته باشند، تصریح کرد: ترتیبات و موافقتنامه‌هایی که کلیه اعضا در آن مشارکت نداشته‌اند تاثیرات منفی نهادی و ساختاری خود را بر سازمان اکو بر جای گذاشته است. لازم است همه کشورهای عضو در فعالیت‌های اکو حضور داشته باشند و در مقابل سازمان اکو هم باید ثابت کند که در خدمت منافع همه اعضا است.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: کشورهای عضو به روشنی خواستار این هستند که سازمان اکو بر پروژه‌ها و برنامه‌هایی متمرکز باشد که بیشترین منافع اقتصادی را برای کلیه اعضا و نیز منطقه اکو به ارمغان می‌آورند. 

ظریف با بیان اینکه اکو باید ثابت کند که برای تک‌تک اعضا منفعت‌زا است، خاطرنشان کرد: اساس تعلق و وابستگی به خود را تقویت می‌کند. در مقابل، ما به عنوان کشورهای عضو باید از سازمان اکو و فعالیت‌های آن کاملا پشتیبانی کنیم.

 
محمدجواد ظریف در سازمان اکو
محمدجواد ظریف در سازمان اکو
محمدجواد ظریف در سازمان اکو
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: