کد خبر: ۷۰۹۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
تعداد بازدید: ۲۹۱
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کسب اسکار توسط اصغر فرهادی کارگردان ایرانی، پیام روشنی داشت که دنیای امروز محل تعامل، گفت وگو و تبادل فرهنگی است.
صالحی امیری: پیام اسکار اصغر فرهادی تعامل، گفت وگو و تبادل فرهنگی بودبه گزارش خبرداغ،سید رضا صالحی امیری روز دوشنبه در حاشیه شورای اداری گلستان در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا ضمن تبریک کسب این جایزه به فرهادی و اهالی هنر و سینما اظهارداشت: کسب اسکار اتفاق مهم و بزرگی بود و این در شرایطی بوجود آمد که رئیس جمهوری آمریکا حداقل ها را برای حضور ایرانیان بسته بود.

وی یادآور شد: با فیلم فروشنده صدای فرهنگ ایرانی در دنیا شنیده شد، فرهنگ ایرانی فرهنگ صلح ، دوستی ،همگرایی و همزیستی است.
صالحی امیری تصریح کرد: این پیام و این جایزه نشان داد رفتار رئیس جمهوری آمریکا با اصل مساله صلح و دوستی در مخالفت و مغایرت است.

وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی عنوان کرد: فرهادی با حضور نیافتن در این جشنواره اعتراض خود را نسبت به رفتار و تصمیم رئیس جمهوری آمریکا به گوش جهانیان رساند.
در مراسم انتخاب جایزه بهترین فیلم جهان، جایزه اسکار به فیلم فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی و بازیگری ترانه علیدوستی و سیدشهاب حسینی اهدا شد.

سید رضا صالحی امیری بامداد دوشنبه به استان گلستان سفر کرد، شرکت در شورای اداری، آئین پایانی جشنواره های قرآن و عترت و رونمایی از دانشنامه گلستان از برنامه های این سفر یک روزه است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: