کد خبر: ۷۰۹۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
تعداد بازدید: ۳۲۱
وزیر کشور اعلام کرد:
وزیر کشور گفت: براساس گزارش ارزیابی کشت و تولید مواد افیونی در افغانستان که دفتر 'UNODC' در ماه دسامبر 2016 آن را انتشار داد، میانگین تولید این مواد نسبت به سال گذشته حدود 43 درصد افزایش داشته است.
رشد 43 درصدی تولید مواد افیونی در افغانستان/ اجرای برنامه فراگیر مبارزه با پولشوییبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز دوشنبه در کنفرانس بین المللی تهران علیه مواد مخدر و جرایم سازمان یافته مرتبط که در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد، اظهار کرد: در چنین وضعیتی مسیرهای شمالی، دریایی و بالکان فعال تر و روندهای پولشویی نیز از نظر میزان و گسترش منطقه ای شتاب خواهد گرفت.

وی در عین حال افزود: استفاده افراط گرایان و مجرمین جرایم سازمان یافته از این شرایط در جهت اهداف تروریستی و جرایم بین المللی بخصوص پولشویی است.
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان این که مساله مواد مخدر یک مساله جهانی است، افزود: مقابله با این مساله از عهده یک کشور و یا چند کشور خارج است، خصوصا مبارزه با جریان مالی ناشی از قاچاق مواد مخدر که به عنوان مثال جاسازی مواد یک رفتار کاملا متفاوت با رفتارهای اجتماعی جوامع است، بنابراین کشف و مقابله با آن بسیار آسان تر از مقابله با جرم مالی پولشویی است.

وی در ادامه افزود: پولشویی عملی است کاملا آمیخته در امور مالی روزمره مردم از طبقات مختلف و سنگین ترین مسوولیت در مبارزه با پولشویی متوجه کشورهایی است که مافیای مواد مخدر آن کشورها را برای پنهان داشتن و حفظ درآمدهای غیرمشروع خود انتخاب کرده اند.

** اجرای برنامه فراگیر مبارزه با پولشویی

رحمانی فضلی اظهار داشت: مبارزه با پولشویی مستلزم مبارزه جدی با به کارگیری ساز وکارهای به روز و پیشرفته است که جمهوری اسلامی ایران برنامه فراگیر و اثربخشی را با تصویب قوانین و صدور دستورالعمل های دقیق طراحی و در دست اجرا دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: