کد خبر: ۷۰۶۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
تعداد بازدید: ۲۰۸
بانک آینده قصد دارد سرمایه خود را از مبلغ 16 هزار میلیارد ریال که چندی پیش ثبت شد، به 30 هزار میلیارد ریال افزایش دهد.
بانک آینده سال آینده 30 هزار میلیارد ریالی می شودبه گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی بانک آینده، بانک آینده در راستای مأمویت اصلی خود با ایفای نقش در جهت افزایش رفاه جامعه، تقویت تولید، ایجاد پایداری در توسعه اقتصادی کشور، سلامت عملکرد و استحکام مالی بانک، فرآیند افزایش سرمایه برای دستیابی به سرمایه ۳۰,۰۰۰ (سی هزار) میلیارد ریالی را از ۲ سال گذشته آغاز کرده است.

در این ارتباط، پس از موافقت بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار، مجمع عمومی فوق العاده در تاریخ هفتم بهمن ماه 94 برگزار و اجرای فرآیند مزبور توسط سهامداران به هیأت مدیره بانک تفویض شد. در ادامه، عملیات پذیره‌نویسی از طریق جراید کثیرالانتشار به اطلاع عموم رسید. در نهایت، پس از تصدیق تمامی مراحل قانونی صورت پذیرفته توسط بانک مرکزی، در سال جاری مرحله اول افزایش سرمایه در تاریخ نهم بهمن ماه سال 95 محقق شده و به ثبت قانونی رسید. به این ترتیب، سرمایه بانک از مبلغ ۸,۰۰۰ (هشت هزار) میلیارد ریال به مبلغ۱۶,۰۰۰ (شانزده هزار) میلیارد ریال افزایش یافت.

در جهت توسعه و تعمیق اهداف مزبور، مرحله دوم افزایش سرمایه از مبلغ ۱۶,۰۰۰ (شانزده هزار) میلیارد ریال به مبلغ۳۰,۰۰۰ (سی هزار) میلیارد ریال در بانک آینده پس از اخذ موافقت اصولی از سازمان بورس و اوراق بهادار، در جریان اخذ مجوز نهایی از بانک مرکزی برای پذیره‌نویسی است.

این افزایش ۱۴,۰۰۰ (چهارده هزار) میلیارد ریالی منجر به ارتقای توانایی بانک در تجهیز و تخصیص منابع و ایجاد ترکیب مناسبی از درآمدها و بازدهی مطلوب و مورد انتظار سپرده‌گذاران و سهامداران و هم‌چنین اصلاح نسبت‌های مالی بانک خواهد شد.

بر اساس برنامه‌ریزی های به عمل آمده، پیش بینی می شود مرحله دوم فرآیند افزایش سرمایه در شش ماهه اول سال آینده تکمیل خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: