کد خبر: ۷۰۵۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
تعداد بازدید: ۱۸۸
۴۰ مسافر ایرانی که پیش از این و به دلیل دستور اجرایی رئیس‌جمهور آمریکا نمی‌توانستند به این کشور سفر کنند، با تعلیق فرمان وی توسط یک قاضی فدرال وارد خاک آمریکا شدند.
ورود ۴۰ ایرانی به آمریکا پس از تعلیق فرمان ترامپبه گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه واشنگتن‌پست، به دنبال تعلیق دستور اجرایی مهاجرتی «دونالد ترامپ» که توسط یک قاضی فدرال صورت گرفت، ورود اتباع هفت کشور ایران، عراق، سوریه، یمن، لیبی، سودان و سومالی از سر گرفته شد.

در همین چارچوب ۴۰ مسافر ایرانی ظهر روز  گذشته –شنبه- وارد فرودگاه بین‌المللی «لوگان» واقع در شهر بوستون شدند و به عنوان اولین گروه بزرگ مسافران اتباع یکی از کشورهایی که مشمول دستور اجرایی ترامپ می‌شدند، وارد خاک آمریکا شدند.

انتظار می‌رود هواپیماهای بیشتری که حامل مسافران اتباع هفت کشور ذکر شده در دستور معلق شده دونالد ترامپ هستند، امروز وارد فرودگاه‌های آمریکا شوند.

لغو دستور اجرایی دونالد ترامپ توسط یک قاضی فدرال آمریکا باعث گشوده شدن پنجره‌ها به روی مسافران و آغاز ورود مسافران به آمریکا شده‌ است.

«بکا هلر» مدیر پروژه بین‌المللی کمک به پناهجویان در نیویورک از وجود برخی از مشکلات که مانع ورود اتباع هفت کشور ایران، سوریه، عراق، یمن، لیبی، سودان و سوریه به خاک آمریکا می‌شود، خبر داد.

هلر تصریح کرد: «هماهنگی‌های انجام شده در این خصوص مشخص نیست و آنچه ما شاهد آن هستیم، قانون مهاجرت در غرب وحشی است».

وی همچنین با اعلام وجود برخی از ناهماهنگی‌ها و ممانعت‌ها از ورود اتباع این هفت کشور پس از تعلیق دستور ترامپ آن را ناشی از عدم ابلاغ صحیح تعلیق این دستور به تمامی کارمندان رده پایین اعلام کرد.

وی با تشبیه تعلیق موقت این دستور به یک پنجره افزود که مشخص نیست این پنجره تا چه زمانی باز خواهد ماند، پس کسانی که ورود‌ آنها به آمریکا ضروری است، باید سریع اقدام کنند.

برخی از شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی انتقال مسافران اتباع هفت کشور یاد شده به آمریکا را از سرگرفته‌اند.

وزارت دادگستری آمریکا نیز در یک دادگاه تجدید نظر، لغو فرمان قاضی فدرال و پی‌گیری دستور اجرایی ترامپ را مطرح کرده است.

اعتراض‌ها به دستور ترامپ مبنی بر عدم صدور روادید و جلوگیری از ورود مسافران اتباع هفت کشور نام برده به خاک آمریکا باعث انتقاد‌ها و اعتراض‌های شدید در داخل و خارج این کشور شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: