کد خبر: ۷۰۴۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
تعداد بازدید: ۱۹۸
شبکه خبری آمریکایی در گزارشی نوشت: مشاور امنیت ملی آمریکا با سخنان خود قصد داشت مشخص نماید که دولت جدید آمریکا تحمل اقدام‌های ایران را در خاورمیانه ندارد و با آن مقابله می‌نماید.
سی‌ان‌ان:‌ پایان دوره گفت‌وگوهای ایران-آمریکابه گزارش خبرداغ ، وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» در تحلیلی پیرامون اظهارات روز گذشته مقام‌های ارشد آمریکا در قبال ایران  نوشت: سخنان «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی آمریکا هیچ جای تردیدی را باقی نگذاشت که دوره گفت‌‌وگوهای بین دولت اوباما و ایران که از بیش از سی سال دشمنی و کشمکش کاسته بود، اینک به پایان رسیده است.

بر این اساس، این بیانیه پیامی آشکار مبنی براین بود که دولت جدید آمریکا تمایل به تغییر جدی مسیر دولت اوباما در قبال ایران را دارد و مایل است تا فعالانه در مواجهه با اعمال قدرت ایران که از دید کاخ سفید متحدانش را در خاورمیانه تهدید می‌کند، مقابله کند.

سی ان ان می‌نویسد: فلین قصد داشت که مشخص نماید دولت جدید آمریکا تحمل اقدام‌های ایران را در خاورمیانه ندارد.

«تونی بلینکن» از معاونان دولت سابق آمریکا البته معتقد است که «آزمایش‌های موشکی ایران» یک موضوع جدی بوده که در سازمان ملل متحد ساز و کاری برای رسیدگی به هرگونه نقضی در این زمینه وجود دارد.

بلینکن گفت: «من مطمئن نیستم که هشدار دولت آمریکا به ایران چه معنایی دارد.»

این شبکه آمریکایی در ادامه آورده است: هرچندکه به نظر می‌رسد در این برهه کاخ سفید امید دارد این‌گونه الفاظ کافی باشد اما سخنان هشداری فلین اولین عرض اندام او در سمت جدید در دولت ترامپ بود.

«باب کورکر»، رییس کمیته روابط خارجی مجلس سنا نیز در موضع گیری در این زمینه  اظهار داشت که سخنان مشاور امنیت ملی آمریکا علیه دولت ایران او را تحت تاثیر قرار داده است.

کورکر در بیانیه‌ای خود گفت: « جدیت ترامپ علیه تمامی تهدیدهای ایران که متوجه منافع آمریکا است، مرا دلگرم می‌کند.»

به گزارش فارس‌، وی اضافه کرد: «واضح است که اقدام‌های ایران نادیده گرفته نخواهد شد و این کشور بابت رفتارهای غیرقانونی‌اش پاسخگو خواهد شد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: