کد خبر: ۷۰۴۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷
تعداد بازدید: ۱۸۹
دکتر لاریجانی در نطق پیش از دستور:
رییس مجلس شورای اسلامی اشاره به فرارسیدن دهه فجر گفت: در تئوری امام (ره) اساس کار حکومت، بر تفکر اسلامی و حکمرانی واقعی مردم قرار داشت.
گاهی حقایق انقلاب بخاطر اختلاف‌نظرهای سیاسی نادیده گرفته می‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، علی لاریجانی در ابتدای نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با تبریک فرا رسیدن دهه فجر در نطق پیش از دستور خود گفت: در سال ۵۷ در چنین روزی امام خمینی (ره) با ورود خود به ایران تحولی ایجاد کرد که به تحقیق بزرگترین تحول قرن بود.

او یادآور شد: با حضور امام راحل در کشور حکومت دیکتاتوری وابسته شاه از هم پاشیده شد، حکومتی که مهمترین امتیاز خود را نمایندگی ژاندارمی آمریکا در منطقه می‌دانست.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رژیم شاهنشاهی به میزانی که در مقابل قدرت های بزرگ خاضع بود، در مقابل ملت گستاخ و دیکتاتور ظاهر می‌شد، فساد از هر نوع سر تا پای حکومت شاه را گرفته بود، جز چند شهر که به آبادانی آن می‌پرداخت، بقیه کشور را رها کرده بود.

رییس قوه مقننه همچنین خاطرنشان کرد: طراحی امام راحل واژگونی همه مناسبات رژیم شاهنشاهی بود، در تئوری امام (ره) اساس کار حکومت، بر تفکر اسلامی و حکمرانی واقعی مردم قرار داشت، بنابر این در ساماندهی شکل حکومت آن را جمهوری اسلامی نامید تا این دو رکن همیشه در نظر گرفته شود.

او ادامه داد: در نظریه امام راحل، مردم در همه شئون کشور محور قرار داشت، چه در سیاست، چه در اقتصاد، چه در فرهنگ. همه نهادهای حکومتی مستقیم یا با واسطه با رأی مردم مستقر شدند.

لاریجانی با بیان این‌که مجلس به‌عنوان عصاره اراده ملت، در رأس امور قرار گرفت، یادآور شد: قوه مجریه بخشی به صورت مستقیم و بخشی با واسطه مجلس و با اراده مردم انتخاب می شوند، رهبری که بالاترین مقام حکومت است، با رأی مجلس خبرگان انتخاب می‌شود که اعضای آن توسط مردم مشخص می‌شوند.

او ادامه داد: در نگاه امام خمینی(ره) استقلال در همه وجوه آن عامل عزت ملی معرفی شد، چه استقلال فرهنگی،‌ سیاسی و اقتصادی به این جهت در مقابل شرق و غرب ایستاد و شعار نه شرقی نه غربی را محور دیپلماسی نظام قرار داد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: گرچه این سیاست به مذاق هیچ‌کدام از اقطاب قدرت جهانی خوش نیامد و دست به دست هم دادند و جنگ صدام را بر ما تحمیل کردند اما با سرافکندگی قدرت‌ها مجبور شدند جنگ را خاتمه دهند، چون فهمیدند ملت ایران با راهنمایی‌های امام خمینی(ره) ملت عزت‌مند است و دست از مبارزه برنمی‌دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز در فضای غبارآلودگی که گاه به خاطر اختلاف‌نظرهای سیاسی ایجاد می‌شود، حقایقی از خدمات انقلاب نادیده گرفته می‌شود که ظلم به انقلاب بزرگی است که جهان اسلام را تکان داد.

او گفت: آیا در استقامت امام (ره)، در استقلال سیاسی، ملت ایران ضرر کرد یا امروز سرافراز است؟ آیا تردیدی وجود دارد که ایرانی که تا قبل از انقلاب به خاطر حمایت از اسرائیل در نزد کشورهای اسلامی سرافکنده بود، امروز محور مقاومت و تحولات غیرتمندانه در منطقه است؟

لاریجانی اظهار داشت: آیا علی‌رغم همه فشارهای بین‌المللی قدرت‌های بزرگ، ایران امروز موفق به دانش پیشرفته هسته‌ای نشده است؟ برخی کشورهای بزرگ برای اینکه خود را موفق نشان دهند، زیاده سخن می‌گویند اما آیا حفظ دانش هسته‌ای در پس توافق هسته‌ای، امر کم‌ارزشی بود؟ آیا امروز ایران قدرت اصلی در مبارزه با تروریسم در منطقه نیست؟ کشورهای بزرگ که در این زمینه فقط بیانیه صادر نمودند. ۶۰ کشور متحد شدند تا با تروریسم به صورت کاغذی بجنگند.

رییس قوه مقننه یادآور شد: در زمینه استقلال اقتصادی، امام(ره) روحیه‌ای به جوانان زمان خویش القاء کرد که در مقابل تکنولوژی‌های نو، خود مستقل شوند؛ بنابر این در دوران جنگ که همه نوع تحریمی برای ایران ایجاد کرده بودند، ایران صاحب تکنولوژی موشکی شد و امروز از این جهت قدرت بزرگ منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم تحمیل هزار میلیارد دلار خسارت جنگ و رشد جمعیت ایران که بیش از دو برابر سال ۵۷ شده است، سهم صنعت و معدن در تولید ناخالص داخلی از ۱۵.۸ درصد در سال ۵۷ به ۲۶ درصد در سال ۹۴ رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: