کد خبر: ۷۰۴۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲
تعداد بازدید: ۲۶۱
محمد فرح قهرمان دو و میدانی المپیک که با قانون جدید ترامپ احتمالا نمی‌تواند به آمریکا و نزد خانواده اش بازگردد، به سیاست‌های ترامپ اعتراض کرد و قوانبن جدید را مشکل‌ساز خواند.
فرح علیه ترامپبه گزارش خبرداغ ، محمد فرح که متولد سومالی است و در بریتانیا بزرگ شده مشمول قانون منع ورود به خاک آمریکا می‌شود.

این ورزشکار که خانواده اش در آمریکا به سر می برند و خودش در اتیوپی در حال تمرین  است به قانون جدید اعتراض کرد.

او در این باره گفت: این خیلی ناراحت کننده است که من باید به فرزندانم بگویم پدرتان ممکن است نتواند به خانه باز گردد. یک ژانویه امسال ملکه انگلیس من را شوالیه کشور نامید و به نظر می رسد که ٢٧ ژانویه دونالد ترامپ من را به یک بیگانه تبدیل کرده است.

فرح معتقد است که قانون منع ورود تبعه ی ٧ کشور به آمریکا از روی نادانی و تعصب تصویب شده است و داستان زندگی او نمونه‌ای است که نشان می‌دهد با شفقت و درک می توان چه کرد. کارهایی که با نفرت و انزوا قابل انجام نیستند.

هنوز مشخص نیس محمد فرح که تابعیت بریتانیا را دارد می‌تواند به آمریکا باز گردد یا خیر.

قانون جدید منع ورود اتباع ٧ کشور مسلمان به آمریکا شامل افرادی که دو تابعتی هستند نیز می شود. محمد فرح پاسپورت سومالیایی ندارد و وکلای او به دنبال این هستند که ببینند او توانایی بازگشت به خانه اش را دارد یا نه.

فرح تا چند هفته ی آینده قصد بازگشت به آمریکا را ندارد زیرا در حال تمرین برای مسابقات قهرمانی جهان لندن است.

به گزارش ایسنا و به نقل از BBC، فرح درباره ی شرایطش گفت: من تبعه بریتانیا هستم و در ٦ سال گذشته در آمریکا زندگی کرده‌ام. سخت کار کردم، به جامعه کمک کردم، مالیات دادم و در آمریکا  بچه هایم را بزرگ کردم ، جایی که بچه هایم آنجا را خانه می دانند. حالا به من و خیلی‌ها شبیه من گفته شده که ممکن است نتوانیم برگردیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: