کد خبر: ۷۰۴۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
تعداد بازدید: ۲۷۳
نخست وزیر کانادا در پیامی خطاب به مهاجران و پناهجویان که توسط رئیس جمهوری آمریکا ممنوع الورود شده‌اند، اعلام کرد: کانادا از شما استقبال می‌کند.
واکنش کانادا به فرمان ترامپ: از پناهجویان استقبال می‌کنیم/ هیچ‌کسی نباید براساس ملیت یا قومیت محروم شودجاستین ترودو، نخست وزیر کانادا همچنین گفت که تمایل دارد تا درباره موفقیت سیاست مهاجرپذیری کانادا با دونالد ترامپ گفت و گو کند.

ترودو در واکنش به فرمان مهاجرتی ترامپ برای افرادی که از کشورهای مسلمان هستند در توئیت روز شنبه خود نوشت: افرادی که از پیگرد قانونی، ترور و جنگ می‌گریزند،‌ کانادا از شما استقبال می‌کند، بدون توجه به اعتقاداتتان. تنوع نقطه قوت ماست. به کانادا خوش آمدید.

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ترودو همچنین تصویری را از خودش در حالی که از یک کودک سوری در فرودگاه تورنتو در اواخر ۲۰۱۵ استقبال می‌کند، منتشر کرد. بعد از روی کار آمدن ترودو کانادا شاهد ورود ۳۹ هزار مهاجر سوری بوده است.

یکی از سخنگوهای ترودو نیز گفت که وی پیامی برای ترامپ داشته است.

کیت پورچیس، سخنگوی ترودو گفت: نخست وزیر در گفت و گوی بعدی خود با ترامپ به دنبال به بحث گذاشتن موفقیت سیاست مهاجر پذیری و آوارگان کاناداست.

مایکل فلین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید به مشاور امنیت ملی کانادا گفته کانادایی‌هایی که دارای پاسپورت این کشور هستند شامل شهروندان دو تابعیتی شامل این ممنوعیت دولت آمریکا نمی‌شوند.

وی ادامه داد: به ما این تضمین داده شده که شهروندان کانادایی می‌توانند با پاسپورت‌های کانادا مسافرت کنند.

انتظار می‌رود ترودو به زودی به کاخ سفید برود.

نخست وزیر کانادا از انتقاد کردن ترامپ امتناع کرده تا رئیس جمهوری جدید آمریکا را نرنجاند. کانادا نمی‌خواهد همانند مکزیک آماج حملات آمریکا قرار گیرد. بیش از ۷۵ درصد از صادرات کانادا به آمریکا می‌رود.

برد وال، وزیر اول ایالت ساسکاچوان کانادا حمایت خود را از ترودو ابراز داشت و در توئیت خود نوشت: ایالت ساسکاچوان در سال گذشته میلادی قریب به ۲۰۰۰ مهاجر را مورد استقبال قرار داده است. ما آماده کمک به دولت هستیم.

جان تروی، شهردار تورنتو نیز به این مساله اشاره کرد که این شهر متنوع‌ترین در جهان است.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به عنوان مردم کانادا اکثرا مهاجر هستیم و هیچ کسی نباید براساس ملیت یا قومیت محروم شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: