کد خبر: ۷۰۳۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴
تعداد بازدید: ۹۱۷
تا واپسین دقایق پنجشنبه - هفتم بهمن - پیکر تمام ۱۵ شهید آتش‌نشان و چهار تن از هموطنان از زیر آوار خارج شده و همچنان تا یافتن تمام پیکرها، جستجوها ادامه دارد.
۸ بهمن‌ماه، نهمین روز حادثه پلاسکو در حالی آغاز می‌شود که هنوز آواربرداری‌ها ادامه دارد و در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد آواربرداری انجام شده است.

تا واپسین دقایق پنجشنبه - هفتم بهمن - پیکر تمام ۱۵ شهید آتش‌نشان و چهار تن از هموطنان از زیر آوار خارج شده و همچنان تا یافتن تمام پیکرها، جستجوها ادامه دارد.

**17:10: پایان تراژدی آواربرداری پلاسکو 

عملیات آواربرداری تمام شد و با حضور ماموران خدمات شهری شهرداری، پیاده‌رو و معابر پلاسکو آماده تردد می‌شوند.

**17:00: یادداشت وزیربهداشت درباره حادثه پلاسکو و قول برای بررسی ایمنی بیمارستان‌های دولتی

وزیر بهداشت در صفحه شخصی خود در تلگرام با ابراز تاسف از حادثه پلاسکو، نوشت:‌ لازم می‌دانم تاکید کنم من نیز به سهم خود بررسی وضعیت تمام بیمارستان‌های دولتی را به لحاظ ایمن سازی واطفاء حریق با جدیت پیگیری می‌کنم.

**16:42: تخلیه کلوخ مقابل پلاسکو برای ترمیم پیاده‌رو و ساختمان

**14:06: اولین تصاویر از بخش افقی پلاسکو پس از آوار برداری

آخرین عملیات جستجو زیر باران/روایت فرماندهی که پلاسکو نیروهایش را گرفت+تصاویر

**13:49: ساعت 17 ؛ پایان عملیات پلاسکو/ جمهوری تا صبح فردا آماده تردد

یزدانی، معاون خدمات شهری شهردار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در محل حادثه، اظهار کرد: پیش‌بینی و برنامه‌ریزی ما این است که تا ساعت 17 امروز عملیات آواربرداری به شکل صددرصد در ساختمان پلاسکو انجام شده و عملیات در این ساختمان به پایان می‌رسد.

**13:48: معاون خدمات شهری شهرداری تهران اعلام کرد: با روند کاری که طی چندساعت گذشته ادامه داشته است، عملیات آواربردار پلاسکو قریب به یقین ساعت 17 امروز پایان می‌یابد.


**13:23: آخرین عملیات جست‌وجو در پلاسکو آغاز شد

عملیات آواربرداری در حادثه پلاسکو به نهمین روز و به احتمال زیاد به آخرین روز خود رسید، چراکه تا دقایقی دیگر آخرین عملیات جست‌وجو در محوطه پلاسکو انجام می‌شود.

**13:06: در حال حاضر عملیات آواربرداری به طبقه منفی دو پلاسکو رسیده است و امروز سگ‌های هلال احمر  و پلیس برای یافتن پیکرهای احتمالی دو نوبت روی آوارها رفتند. لازم به ذکر است تا کنون 1600 سرویس کامیون حامل نخاله از محل پلاسکو خارج شدند.

**12:49: عملیات آواربرداری به پی‌های ساختمان پلاسکو رسید

روایت فرماندهی که پلاسکو نیروهایش را گرفت/ آتش و دود رو به تسلیم

۸ بهمن‌ماه، نهمین روز حادثه پلاسکو در حالی آغاز می‌شود که هنوز آواربرداری‌ها ادامه دارد و در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد آواربرداری انجام شده است.

تا واپسین دقایق پنجشنبه - هفتم بهمن - پیکر تمام ۱۵ شهید آتش‌نشان و چهار تن از هموطنان از زیر آوار خارج شده و همچنان تا یافتن تمام پیکرها، جستجوها ادامه دارد.

**12:31: منبعی که گفته می‌شود برای ذخیره گازوییل است از زیر آوارها بیرون کشیده شد

**12:30 : ادامه عملیات آواربرداری و جستجو در لحظه اذان ظهر

**12:24: درخواست فرمانده آتش‌نشانی که پلاسکو برخی نیروهایش را گرفت

یکی از فرماندهان آتش‌نشانی در حادثه پلاسکو از دولت و مجلس درخواست کرد که امکان ورود تجهیزات آتش نشانی به کشور تسهیل و چگونگی بهره‌مندی نیروهای آتش نشانی از قانون مشاغل سخت وزیان آور اصلاح شود.

**11:59: هشدار آتش‌نشانی درباره اخاذی سودجویان برای جذب کمک‌های مردمی

سازمان آتش نشانی در خصوص اخاذی عده‌ای سودجو برای دریافت کمک‌های مردمی در پی آتش سوزی حادثه پلاسکو هشدار داد.

** 10:49 آتش و دود رو به تسلیم/ 98 درصد آوار پلاسکو برداشته شد

ملکی سخنگوی ستاد مدیریت بحران پلاسکو ضمن اشاره به برداشته شدن 98 درصد آوارهای پلاسکو به ایسنا اعلام کرد: کار آواربرداری پلاسکو تا یکی، دو ساعت آینده به پایان می‌رسد.

وی اظهار کرد: آتش‌نشانان کماکان با اتخاذ تدابیر خاص و همچنین به کارگیری تجهیزات مخصوص آواربرداری به کار خود ادامه می‌دهند. تا ساعت 6 صبح امروز حدود 1600 کامیون کمپرسی به وزن 19 هزار تن آهن، میلگرد شکسته، سیمان، نخاله و بتن از این محل خارج کردند.

وی افزود: 98 درصد کار آواربرداری تاکنون انجام شده و تا یکی دو ساعت آینده نیز باقی آن حمل می‌شود. ضمن اینکه آتش‌نشانان همچنان با کمال دقت و به صورت دستی مشغول عملیات هستند که اگر پیکری زیر آوار مانده باشد، بتوانند او را پیدا کنند.

سخنگوی ستاد مدیریت بحران پلاسکو تاکید کرد: طی چند روز گذشته در فضای مجازی صفحاتی به نام من ایجاد شده است که من همین‌جا اعلام می‌کنم هیچ‌گونه صفحه‌ای در شبکه‌های مجازی ندارم و سعی می‌کنم اخبار را از مجاری قانونی و رسمی اعلام کنم. از مردم نیز تقاضا می‌کنم در این خصوص احتیاط کنند و از صحت مطالبی که از طرف من و از افراد دیگر منتشر می‌شوند، اطلاع حاصل کنند.  مسوولیت انتشار این مطالب نیز با کسانی است که اقدام به این کار می‌کنند.

**09:47 آخرین آمار مصدومان پلاسکو

اورژانس تهران اعلام کرد: تا ساعت هفت صبح امروز، آخرین آمار مصدومان حادثه پلاسکو 235 نفر گزارش شده‌است. از میان این افراد، 180 نفر در محل، درمان و 55 نفر به بیمارستان منتقل شده‌اند.

براساس این گزارش، از 55 مصدومی که به مراکز درمانی انتقال یافتند، در حال حاضر آتش نشانان محمود قصاب، به علت تنگی نفس در بیمارستان رسول اکرم و محمدرضا فلاحتی، به دلیل ترومای پا در بیمارستان سینا بستری هستند. تاکنون نیز 52 نفر از مراکز درمانی مرخص شده‌اند.

**09:22 تعیین هویت ۴ آتش نشان دیگر حادثه پلاسکو/ جمع هویت‌های شناسایی شده ۱۰ نفر شد

دکتر مسعود قادی پاشا مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران نیز اعلام کرد: با انجام پیکرشناسی و آزمایش های ژنتیک روی قطعات بزرگ، اجساد و بقایای انسانی ارجاعی به مرکز تشخیصی-آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران طی روز چهارشنبه و پنجشنبه، ۶ و ۷ بهمن‌ماه، هویت چهار آتش‌نشان دیگر مشخص شد.

پیکرهای جدید شناسایی شده آتش نشانان به شرح زیر است: علی مستوفی، حسین حسین زاده، محمد اقایی قادرلو و حسین سلطانی

اسامی شش نفر از جانباختگان حادثه پلاسکو که‌ قبلا تعیین هویت شده بودند به  شرح است: آتش‌نشانان: بهنام میرزاخانی، علی امینی، فریدون علی تبار.

غیرآتش‌نشان: حیدر پهلوانی، جواد حسینقلی زاده، محمود محسنی

**09:05 تلاش برای پایان عملیات آواربرداری تا ظهر/آمارها بدون تغییر

سیدجلال ملکی سخنگوی آتش‌نشانی تهران در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در تلاش هستیم تا عملیات آواربرداری تا ظهر امروز به اتمام برسد.

وی ادامه داد که آمار تغییری نکرده و پیکر جدیدی نیز پیدا نشده است.

به گفته ملکی، طبق برنامه اگر تغییری در آن داده نشود توسط مسئولین احتمالا فردا خیابان جمهوری بازگشایی خواهد شد.

**08:50 آماده‌سازی خیابان جمهوری برای بازگشایی

حادثه پلاسکو در حالی در نهمین روز خود قرار گرفت که آواربردار در مراحل نهایی قرار دارد و همزمان با آن سطح معابر اطراف توسط ماموران شهرداری پاکسازی و آماده سازی می‌شود.باقرصاد قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران نیز در این باره به خبرنگار ایسنا مستقر در پلاسکو، گفت: مراحل آماده سازی خیابان جمهوری برای بازگشایی امروز انجام خواهد شد.

**07:30 ادامه عملیات اواربرداری زیر باران شدید

آواربرداری در حالی ادامه دارد که بارش باران سرعت کار را کم کرده است.

در حال حاضر چهار بیل مکانیکی و دو دستگاه قیچی مکانیکی در حال آواربرداری و تخلیه آوارها به کامیون‌ها هستند.

در گوشه ای دیگر از منطقه، دو دستگاه آمبولانس بهشت زهرا(س) مستقر هستند.

همچنین یک تیم مهندسی از همان روزهای اول حادثه، در منطقه مستقرند تا تغییرات لرزه‌ای ساختمان های پشتی و مجاور پلاسکو را تحت نظر داشته باشند.

پیش‌بینی می‌شود آواربرداری تا ظهر امروز به اتمام برسد و مشاهدات خبرنگار ایسنا حاکی از آن است که دود سفید آخرین نفس‌هایش را می‌کشد.

** ۲:۵۶: امید به پایان عملیات آواربرداری تا ظهر امروز

عملیات آواربرداری در محل ریزش ساختمان پلاسکو در زیر باران شدید تهران ادامه دارد. این امیدواری وجود دارد که این عملیات تا ظهر امروز (جمعه هشتم بهمن) به پایان برسد اما هنوز مسئولان به قطعیت از آن سخن نمی‌گویند.

** ۱:۲۴: ادامه عملیات آواربرداری و تجسس در نهمین روز حادثه پلاسکو

در نهمین روز از حادثه پلاسکو عملیات آواربرداری همچنان ادامه دارد و در حالی که پیکر تمامی شهدای آتش‌نشان‌ از زیر آوار بیرون آمده اما عملیات تجسس برای یافتن پیکر شهروندان عادی احتمالی ادامه دارد.

تاکنون ۱۰ نفر از شهروندان عادی با مراجعه به مراجع قضایی اعلام مفقودی کرده‌اند که تا لحظه مخابره این خبر پیکر چهار نفر از شهروندان از زیر آوارهای ساختمان پلاسکو خارج شده است.

به این ترتیب احتمال می‌رود که پیکر شش نفر دیگر از شهروندان دیگر همچنان زیر آوارها باشد؛ بنابراین عملیات آواربرداری با دقت در نهمین روز در حال پیگیری است و هر چند ساعت یکبار با توقف عملیات آواربرداری سگ‌های جسدیاب به میان آوارها آورده می‌شوند تا نشانه‌هایی از پیکرهای این شهروندان پیدا کنند اما تا این لحظه پیکری پیدا نشده است.

سیدجلال ملکی، سخنگوی ستاد مدیریت بحران پلاسکو در گفت‌وگو با ایسنا تأکید کرد: با توجه به اینکه لباس شهروندان احتمالی مدفون شده در زیر آوار معمولی است، قطعاً یافتن آن‌ها کمی مشکل‌تر می‌شود اما عملیات آواربرداری با دقت پیگیری می‌شود تا پیکر شهروندان احتمالی از زیر آوار خارج شود.

عملیات آواربرداری در نهمین روز حادثه پلاسکو همزمان با آغاز بارش باران پیگیری می‌شود.

** ۰۰:۵۹: سخنگوی آتش‌نشانی تکذیب کرد

سخنگوی ستاد مدیریت بحران پلاسکو در گفت‌وگو با ایسنا، خبر پیدا شدن پیکر یکی دیگر از شهروندان از زیر آوار ساختمان پلاسکو را تکذیب کرد.

بر این اساس، خبری که دقایقی قبل از سوی شبکه خبر صداوسیما نیز اعلام شده بود، کذب است و تاکنون تنها چهار نفر از شهروندانِ زیرآوارمانده، کشف شده‌اند.

** ۰۰:۳۲: یک پیکر دیگر از زیر آوار پلاسکو پیدا شد؟

براساس گزارش خبرگزاری ایسنا، در حین جست‌وجوی سگ‌های جسدیاب، گفته می‌شد که پیکر یکی از شهروندان زیر آوارمانده در پلاسکو پیدا شده است. تا پیش از این پیکر تمامی ۱۵ شهید آتش‌نشان و چهار تن از شهروندان زیر آوارمانده توسط تیم‌های تجسس و سگ‌های جسدیاب از زیر آوار ساختمان پلاسکو خارج شده بود.

این خبر تکمیل می‌شود...

عملیات آواربرداری تمام شد و با حضور ماموران خدمات شهری شهرداری پیاده‌رو و معابر پلاسکو آماده تردد می‌شوند
عملیات آواربرداری تمام شد و با حضور ماموران خدمات شهری شهرداری پیاده‌رو و معابر پلاسکو آماده تردد می‌شوند

منبع: آفتاب نیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: