کد خبر: ۷۰۳۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳
تعداد بازدید: ۵۷۴
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: خوردن گوشت خرچنگ و ماهی مرکب حرام است.
نماینده رهبری: گوشت خرچنگ و ماهی مرکب حرام استبه گزارش خبرداغ ، حجت‌الاسلام سید غلامرضا هاشمی ظهر چهارشنبه در آئین صدور نخستین نشان حلال در استان بوشهر اظهار داشت: اسلام تاکید ویژه‌ای در موضوع غذا دارد و حلال بودن و بهداشتی بودن غذا مورد تاکید است.

وی به اهمیت نشان حلال اشاره کرد و افزود: این موضوع مسئولیت‌ها را سنگین‌تر می‌کند چرا که باید نظارت‌ها و محکم‌کاری بیشتری در این زمینه انجام شود و مردم آسوده خاطر این محصولات را مصرف کنند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خواستار افزایش نظارت و دقت در زمینه کالاها شد و بیان کرد: سفارش‌ها و فشارها نباید مانع نظارت‌ها شود و باید نظارت دقیق انجام شود تا به اعتماد مردم خدشه‌ای وارد نشود.

وی تصریح کرد: دریافت نشان حلال از اهمیت بسیار زیادی در حوزه اقتصاد مقاومتی برخردار است و می‌تواند زمینه‌ازی حضور محصولات داخلی در بازارهای خارجی باشد.

حجت‌الاسلام هاشمی خواستار فرهنگ‌سازی مناسب در وزه غذایی شد و ادامه داد: رسانه‌ها در این فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی نقش بسیار مهمی دارند و باید همکاری لازم را داشته باشند.

وی به برخی از فرضیه‌های غلط در بین مردم اشاره کرد و گفت: خوردن خرچنگ بنا بر فتوای همه مراجع حرام است ولی متاسفانه به راحتی در بازار عرضه می‌شود و باید برخورد مناسبی با این موضوع شود. خساک(ماهی مرکب) نیز حرام است.

منبع: مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: