کد خبر: ۷۰۳۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
تعداد بازدید: ۶۲۸
فرمانده ناجا گفت: با توجه به تاکیدات و تدابیر مقام معظم رهبری، رسیدگی کامل به این حادثه و ابعاد مختلف آن به بعد از کامل شدن آواربرداری و مشخص شدن سرانجام محبوسین زیر آوار شروع شده و قطعا تمام علل دخیل در این موضوع به شکل کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته و اطلاع‌رسانی می‌شود.
رسیدگی به پرونده پلاسکو بعد از آواربرداری انجام می‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، سردار حسین اشتری در حاشیه مراسم بهره‌برداری از مجتمع انتظامی شهید بیات در شیراز، در جمع خبرنگاران گفت: در مراکز مشاوره ایجاد شده توسط ناجا در کلانتری‌ها، از توان و تخصص روحانیت، کارشناسان متخصص و نیروهای مجرب و اساتید دانشگاه بهره برده‌ایم.

وی اظهار کرد: آمارها نشان‌ می‌دهد که  75 درصد از 650 هزار پرونده‌ ارجاعی به کلانتری ها در کشور، با انجام مشاوره توسط متخصصان، به مصالحه انجامیده است.

سردار اشتری گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در 10 ماهه سال 95 نسبت به مدت مشابه سال گذشته، خدمات ارائه شده توسط پلیس به مردم 10 درصد رشد دارد.

وی همچنین از ارتقاء 5 درصدی اعتماد مردم به پلیس در کشور خبر داد و با بیان اینکه آمار ارائه شده براساس بررسی‌های مراکز افکارسنجی خارج از مجموعه ناجا بوده است،‌ گفت: ناجا در میان تمام دستگاه‌های اجرایی کشور در این زمینه رتبه چهارم را دارد.

سردار اشتری اعتقاد دارد که در 10 ماهه سال 95 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، شاهد کاهش 12 درصدی جرائم خشن و افزایش 23 درصدی کشفیات مواد مخدر در استان فارس بوده‌ایم و در مقابله با کالای قاچاق نیز آمارها 34 درصد افزایش کشفیات را نشان می‌دهد.

وی از اجرای طرح مکنا، خوش‌آیندسازی محیط کار در بیش از 150 کلانتری و پاسگاه انتظامی استان فارس خبر داد و گفت: امروز مردم فارس هنگام مراجعه به کلانتری‌ها با فضایی آرام و تکریم از سوی کارکنان انتظامی مواجه هستند و رعایت حقوق شهروندی از سوی پلیس ارتقاء مطلوبی داشته است.

سردار اشتری در عین‌حال تاکید کرد که روند روبه بهبود تکریم ارباب رجوع و حفظ حقوق شهروندی از سوی پلیس در کشور تداوم خواهد داشت.

وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در مورد حاشیه نشینی گفت: توجه به حاشیه نشینی یکی از اولویت‌های پلیس بوده و در این راستا به‌دنبال استقرار کلانتری‌ در مناطق حاشیه‌ای کلان‌شهرها هستیم. البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم اما امیدواریم با همکاری مطلوب‌تر سایر سازمان‌ها، به نقطه مناسب برسیم.

اشتری برخورد قانونی با خرده‌فروشان موادمخدر و توزیع‌کنندگان موادمخدر را از مهمترین مسائل مد نظر ناجا عنوان و خاطرنشان کرد: آمارها نشان‌دهنده دستگیری 12 هزار خرده‌فروش و توزیع کننده موادمخدر در فارس است که این آمار در مقایسه با سال گذشته رشد 11 درصدی را نشان می‌دهد.

وی مشارکت مردم و نهادهای اجتماعی و مردمی در مبارزه با خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر با پلیس را در این امر بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: قطعا پلیس توجه زیادی به این مهم داشته و دارد.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: اجتماعی شدن نیروی پلیس نتایج مثبتی در ابعاد مختلف به همراه داشته و دارد که افزایش اعتماد مردم و ارتقاء کمی و کیفی خدمات ارائه شده به مردم با همکاری مردم و نهادهای مردم نشان دهنده این تاثیرگذاری است.

سردار اشتری کاهش 5 درصدی در تلفات حوادث جاده‌ای در کشور را یادآور شد و گفت: تلاش‌ها برای تداوم این روند کاهشی و رسیدن به نقطه‌ای مطلوب در بحث حوادث جاده‌ای است.

فرمانده ناجا در پاسخ به سئوال خبرنگار ایسنا در خصوص وقوع سرقت‌های مسلحانه در فارس و روند طی شده برای کشف این موارد، گفت: در برخورد با جرائم خشن توفیقات خوبی کسب کرده‌ایم که آمارها بیانگر این توفیقات است.

او ادامه داد: در کشف سرقت‌های مسلحانه در بعضی پرونده‌ها به دلایلی روند طولانی می‌شود و این به معنای رها شدن پرونده نیست، ممکن است سارق یا متهمی از استان دیگری برای ارتکاب جرم به استان دیگری برود و این کار شناسایی را طولانی کند.

اشتری گفت: در بعضی پرونده‌ها متهم در یک حادثه غیر از سرقت‌های مسلحانه توسط پلیس دستگیر شده یا در درگیری به هلاکت می‌رسد و بعد از بررسی‌های فراوان دخالت او در بعضی پرونده‌ها مشخص می‌شود و همین امر در طولانی شدن رسیدگی و مختومه شدن یک پرونده دخیل است.

وی تصریح کرد: پلیس آگاهی در استان فارس نیز تا به نتیجه رسیدن تمام پرونده‌های باقیمانده اهتمام کافی را دارد و پلیس در مواجهه با جرائم خشن پیگیری کامل تا حصول نتیجه نهایی و موثر را در دستور کار داشته و هیچ پرونده‌ای را قبل از تکمیل کنار نمی‌گذارد.

فرمانده ناجا در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار ایسنا در خصوص بررسی علل وقوع حادثه پلاسکو نیز گفت: اطلاعات پلیس با اطلاعاتی که در صحنه رسیدگی مطرح و رسانه‌ای شده است، مطابقت دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: