کد خبر: ۷۰۳۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
تعداد بازدید: ۳۰۴
طرح واكسيناسيون فلج اطفال براي ٤ هزار و ١٣٤ كودك در كيش اجرا شد.
بيش از چهار کودک در کیش واکسینه شدندبه گزارش خبرداغ به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، با اجرای موفقیت آمیز واکسیناسیون فلج اطفال در کیش ۳878 کودک  شهروند 34 کودک مهمان ، ۱۶3 کودک مسافر و   59 کودک ساکن با تبعیت غیر ایرانی واکسینه شدند.

دکتر رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش در این خصوص گفت: به منظور حفظ دستاوردهای برنامه ریشه کنی فلج اطفال در کشور و با توجه به همجوار بودن با کشورهایی که کماکان موارد فلج اطفال در آنها گزارش شده، برای به حداقل رساندن خطر ورود و چرخش مجدد ویروس وحشی فلج اطفال، نخستین مرحله عملیات ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال به صورت خانه به خانه، ازتاریخ  25 تا ۲۹ دی ماه همزمان با دیگر مناطق مرزی و پر خطر کشور در جزیره کیش با همکاری نیروهای داوطلب بسیجی، هلال احمر، بهزیستی، بیمارستان و کارشناسان مرکز توسعه سلامت کیش با موفقیت انجام شد.

رضانیا در ادامه گفت: در این عملیات بیش از  35 تیم سیار، ۱3 پایگاه ثابت، ۲۰ نیروی پشتیبان در ۸ حوزه عملیاتی مشغول فعالیت بودند، در این طرح از واکسن دو ظرفیتی خوارکی استفاده شد و کلیه کودکان متولد 25 دی ماه ۱390 به بعد مورد واکسیناسیون قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: در این عملیات مجموعا ۳878 کودک کیشوند، ۱۶3 کودک مسافر، 34 کودک مهمان، 59 کودک ساکن با تبعیت غیر ایرانی و در مجموع 4134 کودک واکسینه شدند.

رضانیا افزود: مرکز توسعه سلامت کیش بر خود لازم می داند از کلیه کیشوندان محترم از بابت همکاری مناسبی که با مامورین بهداشتی داشتند کمال تشکر و قدر دانی را به عمل آورد.

گفتنی است، مرحله دوم طرح ایمن سازی تکمیلی 30 بهمن تا ا4  اسفند ماه انجام می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: