کد خبر: ۷۰۲۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲
تعداد بازدید: ۲۰۶
فعالیت برای مهار آتش در محل حادثه پلاسکو ادامه دارد و آتش در حال سرایت به ساختمان‌های مجاور است.
آتش در حال سرایت به ساختمان‌های مجاور پلاسکو/ کشف پیکر 2 آتش‌نشان در زیر آوار/114 مصدوم در پی حادثه پلاسکو
۱۷:۱۵به گزارش خبرداغ ، خبرنگار ایسنا که در محل حادثه پلاسکو حضور دارد، مطلع شد که تیم‌های جست‌وجو حین آواربرداری با پیکر دو تن از آتش‌نشانان روبه‌رو شدند که نیمی از بدن آنها از زیر آوار خارج شده و با توجه به تاکیدی که برای سالم خارج شدن اجساد وجود دارد، دستگاه‌های امدادی در تلاشند تا بدون کمترین آسیب‌دیدگی پیکر این افراد را از زیر آوار خارج کنند.


مجتبی خالدی درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به آتش‌نشانان محبوس شده در زیرآوار با بیان اینکه همچنان دودسیاه رنگی از ساختمان بلند می‌شود، گفت: در حال حاضر نیروهای امدادی  سعی در جداسازی قسمت نمای ساختمان از میان آوار دارند.

وی با تاکید بر اینکه تعداد مصدومان از شب گذشته تاکنون تغییری نکرده و مصدوم جدیدی از زیرآوار بیرون نیامده است، ادامه داد: از 4 نفر از 33 مصدوم منتقل شده به بیمارستان‌ها همچنان در بیمارستان حضور دارند.

سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به تونل‌های ایجاد شده در محل حادثه برای دسترسی به طبقات زیرین و محبوسان اظهار کرد: تاکنون از این تونل‌ها به نتیجه ای نرسیده‌ایم و در حال بررسی هستیم تا ببینیم کدام تونل به نتیجه می‌رسد.

خالدی با بیان اینکه ساختمان های اطراف محل حادثه تخلیه شده  و از این بابت نگرانی نداریم، گفت: احتمال ریزش ساختمان‌های اطراف وجود دارد، اما خدمت رسانی به بهترین شکل در حال انجام است.

09:14/ یک آتش‌نشان بر اثر شدت سوختگی به شهادت رسید

سخنگوی اورژانس کشور از شهادت آتش‌نشان بستری در بیمارستان مطهری خبر داد.

مجتبی خالدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اعلام این خبر گفت: «بهنام میزاخانی» آتش‌نشانی که روز گذشته به دلیل سوختگی 70 درصد در بیمارستان مطهری بستری شده بود؛ به شهادت رسید.

گفتنی است؛ این آتش‌نشان طی شب گذشته دوبار سی پی ار شده بود.



 09:40/ هنوز به محبوس‌شدگان دست نیافته‌ایم

جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه هنوز به هیچ یک از محبوس شدگان دست نیافته‌ایم، گفت: با تلاش ماموران و کار مداوم جرثقیل‌های حاضر در محل دو ستون سنگین حدودا 60 تنی از روی آوارها برداشته شد.

وی ادامه داد: با برداشته شدن این دو ستون دسترسی به سایربخش‌ها راحت‌تر شده به نحوی که بیل مکانیکی و دستگاه لودر وارد آوار شدند تا آوار برداری فیزیکی انجام شود.

09:42/ طبقات منفی پلاسکو مملو از پارچه است/ شعله‌ها همچنان زبانه می‌کشد

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید شریف‌زاده؛ مدیرعامل آتش‌نشانی تهران در خصوص آخرین اقدامات آواربرداری و نجات آتش‌نشانان گرفتار در زیر آوار گفت: آمار دقیقی از کسانی که زیر آوار هستند؛ وجود ندارد.

وی با بیان اینکه طبقات منفی یک و منفی دو مملو از پارچه است، ادامه داد: هر آواری که بر می‌داریم اکسیژن به کانون آتش می‌رسد و باعث شعله ور شدن آن می‌شود، لذا نمی‌توانیم بگوییم،  این دودها کی به پایان می‌رسد.

شریف‌زاده عنوان کرد: از شب گذشته دو تونل زده شده تا به طبقات منفی یک و منفی دو دسترسی پیدا کنیم، اما هنوز راهی پیدا نکرده‌ایم.

 وی با تاکید براینکه تلاش می‌کنیم زنده‌ها را سالم بیرون بیاوریم، عنوان کرد: برش آهن‌ها کار بسیار ظریفی است و هرگونه بی‌دقتی جان آتش‌نشانان را به خطر می‌اندازد.

مدیرعامل آتش‌نشانی تهران از مردم خواست از تجمع در محل حادثه جدا خودداری کنند.

آخرین وضعیت حادثه پلاسکو از زبان رئیس‌پلیس پایتخت


رئیس پلیس پایتخت آخرین وضعیت حادثه پلاسکو و تمهیدات و تدابیر پلیس در این خصوص را تشریح کرد.

سردار ساجدی‌نیا دقایقی پیش با حضور در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت حادثه پلاسکو و تمهیدات پلیس اظهار کرد: از روز گذشته محدودیت‌های ترافیکی را در اطراف محل حادثه اجرا کرده و این محدودیت‌ها در روز شنبه نیز ادامه خواهد داشت. ضمن اینکه احتمال اجرای این محدودیت‌ها در روزهای آتی وجود داشته و البته ممکن است محدوده آن کاهش یابد.

ساجدی‌نیا با اشاره به محدودیت‌های ترافیکی اعمال شده اظهار کرد: محدودیت‌های ترافیکی برای مسیرهای سواره در اطراف ساختمان پلاسکو اعمال شده است.

وی با بیان اینکه فردا شنبه جلسه مشترک میان دستگاه‌های مسوول برگزار شده و درباره آخرین وضعیت اجرای تمهیدات ترافیکی تصمیم‌گیری خواهد شد، گفت: احتمال تغییر در محدودیت‌ها وجود دارد.

رئیس پلیس پایتخت درباره اینکه مدرسه‌ای در اطراف ساختمان پلاسکو تعطیل می‌شود یا خیر نیز گفت: مدرسه‌ای در این منطقه تعطیل نخواهد شد ضمن اینکه مجتمع‌های تجاری و صنوف نیز عمدتاً فعال خواهند بود و منعی برای فعالیت‌شان وجود ندارد.

ساجدی‌نیا از ایجاد گنجینه‌ای برای نگهداری از اموال و اشیاء گران‌بها خبر داد و گفت: هر یک از کسبه که اموال گرانبهای خود را از دست داده‌اند می‌توانند به اداره آگاهی در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کرده و مشخصات اموال گران‌بهای خود را ثبت کنند تا در صورتی که اموال آنان همچون گاوصندوق و... از سوی پلیس کشف شد آن را دریافت کنند.

وی از شهروندان خواست در صورتی که فرد مفقود شده‌ای که در حادثه پلاسکو دارند با مراجعه به اداره آگاهی گزارش مفقودی را اعلام کنند و در حال حاضر نیز تعداد مفقودی‌ها در مجموع کمتر از 25 نفر است.

آتش در حال سرایت به ساختمان‌های مجاور پلاسکو
فعالیت برای مهار آتش در محل حادثه پلاسکو ادامه دارد و آتش در حال سرایت به ساختمان‌های مجاور است.

پس از گذشت ساعت‌ها تلاش برای مهار آتش ساختمان پلاسکو اما شعله‌ها همچنان زبانه می‌کشد و هنوز هیچ گزارشی مبنی بر کشف اجساد و آمار جانباختگان در دست نیست.

طبق مشاهدات عینی، فعالیت برای مهار آتش همچنان ادامه دارد و دامنه آتش در حال سرایت به ساختمان‌های مجاور پلاسکو است و آتش‌نشانان اکنون در حال خاموش کردن آتش در ساختمان‌های همجوار بخش جنوبی و شمالی ساختمان پلاسکو هستند.

114 مصدوم در پی حادثه پلاسکو

روابط عمومی اورژانس تهران آخرین آمار مصدومان حادثه آتش سوزی و حریق ساختمان پلاسکو را 114 اعلام کرد.

آمار مصدومان حادثه ساخمان پلاسکو تا ساعت 20 امشب در مجموع به 114 نفر رسیده‌است.

آخرین خبرها حاکی از آن است که به سه آتش نشان مصدوم امداد رسانی صورت گرفته است که خوشبختانه هر سه در محل درمان شده اند. این سه مصدومان ٤٨ ، ٣٧ و ٤٧ ساله بوده اند که دچار سرگیجه و تنگی نفس شده بودند و پس از درمان های اولیه و اکسیژن درمانی توسط اکیپ های اورژانس ، به چرخه امداد رسانی بازگشتند.

براساس این گزارش، حال این مصدومان در حال حاضر مساعد و به طور سرپایی در محل درمان شده اند.

طبق اعلام اورژانس تهران، بنابراین کل مصدومان تا ساعت ٢٠ امشب، به عدد ١١٤ نفر رسیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: