کد خبر: ۷۰۲۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۴
تعداد بازدید: ۳۳۷
یک نظرسنجی در آمریکا نشان داد، جوانان آمریکایی نسبت به دولت دونالد ترامپ شدیدا بدبین بوده و از میان آنها جوانان گروه‌های اقلیت نظیر لاتین تبارها، آسیایی تبارها و سیاه پوستان نگرانی بیشتری درباره آینده‌شان در چهار سال دولت ترامپ دارند.
جوانان آمریکایی از آینده خود در دولت ترامپ نگران هستندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا،  این نظرسنجی از سوی شرکت "جن فوروارد" و در میان جوانان بالغ آمریکایی‌ در رده سنی ۱۸ تا ۳۰ سال انجام شده است. بر اساس این نظرسنجی جوانان آمریکایی بیشتر انتظار دارند که وضعیت‌شان در پایان دوره چهار ساله اول دولت دونالد ترامپ بدتر شده باشد.

همچنین اکثر این جوانان آمریکایی عقیده دارند ترامپ در آمریکا بیشتر از اتحاد، تفرقه به وجود خواهد آورد؛ درصد جوانانی که معتقدند ترامپ تفرقه ایجاد می‌کند ۶۰ درصد و کسانی که معتقدند ترامپ اتحاد ایجاد می‌کند ۱۹ درصد بوده است. ۵۲ درصد از جوانان سفیدپوست، ۷۲ درصد از جوانان لاتین تبار، ۶۶ درصد از جوانان آسیایی تبار و ۷۰ درصد از جوانان سیاه پوست آمریکایی معتقد هستند که ریاست جمهوری ترامپ موجب شکاف و تفرقه بیشتر در آمریکا خواهد شد. این نظر سنجی که برای اولین بار در نوع خود انجام شده توجه ویژه‌ای به جوانان و اقلیت‌های آمریکایی نشان داده است و مشخص می‌کند که چطور نژاد و قومیت به دیدگاه‌های یک نسل جدید شکل می‌دهد.

این نظرسنجی مشخص کرده که ۵۴ درصد از جوانان آمریکایی در مجموع می‌گویند زندگی رنگین پوستان در آمریکا در زمان ریاست جمهوری ترامپ بدتر خواهد شد. در عین حال حدود دو سوم جوانان سیاه پوست، آسیایی تبار و لاتین تبار آمریکایی فکر می‌کنند در دوره ترامپ وضعیت رنگین پوستان در آمریکا بدتر خواهد شد و همچنین سفیدپوستان نیز با احتمال بیشتری انتظار دارند وضعیت اقلیت‌ها به جای بهتر شدن بدتر شود که این میزان در میان سفیدپوستان ۴۶ درصد موافق به ۲۱ درصد مخالف بوده است.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، طبق این نظرسنجی مجموعا ۴۰ درصد از جوانان بالغ آمریکایی عقیده دارند از اکنون تا چهار سال بعد وضعیت‌شان بدتر خواهد شد و تنها ۲۳ درصد از این جوانان انتظار دارند وضعیت‌شان بهتر شود. درصد جوانان رنگین پوست آمریکایی که انتظار بدتر شدن وضعیت‌شان را از الان تا چهار سال دیگر دارند بسیار چشمگیرتر بود و جوانان سفیدپوست نیز درصد برابری را داشته‌اند. همچنین جوانان آمریکایی در خصوص ریاست جمهوری اوباما نیز اعلام نظر کرده و درصد کسانی که گفته‌اند اوباما برای اتحاد در آمریکا تلاش بیشتری انجام داده تا ایجاد تفرقه و اختلاف با کسانی که با آن مخالفند اختلاف کمی داشته و معادل ۳۸ درصد به ۳۵ درصد  بود. ۲۶ درصد نیز گفتند به هیچ کدام اعتقاد ندارند.

در ادامه در میان جوانان سیاه پوست با درصد موافق ۵۷ درصد به ۱۶ درصد مخالف، در میان لاتین تبارها با ۵۷ درصد موافق به ۱۹ درصد مخالف و در میان آسیایی تبارها با ۴۶ درصد موافق به ۲۷ درصد مخالف، اکثرا معتقد بودند که اوباما در آمریکا بیشتر اتحاد ایجاد کرده تا اختلاف. اما جوانان سفیدپوست آمریکایی اکثرا با میزان ۴۶ درصد معتقد بودند که ریاست جمهوری اوباما بیشتر تفرقه به وجود آورده است و تنها ۲۶ درصد از این جوانان سفیدپوست با این مساله مخالفت کرده‌ و اعتقاد داشته اند اوباما بیشتر اتحاد ایجاد کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: