کد خبر: ۷۰۱۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
تعداد بازدید: ۱۸۲
رییس سازمان انرژی اتمی خبر داد:
رییس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران، از طراحی و ساخت چشمه نور و مرکز شتاب‌دهنده بومی در آینده نزدیک در استان قزوین خبر داد.
طراحی و ساخت چشمه نور هسته‌ای و مرکز شتاب‌دهنده بومیبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا،علی‌اکبر صالحی گفت: این مرکز پرتودهی در زمینه محصولات کشاورزی و زمان نگهداری آن‌ها کاربرد دارد که در روز ملی فناوری هسته‌ای رونمایی خواهد شد.

او تصریح کرد: این طرح بومی‌سازی شده نخستین شتاب‌دهنده بومی در جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود که برای پنجاه نفر به صورت مستقیم و سیصد نفر در صنایع زیردستی اشتغال‌زایی می‌کند و در کنار آن زمینه اشتغال برای استان‌های همجوار هم فراهم می‌شود.

رییس سازمان انرژی اتمی همچنین با اشاره به این‌که طراحی آب سنگین کارهایش به بهترین نحو جلو می‌رود، گفت: تولید آب سنگین ما امروز صد تن در سال است که هفتاد تن به آمریکا  و روسیه فروخته‌ایم  و تعدادی از کشورهای اروپایی و چینی هم خواستار  آن هستند.

بر اساس گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وی از اجرای چشمه نور بزرگ‌ترین طرح هسته‌ای کشور هم خبر داد و تاکید کرد: چشمه نور در کنار طرح «رودترون» قزوین اجراء می‌شود و با عملیاتی شدن آن تحولی اساسی در جمهوری اسلامی ایران و خاورمیانه رخ خواهد داد که از نتایج مثبت آن کشورهای دیگر هم می‌توانند استفاده کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: