کد خبر: ۷۰۰۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶
تعداد بازدید: ۲۸۲
نمایندگان در جریان نشست علنی مجلس با پیشنهاد حذف ماده ۱۳۰ لایحه برنامه ششم توسعه موافقت کردند.
مجلس با تخصیص سالانه ۴۰۰۰۰ متر مربع ساختمان جدید قوه قضاییه مخالفت کردبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، نمایندگان در جریان نشست علنی نوبت بعدازظهر امروز مجلس شورای اسلامی که به ادامه بررسی جزئیات لایحه برنامه ششم توسعه اختصاص داشت، نمایندگان به حذف ماده ۱۳۰ این لایحه رای دادند.

بنابر ماده ۱۳۰ برنامه ششم توسعه، به قوه قضائیه اجازه داده می‌شود به منظور تسهیل دسترسی مردم به خدمات قضائی و حفظ شان و منزلت مراجعان و کارکنان قوه قضائیه هر ساله نسبت به شروع عملیات اجرایی (۴۰۰۰۰) متر مربع ساختمان جدید اقدام کند. دولت مکلف است اعتبارات مورد نیاز اجرای این بند را در سرجمع اعتبارات قوه قضائیه پیش‌بینی و تأمین کند. مشخصات فنی و توجیه زیست محیطی پروژه‌های مذکور به تصویب کمیسیون موضوع ماده (۲۳) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) مصوب ۱۳۹۳ می‌رسد.

با این حال درپی مخالفت جدی فریدون احمدی نماینده اصولگرای زنجان و همچنین محمدجواد فتحی نماینده اصلاح‌طلب تهران با این ماده، نمایندگان با ۱۰۹ رای مخالف، ۵۱ رای موافق، ۱ رای ممتنع از مجموع ۲۱۰ نماینده حاضر در صحن با پیشنهاد حذف این ماده موافقت کردند.

دو نماینده مخالف این ماده، استدلال کردند که این ماده با ماده ۱۲۹ در راستای کاهش هزینه‌های قوه قضاییه در تناقض است. آن‌ها همچنین تاکید داشتند درصورتی که مجلس قصد دارد به قوه قضاییه کمک کند باید این قوه را مکلف کند که برای پیشگیری از وقوع جرم هزینه کند. این درحالی بود که احمدی با انتقاد نسبت به عملکرد قوه قضاییه، تاکید داشت که مردم علاقه‌ای به حضور در دادگاه‌ها و دادسراها ندارند و بهتر است بجای افزایش ساختمان‌های این قوه، سطح خدمات‌رسانی به مردم ارتقا یابد.
 نادر قاضی‌پور که مخالف پیشنهاد حذف این ماده بود، نسبت به نحوه دفاع موافقان پیشنهاد تذکر و اخطار قانون اساسی داد که این مسئله بلافاصله با واکنش احمدی روبرو شد و از رئیس جلسه درخواست ارائه تذکر ماده ۷۹ نمود و علی لاریجانی نیز به او قول داد در همین جلسه یا جلسه بعد به او فرصت دفاع از خود را بدهد. نماینده زنجان تاکید داشت که هیچ اهانتی به قوه قضاییه نشده است و این درحالی بود که نماینده ارومیه در بخشی از تذکر خود نسبت به توهین به این قوه، ابراز نارضایتی کرده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: