کد خبر: ۶۹۷۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸
تعداد بازدید: ۲۵۸
یک عضو کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: ارکان کمیته تعیین شده و کار این کمیته رسما آغاز شده است.
آغاز رسمی فعالیت کمیته تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیانبه گزارش خبرداغ ، فاطمه سعیدی در گفت و گو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: این کمیته کار خود را از بدو تاسیس صندوق ذخیره فرهنگیان شروع می‌کند و بدون در نظر گرفتن منافع سیاسی و حزبی هر تخلفی که در این مدت انجام شده باشد را بررسی و نتیجه آن را اعلام می‌کند.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس گفت: عمده تخلفات مربوط به بانک سرمایه است که 40 درصد سهام آن در اختیار صندوق ذخیره و متعلق به فرهنگیان است. تخلفات صورت گرفته در این بانک صرفا مربوط به تسهیلات بدون پشتوانه به افراد خاص نیست و در برخی جابجایی ها و انتصابات نیز قانون رعایت نشده است و افرادی با سفارش برخی کانون های ثروت و قدرت در مناصب مختلف مدیریتی به کار گرفته شده اند.

سعیدی در ادامه گفت: تا سال 92 تنها 5 نفر رقمی بیش از 3200 میلیارد تومان به این بانک بدهکار بوده اند که بدهی آنان معوق شده و در بررسی‌ها اکثر این تسهیلات پرداختی بدون دریافت وثایق مورد نیاز انجام شده است.

وی با اشاره به یکی از موارد تخلفات صورت گرفته در این صندوق گفت: در برخی موارد تخلفات از پیچیدگی خاصی برخوردار است و نمی توان به راحتی در مورد آن قضاوت کرد. به عنوان نمونه فردی از بانک سرمایه تسهیلات دریافت کرده و سهام خود بانک را در اختیار گرفته و بدهی خود را با بانک تسویه نکرده است.

این عضو کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان ابراز امیدواری کرد: با همکاری نهادهای امنیتی، دستگاه قضا و کمیته تحقیق و تفحص مجلس هر سه قوه عزم خود را برای استیفای حقوق فرهنگیان جزم کرده‌اند
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: