کد خبر: ۶۹۶۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
تعداد بازدید: ۷۴۰
پس از خشم از گفت و گو تلفنی رییس جمهوری منتخب امریکا با رهبر تایوان
مقام‌های پنتاگون اشاره کرده‌اند این اقدام چینی‌ها ارسال پیامی به دونالد ترامپ رییس جمهوری منتخب امریکا در انتخابات اخیر بوده است. همچنین، ماهواره‌های غربی از نصب موشک‌های زمین به هوای جینی در جزیره‌ای در نزدیکی دریای چین خبر داده‌اند.
به گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب،واکنش نظامی و تسلیحاتی از سوی پکن به واشنگتن آن هم با استفاده از بمب افکن‌های «اچ-۶» چین بر فراز دریای چین جنوبی در جریان یک مانور نظامی، ناظران مسائل بین‌المللی را شگفت زده کرد.  

 مقام‌های پنتاگون اشاره کرده‌اند این اقدام چینی‌ها ارسال پیامی به دونالد ترامپ رییس جمهوری منتخب امریکا در انتخابات اخیر بوده است. همچنین، ماهواره‌های غربی از نصب موشک‌های زمین به هوای جینی در جزیره‌ای در نزدیکی دریای چین خبر داده‌اند. این مانور نظامی دقیقا پس از گفت‌و‌گوی تلفنی ترامپ با مقام‌های تایوانی صورت گرفته است. پکن از اقدام ترامپ خشمگین است چرا که تایوان را به عنوان یک کشور برسمیت نمی‌شناسد و ناحیه‌ای از چین و تحت قلمروی آن کشور قلمداد می‌کند.

چین با این جنگنده به ترامپ پیام تهدید‌آمیز فرستاد+مشخصات و تصاویر
 
یک فروند بمب افکن اچ -۶ چین در ماه اکتبر گذشته در جنوب ژاپن مشاهده شد که دولت ژاپن آن را اقدامی تحریک‌آمیز از سوی چینی‌ها قلمداد کرد. این نوع بمب‌افکن‌ها همچنین بارها بر فراز دریای چین جنوبی که منطقه مورد اختلاف میان چین و کشورهای همسایه‌اش محسوب می‌شود پرواز کرده‌اند. اخرین باری که این هواپیمای چینی دیده شد در مارس سال ۲۰۱۵ میلادی بود. در طول پرواز اخیر بمب افکن اچ -۶ ا از سوی جنگنده‌های دیگری همراهی می‌شد. 

این نخستین‌بار است که یک فروند بمب افکن اچ-۶ بر فراز دریای چین جنوبی منطقه‌ای مورد رقابت و اختلاف میان چین و سایر کشورهای‌ آن مطنقه در یک سال گذشته پرواز کرده است. تنش در روابط چین و امریکا در حالی ایجاد شده است که ترامپ اخیرا در سخنرانی‌ای در ایووا گفته بود که تلاش دارد تا به بهبود روابط میان امریکا و چین کمک کند. البته ترامپ بارها از تعرفه‌های چین و نوع مدیریت اقتصادی آن کشور انتقاد کرده بود و برای مثال، پایین نگهداشتن دستوری نرخ یوان را به ضرر دلار و اقتصاد امریکا دانسته بود. 

اچ – ۶ چه نوع بمب‌افکنی است و چه قابلیت‌هایی دارد؟ 

اچ-۶ نسخه زیرامتیاز توپولف-۱۶ شوروی است. این هواپیما یک جت بمب‌افکن دوموتوره است که برای نیروی هوایی ارتش آزادی‌بخش خلق چین ساخته شده است.

چین با این جنگنده به ترامپ پیام تهدید‌آمیز فرستاد+مشخصات و تصاویر

بمب افکن اچ-۶ هواپیمایی دو موتوره است. در سال ۱۹۵۸ میلادی اولین فروند از هواپیمای توپولف -۱۶ شوروی به چین تحویل داده شد در آن زمان صنایع هواپیماسازی‌ شیان چین با انعقاد قرادادی با اتحاد جماهیر شوروی مجوز ساخت هواپیماهای مشابه را از روس‌ها دریافت کرد. در آن زمان در سال ۱۹۵۹ میلادی چین نخستین هواپیمای تولید‌شده خود پس از کسب مجوز را با نام اچ-۶ تولید کرد. در فاصله دهه ۹۰ میلادی ۱۵۰ فروند دیگر از این هواپیما ساخته شد. ارزیابی‌ها نشان می‌دهند که چین از ۱۲۰ هواپیمای اچ-۶ استفاده کرده است. آخرین نسخه از این هواپیما دوباره طراحی شده و قادر به حمل موشک‌های کروز است. وزارت دفاع امریکا در ارزیابی های خودبه این نتیجه رسیده است که نیروهای هوایی چین با استفاده از این نوع از هواپیما قابلیت حملات تهاجمی با مهمات هدایت شونده دقیق را پیدا کرده است. 

برای اولین بار ماهواره‌های جاسوسی امریکا در سال ۱۹۷۱ میلادی شواهدی از مانور این نوع از هواپیماها توسط چین را ثبت کردند. اچ -۶ قادر به حمل بمب‌های هسته‌ای نیز می‌باشد و این موضوع در سال‌های گذشته امریکایی‌ها را نگران کرده است. ارزیابی‌ها نشان می‌دهند که چین چهارمین کشور دارای یک بمب افکن استراتژیک پس از امریکا، روسیه و بریتانیا است. پیش از این نیروی هوایی مصر و عراق از نسخه‌های قدیمی‌تر این هواپیما استفاده می‌کردند و عراقی‌ها از این نوع بمب‌افکن‌ها در جریان جنگ با ایران استفاده کردند که دست‌کم یک فروند از آن‌ها سرنگون شد. 

این بمب‌افکن قابلیت حمل چهار سرنشین دارد را دارد. طول آن ۳۴ متر، طول باله ها ۳۳ متر و وزن خالص آن ۳۷ هزار کلیوگرم و وزن آن به همراه بار ۷۶ هزار کیلوگرم است. حداکثر سرعت این نوع هواپیماها ۱۰۵۰ کیلومتر در ساعت است و می‌توانند محدوده‌ای ۶ هزار کیلومتری را پوشش دهند.

چین با این جنگنده به ترامپ پیام تهدید‌آمیز فرستاد+مشخصات و تصاویر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: