کد خبر: ۶۹۶۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴
تعداد بازدید: ۲۶۳
رییس‌ جمهور با تبریک هفته وحدت و فرا رسیدن ایام ولادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و امام صادق (ع)، سیره اخلاقی پیامبر اسلام را بهترین الگو برای مناسبات فردی و اجتماعی مسلمانان دانست.
اخلاق فرا‌تر از سلیقه‌های فردی و گروهی، معیار قضاوت‌ها قرار گیردبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی شامگاه سه‌شنبه و در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مهم‌ترین ویژگی پیامبر اسلام را «خلق عظیم» و اخلاق حسنه خواند و افزود: اقامه حق و احیا و تحول اخلاقی بر مبنای ارزش‌های اسلامی و سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین علیهم السلام آرمان اصلی انقلاب اسلامی بوده و بر این مبنا، ضروری است در قضاوت‌ها و برخورد‌ها؛ فرا‌تر از سلیقه‌های فردی و گروهی، حقیقت و اخلاق معیار رفتار‌ها قرار گیرد.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود و با اشاره به هفته پژوهش، بر لزوم تعیین دقیق معیارهای سنجش رشد علمی بر مبنای شاخص‌های محتوایی و کاربردی مورد توافق در عرصه بین‌المللی؛ و همچنین پیوند بخش‌های پژوهشی و تحقیقاتی با چرخه صنعت و تولید در مسیر توسعه پایدار تأکید کرد.

در ادامه جلسه موضوع سند جامع معماری ایرانی – اسلامی مورد بررسی قرار گرفته و وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی و نیز رییس شورای اسلامی شهر تهران گزارشی در زمینه وضعیت معماری و لزوم هویت‌بخشی به این حوزه ارایه کردند و مقرر شد دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با دعوت از وزارت راه و شهرسازی، ‌شهرداری، اساتید و متخصصین معماری، سند تدوین شده را مورد بررسی قرار داده و نهایتاً نظر مشترک این مجموعه را برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارایه کند.

در این جلسه همچنین معاون علمی و فناوری رییس‌ جمهور گزارش سازمان کنفرانس‌های توسعه و تجارت ملل متحد (آنکتاد) را در خصوص پیشرفت علم و فناوری در ایران بویژه در زمینه نفت و گاز و زیست فناوری ارایه کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز گزارشی از روند انتخابات شورای فرهنگی – اجتماعی زنان ارایه کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: