کد خبر: ۶۹۶۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵
تعداد بازدید: ۳۲۴
«آژانس های اطلاعاتی افرادی را شناسایی کرده اند که با دولت روسیه در ارتباط بوده و هزاران ایمیل کمیته ملی حزب دموکرات و دیگر نهادهای آمریکایی را هک کرده اند ...»
مداخله روسیه برای پیروزی ترامپ فاش شدبه گزارش خبرداغ  به نقل از روزنامه واشنگتن پست (WP)، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اعلام کرد، روسیه برای کمک به پیروزی ترامپ و راهیابی وی به کاخ سفید در انتخابات آمریکا مداخله کرده است.

 

 

به گفته مقامات آمریکایی که در جریان این موضوع قرار دارند، آژانس های اطلاعاتی افرادی را شناسایی کرده اند که با دولت روسیه در ارتباط بوده و هزاران ایمیل کمیته ملی حزب دموکرات و دیگر نهادهای آمریکایی را هک کرده و در اختیار سایت ویکی لیکس قرار داده اند.

 

 

خبرگزاری رویترز (Reuters) نیز ضمن انعکاس این خبر نوشت: مقامات آمریکایی، این هکرها را افرادی توصیف کرده اند که برای نهادهای اطلاعاتی به عنوان بخشی از عملیات گسترده روسیه به کار گرفته شده اند؛ عملیاتی که با هدف تقویت ترامپ و تضعیف شانس کلینتون برای پیروزی در انتخابات انجام شده است.

 

 

یک مقام ارشد آمریکایی که در جریان گزارش ارائه شده به سناتورها قرار داشته گفته است: ارزیابی جامعه اطلاعاتی این است که هدف روسیه تقویت یک کاندیدا در برابر رقیبش بوده تا به انتخاب شدن ترامپ کمک شود. این دیدگاهی است که روی آن اتفاق نظر وجود دارد.

 

 

به نوشته واشنگتن پست، گزارش سیا درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا هفته گذشته [میلادی] و طی جلسه ای پشت درهای بسته دراختیار اعضای کلیدی سنای ایالات متحده قرار گرفته است.
جام نیوز
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: