کد خبر: ۶۹۵۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴
تعداد بازدید: ۲۴۳
معاون وزیر جهاد کشاورزی: هم اکنون برای 20 ماه در کشور ذخیره گندم وجود دارد و امکان 3 میلیون تن صادرات گندم و آرد به خارج از کشور فراهم است.
خسارت سرمازدگی مزارع زعفران خراسان رضوی 170 میلیارد تومان برآورد شدبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، علی قنبری معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل غله و بازرگانی منطقه 5 در مشهد افزود: حدود 14 میلیون تن گندم امسال در کشور تولید شد که ۱۱.۵ میلیون تن آن به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

علی قنبری افزود: با تلاش کشاورزان و مدیریت صحیح امور، هم اکنون برای 20 ماه در کشور ذخیره گندم وجود دارد و امکان 3 میلیون تن صادرات گندم و آرد به خارج از کشور وجود دارد.

وی گفت: همه مطالبات گندم کاران کشور به مبلغ 14 هزار و 600 میلیارد تومان به آنان پرداخت شده است.

در حاشیه این مراسم ریس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی هم با ارائه آمار خسارت های سرمازدگی اخیر  در استان گفت: در مجموع خسارت های سرمازدگی در استان 425 میلیارد تومان برآورد می شود.

مزروعی افزود: 170 میلیارد تومان از این مقدار مربوط به خسارت سرمازدگی به مزارع زعفران خراسان رضوی است.

وی گفت: سرمازدگی محصولاتی چون چغندر قند، کلزا، کشت پاییزه گندم و جو و باغات انار تا کنون مشخص شده است.

در این مراسم حمید رضا نوری به عنوان مدیر عامل جدید شرکت غله و بازرگانی منطقه 5 معرفی و از خدمات 4 ساله حسن پور مدیر عامل پیشین این شرکت قدردانی شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: