کد خبر: ۶۹۴۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴
تعداد بازدید: ۱۴۴۵
مار مرجانی آبی رنگ که خطرناک ترین مار جهان به شمار می رود، سمی خطرناک نیز دارد که در ساخت قوی ترین مسکنی که تا به حال ساخته شده، بسیار مفید است.

به گزارش خبرداغ به نقل از جام نیوز ، از ماری با بزرگترین غدد سمی که با نام قاتل قاتلان شناخته می شود، قوی ترین مسکن را می توان ساخت.

 

 

در اینجا، مار مرجانی آبی رنگ را می بینید که بزرگترین غدد سمی در بین مار های جهان را دارد و با نام قاتل قاتلان، شناخته می شود که تا به حال چندین گونه از خطرناک ترین مار های جهان را بلعیده است. برای مثال شاه کبری هم جز مار هایی بود که در مقابل این مار شکست خورد. حال تیمی از محققین، مطالعاتی را انجام دادند که طبق آن غدد سمی این مار ها روی آن قسمتی از مغز تاثیر می گذارد که گیرنده های درد، در آن جا می باشد. نسل بعدی قرص های مسکن که سریع تر و قوی تر از هر نوع ساخته شده می باشد، از این قاتل خزنده تولید خواهد شد.

 


برای نوع آوری می بایست همیشه در جا های عجیب و غریب به دنبال آن گشت.

 


این گونه مار که متعلق به آسیای جنوب شرقی می باشد، بزرگ ترین غدد سمی در بین مار های جهان را دارد که حدود یک چهارم بدن دو متری خود می شود. یک تیم بین المللی از محققان که در میان آن ها دکتر فرای از دانشگاه کوئینزلند هم حضور دارد، اثر درمانی این سم ها را مورد بررسی قرار داده اند چرا بسیار سریع عمل می کند.

 


به طور کل، مار های سمی می توانند انسان ها را بکشند اما گردش خود سم در بدن کند می باشد و ساعت ها طول می کشد تا صید بمیرد. حال اگر این سم از غدد سمی مار خارج و تبدیل به دارو شود، آرام بخش بسیار خوبی می توان از آن تهیه کرد. سم این مار با سرعت رعد و برق عمل می کند چرا که درنده ترین موجودات را نشانه گرفته و همچنین نباید به آن ها فرصت جبران دهد. از دارو های تهیه شده از سم این نوع مار مانند نوع خاصی از عقرب ها و حلزون های مخروطی، مسکن های قوی می توان ساخت. مزیت دیگری که سم این نوع مار ها نسبت به عقرب ها دارد، این است که با سیستم بدنی انسان سازگاری بیشتری دارد.

 


بنابر گفته دکتر فرای: "خصوصیت ویژه آزمایشگاه من این است که روش هایی تکاملی در دستور کار خود داریم؛ پس به دنبال عجیب ترین روش های ممکن برا رسیدن به اهداف خود می گردیم. این پیش فرض وجود دارد که اگر به دنبال چیزی جدید و شگفت انگیز در پزشکی انسان هستید، احتمالا می بایست آن را در سم های غیر معمولی پیدا کنید”.

 


متخصص سم شناسی هم می گوید "نمی توانیم پیش بینی کنیم که داروی خارق العاده بعدی را از کجا قرار است پیدا کنیم. در اینجا از یک حیوان مرموز و به طرزی خارق العاده، به کشفی رسیدیم که برای سلامتی انسان بسیار مفید است”.

 


طبق نظر دکتر فرای و همکارانش، نیش مار مرجانی آبی رنگ باعث می شود تا قربانیانش به سرعت تشنج کنند. این به این دلیل است که داخل سم این مار، پپتید های بسیاری وجود دارد که سریعا به مغز رسیده و باعث می شود که سلول های عصبی قربانی درجا از کار بیافتند. این حمله عصبی بیش از حد باعث می شود تا قربانی سریعا فلج شود.

 


دکتر فرای می گوید: "این پپتید ها در کانالا های سدیمی خاصی کار می کنند که در درمان و سلامتی انسان ها بسیار مهم است. بنابراین حتی اگر که نتوان از سم این مار، دارو تهیه کرد، حداقل می توانیم بفهمیم که تسکین درد در مغز انسان به چه شکل می باشد”.

 


تحقیقات فرای و همکارانش خلاقیت جالبی بود که از طبیعت سرنخ گرفتند؛ اما این فعالیت ها اگر که به مرحله اجرا برسند بسیار سخت خواهند بود چرا که تهدیداتی برای تنوع زیستی به شمار می روند که روز به روز هم بیشتر می شوند. در حال حاضر، مار مرجانی آبی رنگ پس از آنکه زیست بومش حدود ۸۰ درصد نابود شد، به سختی پیدا می شود. کسی چه می داند که طبیعت دیگر چه راز ها و چه سرنخ هایی برای شادی، طول عمر، و سلامتی انسان در خود دارد. محصول میلیون ها سال سیر تکاملی جهان پیش روی ما است و ما در حال هدر دادن آن هستیم.

 

 

کلیک/
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: