کد خبر: ۶۹۴۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
تعداد بازدید: ۳۷۰
وزیر راه و شهرسازی می گوید، در پایان نشست اعضای کمیسیون عالی سوانح راه آهن با اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جهموری مقررشد گزارش کامل حادثه برخورد دو قطار در ایستگاه هفت خوان سمنان تا یک هفته آینده در اختیار وی قرار گیرد.
گزارش کامل سانحه ریلی درمدت یک هفته در اختیار معاون اول رییس جمهوری قرار می گیردبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایرنا، عباس آخوندی در گفت و گویی اعلام کرد: سالیانه 13 میلیون نفر از طریق شبکه ریلی بین تهران - مشهد رفت و آمد می کنند و ما سعی کرده بودیم با هوشمند سازی این خط آهن، خطای انسانی را در این مسیر به حداقل برسانیم .

وی با اشاره به این حادثه تاسف بار یادآور شد: سه نفر از کارکنان راه آهن در منطقه سمنان و شاهرود توسط مقام قضایی بازداشت شده اند تا این مساله مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.
آخوندی اظهار داشت: براساس هماهنگی ها انجام شده، قرار است تا یک هفته آینده تمام اطلاعات مورد نیاز این حادثه تاسف بار به معاون اول رییس جمهوری ارایه شود .
به گزارش ایرنا، سانحه برخورد قطارهای مسافری تبریز- مشهد و سمنان - مشهد حدود ساعت هشت صبح دیروز (جمعه پنجم آذرماه) رخ داد.

محسن پورسیدآقایی مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران درباره بروز این سانحه گفت: قطار تبریز - مشهد به دلیل سرمای هوا و یخ زدگی سیستم ترمز در مسیر متوقف شده بود که نقص فنی به سیستم سی تی سی شاهرود به عنوان مرکز کنترل، اطلاع داده می شود، در همین زمان به قطار سمنان - مشهد که در این مسیر حرکت می کرد، دستور توقف داده شد.

وی در ادامه افزود: متاسفانه در این زمان به دلیل تغییر شیفت مسوول کنترل؛ فرد جایگزین از سابقه و دلیل قرمز شدن چراغ بی اطلاع بوده و وقتی رییس قطار سمنان - مشهد مجددا کسب تکلیف می کند به وی گفته می شود که مسیر باز است و مشکلی نیست، شاید چراغ به دلیل برودت هوا قرمز مانده است، لذا به وی تلگراف می شود که حرکت کند.

به گفته مدیرعامل راه آهن، دراین لحظه قطار تبریز - مشهد در پشت یک قوس متوقف شده بود که قطار سمنان - مشهد وقتی با قطار پیش رو مواجه می شود به شدت با کوپه های انتهایی قطار تبریز - مشهد برخورد می کند و سانحه رخ می دهد.

وی افزود: نظر نهایی و دقیق درباره بروز سانحه پس از بررسی کمیسیون عالی سوانح اعلام خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: