کد خبر: ۶۹۳۲۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱
تعداد بازدید: ۲۹۹
روزنامه بریتانیایی «دیلی میل» با انتشار گزارشی فاش ساخته است که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به دلیل اضافه وزن مبتلا به بیماری قلبی و دیابت است و به لطف رژیم غذایی ای که دارد توانسته علیرغم وضعیت جسمانی بسیار بد تاکنون زنده بماند.
افشاگری تازه درباره مشکلات پزشکی کیم جونگ اون رهبر جوان سال کره شمالی/ زنده ماندن به کمک ۱۳۰ پزشکاین روزنامه اشاره کرده است که ۱۳۰ پزشک در پیونگ یانگ به طور دائمی در حال نظارت بر وضعیت جسمانی رهبر آن کشور هستند. روزنامه دیلی میل اشاره کرده است که کیم جونگ اون علاقه زیادی به خوردن غذاهای خوشمزه و همین طور وعده های غذایی مفصل دارد. او هم چنین به گفته این روزنامه یکی از دوستداران شراب های مرغوب است. 

این روزنامه با استناد به گفته های «هیونگ سو کیم» که در سال ۲۰۰۹ میلادی از کره شمالی فرار کرده است و نزدیک به دستگاه حکومتی کره شمالی بوده این موضوع را مطرح کرده است. او هم چنین، گفته که موسسه ای برای بررسی رمز و رازهای طول عمر به دستور رهبران کره شمالی از دوران زمامداری پدر کیم جونگ اون مشغول بررسی راه های تازه برای تقویت افزایش عمر رهبر آن کشور بوده اند. 

دیلی میل اشاره می کند رهبر کره شمالی در حالی عاشق غذاهای خوشمزه است و اضافه وزن دارد که بسیاری از ساکنان آن کشور دچار گرسنگی و سوء‌تغذیه هستند.

این فرد فرار کرده از پیونگ یانگ گفته است:«۱۳۰ تن از پزشکان و محققان در حوزه مهندسی و پزشکی در دانشگاه کیم ایل سونگ گردهم آمده اند و تحقیقات زیادی را انجام می دهند. دیپلمات ها و محققانی از دانشگاه های خارجی نیز در این دانشگاه و موسسه مطالعاتی حضور دارند». 
گفته می شود که وزن رهبر کره شمالی ۳۰۰ پوند است. این فرد فرار کرده از کره شمالی گفته است که پدر کیم جونگ اون نیز دچار اضافه وزن بود. 

اخیرا شبکه خبری «اسکای نیوز» گزارش داده بود که  مقامات چین کاربرد کلمه "تُپُل" را در رسانه‌های این کشور ممنوع کرد. رسانه‌های چین از این واژه به طور گسترده برای بی اعتبار کردن "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی استفاده می کنند.

وب سایت های چینی در بسیاری از موارد رهبر کره شمالی را به خاطر جثه بزرگ و فربه‌اش با عنوان "کیم تپل سوم" خطاب می کنند. 

این اقدام رسانه های چینی موجب شده است مقامات پیونگ یانگ در واکنش به آن از همتایان چینی خود بخواهند تا با القابی که موجب تمسخر رهبر کره شمالی می شود، مقابله کنند.

گینگ شوآنگ، سخنگوی وزارت خارجه چین اخیرا گفته بود:«دولت چین متعهد به ایجاد یک محیط سالم و متمدن برای نظرات و عقاید است. ما هرگونه اظهارات توهین آمیز علیه دیگر کشورها را محکوم می کنیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: