کد خبر: ۶۹۲۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
تعداد بازدید: ۲۸۲
رئیس جمهور منتخب آمریکا در واکنش به موج خشم لیبرال از اینکه وی علی‌رغم عدم کسب آرای مردمی، پیروز انتخابات شده، ضمن دفاع از سیستم کالج انتخاباتی تاکید کرد، اگر این سیستم وجود نداشت ستاد انتخاباتی‌اش را طور دیگری هدایت می‌کرد که باز هم پیروز انتخابات باشد.
به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، این پیام که در صفحه توئیتر منتشر شده حاکی از آن است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا نسبت به ادعای بسیاری از طرفداران هیلاری کلینتون، رقیب دموکراتش مبنی بر اینکه شکست ترامپ در کسب آرای مردمی به نوعی پیروزی‌اش را غیرمشروع می‌کند،‌ حساس است.

ترامپ خیلی جدی تاکید کرد: حتی بدون سیستم کالج انتخاباتی نیز کلینتون را خیلی سخت شکست می‌دادم.

این خشم و عصبانیت نسبت به آنچه که حقه سیستم کالج انتخاباتی علیه رای دهندگان تلقی می‌شود، در بین معترضان ضد ترامپ دیده شده و همزمان با آن صورت گرفته که به دنبال شمارش صندوق‌های رای به ویژه در کالیفورنیا هیلاری کلینتون همچنان در کسب آرای مردمی پیشتاز است.

هنگامی که آرای تمامی صندوق‌های رای شمارش شوند احتمالاً کلینتون به طور کلی دو میلیون رای بیشتر از ترامپ جمع‌آوری کرده است. این بیانگر یک اختلاف 1.5 درصدی خواهد بود که رکود بیشترین اختلاف در کسب آرای مردمی را خواهد داشت.

ترامپ در این پیام توئیتری خود نوشت: اگر انتخابات به طور کلی بر مبنای آرای مردمی بود طور دیگری در نیویورک، فلوریدا و کالیفورنیا ستاد انتخاباتی‌ام را هدایت می‌کردم و به راحتی آرای بیشتری را به دست می‌آوردم. قصد ندارم به خاطر آنکه پیروز شدم نظرم را عوض کنم اما باید گفت که کالج انتخاباتی حقیقتاً هوشمندانه است و تمامی ایالت‌ها حتی ایالت‌های کوچک را نیز وارد بازی می‌کند.

تغییر نظر ترامپ درباره کالج انتخاباتی در حالی است که او در زمان رقابت‌های انتخاباتی گفته بود این سیتم را به هیچ وجه قبول ندارد.

تشخیص اینکه آیا ترامپ در شرایطی که تنها آرای مردمی مبنای پیروزی بود، باز هم پیروز می‌شد یا خیر، غیر ممکن است اما قطعاً وی زمان کمتری را برای مبارزات انتخاباتی در ایالت‌های کوچک همچون آیووا، نیوهمپشایر و مین صرف می‌کرد و بیشتر زمان خود را در ایالت‌ةایی با جمعیت‌های بیشتر سپری می‌کرد.

منتقدان سیستم کالج انتخاباتی معتقدند که براساس این سیستم بیشتر ایالت‌ها با نامزدهای ریاست جمهوری در جریان مبارزات انتخاباتی دیدار نمی‌کنند و در مناظرات حول محور اینکه چه کسی باید به کاخ سفید برسد، شرکت ندارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: