کد خبر: ۶۹۲۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۱
تعداد بازدید: ۴۶۵
معاون اجرایی رئیس جمهوری اعلام کرد:
معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت که در 31 سفر در حدود 1531 تصمیم در حوزه اقتصادی برای استان ها گرفته شده و 24 هزار میلیارد تومان نیز تعهد ایجاد شده و تاکنون 68 درصد این تعهدات عمل شده است.
اتخاذ 1531تصمیم اقتصادی با 24هزار میلیارد تومان اعتبار درسفرهای استانیمحمد شریعتمداری در جلسه هم اندیشی البرزی های مقیم خارج از کشور و سرمایه گذاران داخلی و خارجی که عصر سه شنبه در محل اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه تقاضا در همه استان ها 10 برابر بودجه تعیین شده بود، گفت: در استان البرز 5 هزار میلیارد تومان مستقیم و 80 هزار میلیارد تومان به صورت غیر مستقیم تقاضا برای حل معضلات و پیشرفت استان وجود داشت. 
شریعتمداری ادامه داد: با همراهی و همگامی در رابطه با سیاست های نظام صحبت شده و اقتصاد مقاومتی به یک گفتمان ملی بین فعالان اقتصادی تبدیل شده است. 
معاون اجرایی رئیس جمهوری تصریح کرد: توسعه تجارت یک ضرورت برای کشور است ولی باید در شرایط خاصی صورت گیرد و واردات باید اختصاص به مواد اولیه ای داشته باشد که در داخل تولید نمی شود و باقی امر تجارت باید در حوزه صادرات برای تقویت تولید و کیفیت داخلی صورت گیرد. 
وی افزود: این دولت در بدو ورود اهتمام ویژه ای برای ایجاد شرایط مطلوب در حوزه روابط خارجی بین ایران و دنیا بود. 
رئیس ستاد کاروان تدبیر و امید با اشاره به اینکه کشور در تحریم ها نیز به حیات خود ادامه داده و نخبگان موفق به ابداع روش های نوین شدند، اضافه کرد: برای پیشرفت کشور به امنیت و آرامش در سیاست های خارجی کشور نیاز است. 
وی گفت: از ابتدای دولت یازدهم امید و نشاط در کشور و آرامش و ثبات در بازار ایجاد به مرور ایجاد شد و وضعیت تورم به عنوان یک عامل مخرب در اقتصاد ایران به نقطه مطلوبی رسید و در سایه برقراری روابط مناسب با لغو تحریم ها بازار های خارجی را در دسترس تجار گذاشت. 
شریعتمداری افزود: اکنون کشور در حوزه سیاست باید اقتصاد خود را ایزوله کند تا سرمایه گذاران دچار ضرر نشوند و یک ارتباط منطقی باید وجود داشته باشد. 
وی افزود: باید بخش خصوصی از داخل و خارج وارد عمل شود چراکه اگر کسی به آینده ایران علاقمند است باید تلاش کند که سرمایه ها در داخل صرف شود. 
شریعتمداری گفت: برخی با این نگاه مخالف هستند و به دنبال یک اقتصاد متمرکز دولتی هستند، ولی دولت یازدهم همواره درصدد مشارکت هر چه بیشتر بخش خصوصی است. 
وی افزود: اکنون شرایط مطلوب است و در یک نقطه بسیار خوبی هستیم و این اراده وجود دارد که توانایی را مضاعف و تقویت کنیم چراکه این دولت حامی تولید، صادرات و تسهیل در واردات مواد اولیه ضروری برای کشور است. 
منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: