کد خبر: ۶۹۲۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
تعداد بازدید: ۱۷۸
خرازی در دیدار وزیر دفاع پیشین فرانسه:
وزیر دفاع پیشین فرانسه در دیدار رییس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: سفر هیات‌های اروپایی به ایران صرفا برای تجارت نیست، بلکه ناشی از این آگاهی است که هیچ مشکلی در منطقه بدون همکاری ایران حل نمی‌شود.
به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، اقوه مورین، رییس شورای منطقه نورماندی در این دیدار که عصر روز دوشنبه در شورای راهبردی روابط خارجی برگزار شد، با بیان این‌که ما از امضای برجام بسیار خوشحالیم، گفت: همه از ظرفیت‌های بالقوه و عظیم ایران آگاه هستند. هیچ مشکلی در منطقه بدون ایران حل نمی‌شود. ایران عاملی کلیدی در منطقه است.

او با بیان این‌که دولت و ملت فرانسه از هیچ دولتی که از تروریسم حمایت کند، پشتیبانی نمی‌کند، اظهار داشت: در حال حاضر انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری در فرانسه در جریان است و برای نخستین‌بار است که در گفتمان ما پیوند سیاسی با عربستان زیر سوال می‌رود.

مورین افزود: برجام فرصتی به وجود آورده که دیپلماسی منطقه‌ای و همکاری با اروپا بازسازی شود.

این سیاستمدار فرانسوی گفت: این‌که هیات‌های اروپایی به ایران سفر می‌کنند، صرفا برای تجارت نیست، بلکه این آگاهی ایجاد شده است که بدون ایران خیلی از مسائل پیش نخواهد رفت.

رییس حزب مرکزی جدید فرانسه (سوسیال لیبرال اروپایی) گفت: لازم است در این ملاقات‌ها اعتمادسازی شود و ما باید از تمام ظرفیت‌ها برای گفت‌وگو با ایران استفاده کنیم.

مورین با بیان این‌که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دوست صمیمی دونالد ترامپ، رییس‌جمهور منتخب آمریکاست، یادآور شد: گفت‌وگوهای جدید با ایران به ویژه وقتی اهمیت پیدا می‌کند که می‌بینیم شخص جدیدی در واشنگتن بر سر کار آمده است.

هم‌چنین سیدکمال خرازی، رییس شورای راهبردی روابط خارجی هم در این ملاقات اظهار کرد: قدرت ایران ناشی از همبستگی مردم و دولت ایران است.

او افزود: ما هم از این‌که توافقی حاصل شد و امکان همکاری بین ایران و 1+5 را پدید آورد، خوشحالیم.

خرازی تاکید کرد: ایران به عنوان کشوری با ثبات و متکی به مردم خود، می‌تواند نقش مهمی در ثبات و صلح در منطقه ایفا کند.

رییس شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به اوضاع سوریه گفت: کشورهایی که با پشتیبانی از داعش و النصره این بحران را آفریدند، باید پاسخگو باشند.

وی افزود: متاسفانه غرب در برابر دخالت بیگانگان و توسعه تروریسم فعال عمل نکرده است. ائتلافی تشکیل شد، ولی حامیان تروریست‌ها جزیی از این ائتلاف هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: