کد خبر: ۶۹۱۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱
تعداد بازدید: ۳۰۶
افزایش غلظت آلاینده های هوا و قرار گرفتن شاخص آلودگی هوا روی عدد ۱۳۶ و وضعیت ناسالم باعث شد که اعضاء کمیته هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوا عصر امروز در محل استانداری تهران تشکیل جلسه دهند.
استقرار اورژانس در میادین تهرانبه گزارش خبرداغ به نقل از مهر ، ناصر مهردادی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اعلام این موضوع گفت: در این جلسه برخورد با خودروها و موتورسیکلت های دودزا و آلاینده و همینطور خودروهای فاقد معاینه فنی برای روزهای یکشنبه و دوشنبه تصویب شد.

مهردادی افزود: همین طور توقف فروش مجوز روزانه طرح ترافیک تا پایان شرایط ویژه برای کاهش میزان تردد خودروها در هسته مرکز شهر تهران و توقف فعالیت کلیه معادن تهران تا عادی شدن شرایط از دیگر مصوبات این جلسه بود.

وی با بیان اینکه لغو ورزش همگانی در پارک ها و مجموعه های ورزشی شهر تهران از دیگر موضوعات مطرح شده دراین جلسه بود تصریح کرد: نظارت بر عدم بکارگیری اتوبوس های دودزا، جلوگیری از روشن بودن اتوبوسهای متوقف در ترمینال ها وجایگاه های اتوبوس رانی و ترمینال های شهری و نظارت  بر توقف جلوگیری از فعالیت های عمرانی شهر تهران موثر بر تولید و افزایش آلودگی هوا از سوی شهرداری تهران از دیگر مصوبات این جلسه بود.

مهردادی در ادامه گفت: در این جلسه مقرر شد تیم های سیاری از سوی اورژانس در میادین پرتردد و آلوده مستقر شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران همچنین توصیه هایی برای شهروندان داشت که از آن جمله می توان به مشارکت عمومی و خودداری از هرگونه فعالیت منجر به افزایش آلودگی هوا، کاهش فعالیت های بدنی بیماران قلبی، ریوی و مبتلا به آسم، خودداری از خروج غیرضروری از منزل و دقت در هنگام سوختگیری در جایگاه ها، اشاره کرد.

پیش از این زنگ ورزش کلیه مدارس و مقاطع پیش دبستانی و مهدکودک در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری به حالت تعلیق در آمد اما مدارس تهران در این جلسه تعطیل نشدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: