کد خبر: ۶۹۱۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
تعداد بازدید: ۳۳۰
وزیر بهداشت خبر داد
وزیر بهداشت صبح امروز در آیین افتتاح همزمان ۷۱۴ واحد اختصاصی زایمان در کشور و در شهرستان فسا، از کاهش ۱۱ درصدی آمار زایمان به روش سزارین در دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد.
به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در این باره گفت: تا پیش از آغاز طرح تحول نظام سلامت، زایمان‌های سزارین به شکل غیرمنطقی افزایش یافته و در برخی مراکز به میزان ۹۰ درصد رسیده بود که همین امر مشکلاتی را به همراه داشت.

او ادامه داد: اکنون با تلاش‌های انجام شده، عمل‌های زایمان به‌ روش سزارین حتی در مواردی به میزان زیر ۲۰ درصد رسیده، البته عدد مورد انتظار در میزان متوسط کشوری ۳۰ درصد است که برای رسیدن به آن تلاش می‌کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات این وزارتخانه برای ترویج زایمان طبیعی، تاثیر تلاش‌های مراکز درمانی در اعتباربخشی و همچنین رایگان شدن زایمان طبیعی، در عین حال بر نقش اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی در این زمینه تاکید کرد و گفت: نقش متخصصان زنان و زایمان و ماماها در این زمینه بسیار مهم است. با همکاری بیشتر می‌توان شرایط را به نحو چشمگیری تغییر داد.

وزیر بهداشت همچنین ابراز امیدواری کرد تا پایان دولت یازدهم، شاهد بهره‌برداری از هزار و ۸۰۰ بلوک زایمانی در کشور باشیم. این خدمت برای نخستین بار است که در کشور ایجاد شده و مادر و پدر در کنار هم و با آرامش می‌توانند شاهد تولد نوزاد باشند.

به گزارش ایسنا، بلوک زایمانی بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) شهرستان فسا با مساحت یک هزار و ۵۰۰ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال، با ۱۱تخت LDR و یک تخت ایزوله ساخته و با اعتبار ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تجهیز شده و دارای امکاناتی همچون زایمان ایمن، زایمان درآب و زایمان بی‌درد است.

نماینده مردم فارس در مجلس نیز در مراسم بهره‌برداری از این طرح بهداشتی درمانی، اجرای برنامه پزشک خانواده را یکی از ضرورت‌های جامعه دانست  و گفتدر راستای کاهش هزینه‌های درمانی، حمایت بیمه‌ها برای بیماران، یکی از الزامات است و بیمه ها می‌توانند چترهای حمایتی خود را برای اقشار کم درآمد بگسترانند. اگر سلامت نباشد، هیچ برنامه‌ای از نظر تحصیل و خانواده، کارآمد نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: