کد خبر: ۶۹۰۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
تعداد بازدید: ۵۰۲
پنجعلی؛
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: «پورحیدری خودش را بخشی از جامعه می‌دانست و اگر به تیمش هم تعصب داشت، این باور را داشت که تیم‌های دیگر هم این حق را دارند که طرفداران خاص خودش را داشته باشند.»
به گزارش خبرداغ،خبر فوت منصور پورحیدری باعث اندوه و ناراحتی پرسپولیسی‌ها هم شده است. برخی از هواداران و هم‌بازیان سرمربی سابق استقلال در بیمارستان و منزل آن مرحوم حضور پیدا کردند تا با خانواده پورحیدری ابراز همدردی کنند.

 

در همین رابطه محمد پنجعلی اظهار داشت: «واقعیت این است که مرحوم پورحیدری آن‌قدر بزرگ و با شخصیت بود که نیازی نیست من از او تعریفی کنم. این شخصیت محجوب و دوست‌داشتنی به‌دور از حاشیه بود و همواره با تیم رقیب با متانت و کمال احترام صحبت می‌کرد. بارها به عنوان سرمربی تیم رقیب در دربی‌ها رفتار او را دیدم. هیچ‌وقت کلامی علیه پرسپولیس نزد و اصلا به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای نبود. نفس عمل وی فقط ورزش بود و جز موفقیت استقلال چیزی برایش مهم نبود.»

 

او افزود: «متاسفانه ما نظیر پورحیدری در فوتبال خود کم داریم. کسی که برای همه مردم احترام قائل بود و هیچ گاه برایش فرقی نمی‌کرد مخاطبش در چه سطحی از جامعه است. چون خودش را بخشی از جامعه می‌دانست و اگر به تیمش هم تعصب داشت، این باور را داشت که تیم‌های دیگر هم این حق را دارند که طرفداران خاص خودش را داشته باشند. ای‌کاش بتوانیم الگوهایی از این دست را فراموش نکنیم و رفتار آنها را در زندگی خود عملی کنیم.»

 

پیشکسوت پرسپولیس درباره عزیز شدن اهالی فوتبال در هنگام مرگ‌شان بیان کرد: «نمی‌دانم چه بر سر جامعه ما آمده که مردم از هم فاصله گرفته‌اند. ناصر حجازی با شخصیت بالایی که داشت را تا زمانی که زنده بود اذیت کردند و برایش مشکلات عدیده‌ای را به وجود آوردند. همین‌طور مرحوم همایون بهزادی و غلامحسین مظلومی و افراد دیگری که موفقیت‌ها و قهرمانی‌های فوتبال ما در سطح آسیا مرهون زحمات آنهاست. کسانی که به‌دنبال پول نبودند و بی ادعا فقط فوتبال بازی می‌کردند. خوب همه ما در هنگام مرگ عزیز می‌شویم. الان بالای 20 سال است که قهرمانی آسیا در رقابت‌های باشگاهی آرزوی تیم‌های ایرانی است و بیش از 35 سال است که تیم ملی درجام ملت‌ها قهرمان نشده، در عوض ادعاهای‌مان بیشتر شده است. جای تاسف دارد که ما به عراق می‌بازیم و حتی به نیمه‌نهایی جام ملت‌ها هم نمی‌رسیم.»

 

پنجعلی درباره اینکه پرسپولیس فعلی چقدر شانس دارد تا پس از سال‌ها ایران را قهرمان آسیا کند،‌ بیان داشت: «معتقدم که پرسپولیس فعلی فراتر ار فوتبال آسیا بازی می‌کند. بدون تعصب می‌گویم که در شیوه بازی امروز پرسپولیس در اجرای تاکتیک سرعت بالا و دقت چشم‌نوازی را شاهد هستیم و این تیم خیلی بهتر از سایر تیم‌های لیگ برتری ما بازی می‌کند. اما مشکل ما اساسی‌تر از این حرف‌هاست که با قهرمانی پرسپولیس در آسیا مشکلات فوتبال ما حل شود.»

 

او ادامه داد: «شاید پرسپولیس قهرمان آسیا شود اما این اتفاق مقطعی است. فوتبال ما مریض است و البته که مشکل مدیریتی دارد. مشکلی که در کل جامعه با آن روبه‌رو هستیم. مملکت ما با بحران مدیریت مواجه است و فوتبال هم بخشی از آن است. به جای آنکه برویم به‌دنبال شایسته‌سالاری و بهترین‌ها را وارد کار کنیم با فامیل‌بازی و رابطه ضربات زیادی را به پیکره جامعه زده‌ایم. خیلی بد است که دچار انفعال هستیم و مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده‌ایم. فوتبال ما اگر دچار مشکل شده این ناشی از مشکلات مدیریتی کل جامعه است و با حل آن دردسرهای فوتبال هم از بین می‌رود.»

آنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: