کد خبر: ۶۸۹۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
تعداد بازدید: ۳۲۶
فلاحت پیشه در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:
نماینده اسلام آباد غرب در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: تحصیلات دانش آشتیانی به کار آموزش و پرورش نمی‌آید و سوابق ایشان عمدتا غیرآموزشی است.

تحصیلات دانش آشتیانی به کار آموزش و پرورش نمی‌آید/ سوابق او غیرآموزشی استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در مخالفت با فخرالدین دانش‌آشتیانی پشت تریبون رفت و اظهار داشت: خواهش ابتدایی من از آقای لاریجانی این است که هر گاه مجلس شلوغ شد، وقت من را متوقف کنید. در گلایه از آقای روحانی باید بگویم دید ترمیمی او خوب است، اما باید آسیب‌شناسانه باشد. مشکل این است که ضعف مدیریتی و مفاسد اقتصادی بیش از تحریم به ما آسیب زده است. انتظار این بود که ترمیم در این زمینه‌ها بیشتر باشد. خواهشم از همکاران نماینده این است که در جلسه امروز صنفی صحبت شود و سیاسی حرف نزنیم. البته ما به آقای دانش آشتیانی ارادت داریم، اما اولا تحصیلاتش به کار آموزش و پرورش نمی‌آید. اگر فضای فکری منطبق نباشد، نمی‌توانیم به کار ادامه دهیم. سوابق ایشان عمدتا غیرآموزشی است. روی آنها هم که آموزشی است، بحث داریم مثلا موسسه مفید، اشرافی‌تر از غیر‌انتفاعی‌ها اداره می‌شود.

فلاحت پیشه گفت:  در برنامه پیشنهادی شما جای آموزش دولتی خالی است و برنامه عملیاتی ارایه نشده است. در مجتمع مفید شما باید همه مسولیت‌های آن را بپذیرید. باید مسولیت تحصن و فتته و تحریم انتخابات را بپذیرید.

او افزود: آموزش و پرورش حوزه بسیار حساسی است و سیاسی شدن این حوزه به ضرر است. چون دانش آشتیانی با بدنه آموزش و پرورش ارتباط نداشتند. امیدی نیست مشکلات آموزش و پرورش حل شود. دکتر دانش درد صنفی وزارت علوم  را همراه خود دارند نه اموزش و پرورش. برنامه صفحه ۵ شما با برنامه فانی و برخی دیگر از وزرا مقایسه کردم، فقط شعار است و برنامه عملیاتی ارایه نشده است. برنامه‌ای برای رتبه‌بندی و ارتقای معیشت معلمان ارایه نشده است. در حال حاصر شکاف حقوق معلمان با متوسط کشوری در حال افزایش است.

فلاحت پیشه اضافه کرد: شما چقدر با درد حق‌التدریس آشنا هستید؟ چرا برخی از مدیرانی که خارج از کشور درس و تحصیل کردند بیایند برای ملت ایران مدیریت کنند؟

او افزود: یکی از برنامه‌های شما این است که براساس تعهد بین‌المللی  نطام آموزشی را شکل می‌دهم. این در حالی است این برنانه اصول پرورشی عقیدتی ما به دور است.

این نماینده مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: در صفحه ۵ برنامه گفته‌اید بر اجرای نظام بنیادین نطام آموزش و پرورش تمرکز می‌کنیم. مشکل اصلی ما این است سند تحول اجرایی نمی‌شود. تازه شما گفتید تمرکز بر این سند. بررسی محتوایی این سند یعنی دوباره بازگشت به اول.

فلاحت‌پیشه خطاب به نمایندگان گفت: خواهش دارم به کسی رای دهید که فضای فکری‌اش با شرایط فعلی متفاوت نباشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: