کد خبر: ۶۸۹۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
تعداد بازدید: ۷۸۳

برگزاری کارگاه آموزشی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در بانک قرض الحسنه مهر ایراندوره آموزشی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در راستای اجرای دستورات بانک مرکزی ج. ا. ا و با حضور کلیه پرسنل استان های تهران و البرز به مدت سه روز توسط رحیمی سرپرست اداره مبارزه با پولشویی و معاملات مشکوک در محل ستاد مرکزی بانک قرض الحسنه مهر ایران برگزار شد.

به گزارش خبرداغ به نقل از اداره روابط عمومی و بازاریابی بانک قرض الحسنه مهر ایران، مطالب آموزشی این دوره از کلاس ها در دو بخش "آشنایی با کلیات و مفاهیم " و "فرایندهای اجرایی دستورالعمل‌های مبارزه با پولشویی" ارائه گردید.

آشنایی با مفهوم و محتوای مسئله پولشویی، آشنایی با نهاد FATF ، وظایف و تأثیر آن بر اجرای قوانین مبارزه با پولشویی در کشورها، ارائه مثال هایی مفهومی جهت آموزش بهتر مراحل سه گانه پولشویی، آشنایی با مفاهیم و قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم، معرفی نهادها و کنوانسیونهای مرتبط با مبارزه با پولشویی در این کارگاه سه روزه تشریح شد.

نحوه شناسایی مشتری و اهمیت آن به عنوان اصلی‌ترین پارامتر مؤثر در مبارزه با پولشویی، دستورالعمل چگونگی شناسایی مشتریان غیر ایرانی، شاخص های شناسایی نقل و انتقالات یا معاملات مشکوک برای مقاصد پولشویی از طریق بانک ها و غیره از دیگر موارد مطرح شده در کارگاه سه روزه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بانک قرض الحسنه مهر ایران بود.

در آغاز این دوره آموزشی، توکلی مدیر امور استان ها، تلاش بیشتر شعب کشور در تکریم ارباب رجوع و جذب منابع جدید در راستای اهداف بانک را خواستار شد.

توکلی همچنین بر بهره برداری مناسب از کلاس های آموزشی، جدی گرفتن مسئله مبارزه با پولشویی و عدم هزینه بر بودن آموزش تاکید کرد.

در ادامه رحیمی سرپرست اداره مبارزه با پولشویی و معاملات مشکوک، به ارائه مباحث مربوط به حوزه مبارزه با پولشویی پرداخت.

وی پولشویی را جرم ثانویه دانست و بیان داشت: با وجودی که پولشویی جرمی سازمان یافته است اما ماهیت ثانویه این جرم، سبب شده اذهان عمومی جامعه نسبت به آن زیاد حساس نباشد.

رحیمی ادامه داد: سازمان یافته بودن این جرم، موجب دشواری تعقیب مجرمین می گردد. بطور مثال: دزد یا قاتلی که به صورت انفرادی عمل می کند با پیگیری های پلیسی و قضایی دستگیر می شود، ولی در جرم پولشویی مسئولین با سازمان های مجهزی روبرو هستند که سطوح مختلفی از افراد و واسطه ها را در بر می گیرد.

شایان ذکر است، در این دوره آموزشی که توسط اداره مبارزه با پولشویی و با همکاری واحد آموزش بانک برگزار گردید، مطالب جامعی در خصوص شناخت موضوع پولشویی و اهمیت مبارزه با آن ارائه شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: