کد خبر: ۶۸۹۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
تعداد بازدید: ۱۰۳۲۵
فخرالدین احمدی دانش آشتیانی متولد ۱۳۳۴ و دانش آموخته دانشگاه امیرکبیر است. وی که عضو شورای سازمان پژوهش و رئیس مجتمع آموزشی مفید است به اذعان خودش از نزدیک با مسائل آموزش و پرورش آشناست و دغدغه‌های فرهنگیان و چالش‌های پیش روی دستگاه تعلیم و تربیت را می‌شناسد.
به گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب،با دانش آشتیانی که پس از جدایی علی اصغر فانی از دولت، به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی شده درباره مسائل روز آموزش و پرورش از مشکلات صندوق ذخیره فرهنگیان گرفته تا معوقات و رتبه بندی معلمان به گفت‌وگو نشستیم. وی معتقد است آموزش و پرورش نیازمند کوچک سازی و پوست اندازی است.

فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه در صورت جلب رای اعتماد نمایندگان مجلس و تصدی پست وزارت آموزش و پرورش اقدامات فوری و ضرب‌الاجلی شما در آموزش و پرورش برای چند ماه باقی مانده از دولت تدبیر و امید چیست؟ اظهار کرد: یک برنامه دراز مدت و یک برنامه کوتاه مدت دارم. بنای بنده بر این است که در این مدت کوتاه مسائل و چالش‌های شدید موجود را در عین اینکه نگاهی نیز به برنامه های بلند مدت دارم، حل کنم. 

اولویت اولم رسیدگی به مسائل صندوق ذخیره فرهنگیان است

وی افزود: وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان یکی از مسائلی است که در جامعه مطرح است و یکی از اولویت‌های اصلی بنده نیز رسیدگی به مسائل صندوق ذخیره فرهنگیان و بررسی اتفاقاتی است که در آنجا رخ داده؛ از حالا اطلاعاتی را در این باره دریافت کرده‌ام و پیگیرم تا خدایی ناکرده حقوق معلمان تضییع نشود.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با بیان اینکه در این مسئله بسیار قاطع هستم و اجازه نمی‌دهم ریالی از حقوق معلمان از بین برود اظهار کرد:  قوه قضائیه و ارگان‌های مربوط با متخلفان برخورد خواهند کرد. در کنار رسیدگی به تخلفات حتما باید یک ساختار اقتصادی برای صندوق درنظر گرفت که بهره‌وری بالاتری داشته باشد و عایدات آن نصیب فرهنگیان شود.

دانش آشتیانی افزود: در حال حاضر بحث روی بازدهی  فعالیت های اقتصادی فعلی صندوق نیست، بلکه شبهاتی نظیر اینکه از حقوق معلمین به اشکال نادرست در اختیار اشخاصی قرار گرفته مطرح است و باید رسیدگی شود. شاید لازم باشد در کنار اقدامات قوه قضائیه ما نیز یک حسابرسی انجام دهیم و  یک بازنگری کلی داشته باشیم. پروژه‌های دیگر نیز باید بررسی شوند و وضعیت آنها را مطالعه کنیم که آیا سودده هستند یا خیر. باید ساختار اقتصادی صندوق را بهبود ببخشیم تا بتواند در جهت کمک به فرهنگیان گام های موثرتری بردارد.

برای دولت شرط نگذاشته‌ام، اما پرداخت مطالبات فرهنگیان را با جدیت دنبال می‌کنم

وی چالش دیگر پیش روی آموزش و پرورش  را معوقات پایان خدمت بازنشستگان دانست و گفت: معوقات مسئله آنی وزارتخانه است و باید دنبال شود. هرچند وضعیت خود دولت از نظر مالی مطلوب نیست ولی باید نهایت تلاش را انجام داد تا اگر تمام مطالبات هم محقق نشد قسمتی از آن دریافت شود. از حالا صحبت هایی با دولت داشته‌ام و از آنها خواسته‌ام که به این مسئله توجه کنند.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا پرداخت مطالبات فرهنگیان جزو شروط شما برای دولت است؟ گفت: خیر  بنده شرط نمی گذارم  اما فردی هستم که بواسطه تعاملی که با افراد دولت و  رئیس جمهور دارم این مسائل را دنبال می کنم و امیدوارم نتیجه داشته باشد. 

دانش آشتیانی افزود: با معلمان و فرهنگیان در ارتباط هستم و آنها عنوان می کنند "جدای از مسائل مالی، شان و منزلت ما افت پیدا کرده است" . باید اقداماتی برای بازگرداندن این اعتماد از دست رفته انجام داد. معلمان معتقدند نماینده آنها باید از حقوقشان دفاع کند؛ نه آنکه توجیه گر باشد. تلاش می کنم این مسئولیت سنگین نمایندگی معلمان را در همه جا از دولت و سازمان مدیریت گرفته تا سطح اجتماع به خوبی ایفا کنم. معلمان بارها به بنده گفته اند همین که احساس کنند وزیرشان پیگیر مسائل آنهاست برایشان ارزشمند است.

رتبه بندی معلمان خوب اجرا نشد/ مراحل بعدی را کلید می‌زنیم

وی در ادامه اجرای طرح رتبه بندی معلمان را یکی دیگر از اولویت‌های پیش رو دانست و گفت: رتبه بندی معلمان خوب اجرا نشده است و باید مراحل بعدی آن را کلید بزنیم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا ایجاد سازمان معلمی که در برنامه‌های شما آمده است در راستای احقاق حقوق معلمان است؟ گفت: هدف از ایجاد سازمان نظام معلمی تنها احقاق حقوق معلمان نیست بلکه آموزش و پرورش باید به نهادهای مردمی توجه کند. تشکل ها و ان. جی. او ها می توانند کمک حال آموزش و پرورش باشند زیرا نماینده فرهنگیان هستند.

تشکل‌ها، بازوی وزیر آموزش و پرورش هستند

دانش آشتیانی افزود:  امکان دارد چالشی مطرح باشد که بتوانیم با این صاحبنظران مطرح کنیم. در واقع تشکل ها می توانند بازوی خوبی برای وزیر باشند. امیدواریم این سازمان را ایجاد کنیم تا فرهنگیان بتوانند از حقوق صنفی خود دفاع کنند و در کنار آموزش و پرورش باشند تا عملکرد این وزارتخانه را ارتقاء دهیم.

وی با بیان اینکه معتقدم نمی توان مسائل آموزش و پرورش را با ساختارهای فعلی حل کرد گفت: حتما باید نهادهای مختلف کمک کنند، باید خانواده ها مشارکت داشته باشند و نگاه ما این باشد که خانواده‌ها را  در تصمیم سازی ها دخالت دهیم. از این منظر نگاهم این نیست که باید همه مسائل آموزش و پرورش را در درون ساختار فعلی حل کرد. بلکه باید نگاهی به بیرون داشت و از پتانسیل ها و ظرفیت های بیرون آموزش و پرورش برای ارتقای این وزارتخانه استفاده کرد.

کوچک سازی آموزش و پرورش و تفویض اختیارات به مدارس

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی پیرامون حرکت کند وزارت آموزش و پرورش در درون یک ساختار قدیمی و سیاست مدنظر برای احیای ساختار آموزش و پرورش اظهار کرد: در روال مدیریت و برنامه ریزی های جدید تاکید بر این است که نباید ارگان‌ها و دستگاه‌های ستادی  تصدی گری در امور داشته باشند. باید فعالیت ها را با تفویض اختیارات به حوزه‌ها و لایه های پایین تر انجام داد. بخصوص باید اختیارات مدرسه و فرآیندهای داخل مدرسه را افزایش دهیم و دستگاه ستادی بر سیاست گذاری متمرکز شود. از این منظر این ساختار باید تغییر پیدا کند و کوچک سازی انجام شود.

وی افزود: البته این یک برنامه درازمدت است و در کوتاه مدت امکان پذیر نیست، اما مهم است که در راستای این  سیاست حرکت کنیم. آموزش و پرورش باید یک دستگاه فکری چابک باشد. فرض کنید اگر بنده به عنوان  وزیر بخواهم گرفتار مکاتبات اداری شوم به روزمرگی مبتلا خواهم شد لذا باید اختیارات را واگذار و یک ستاد فکری قوی ایجاد کرد.  لازم است مجموعه ای چون آموزش و پرورش پوست بیاندازد. 

دانش آشتیانی درباره ضرورتهای بهسازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: مسلما در این مسیر نیازمند توانمندسازی معلمان هستیم و این امر در دستورکار بنده قرار دارد. در این پروسه دانشگاه فرهنگیان می‌تواند کمک حال باشد. اجرای برنامه‌های ما در مدرسه نیاز به وجود معلمانی دارد که بینش‌ها و نگرش‌هایشان نسبت به برنامه‌ها روشن شود و اهداف را بدانند البته کارگاه ها و دوره‌های آموزشی در ساختار فعلی پیش بینی شده اما باید انسجام بیشتری پیدا کند و برای توانمندسازی معلمان برنامه جدی داشته باشیم.

باید از اشخاصی که قصد راه اندازی مدارس غیردولتی را دارند حمایت کنیم

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه ""شما تجربه موفق مدارس غیردولتی مفید را دارید، نگاه شما به مقوله مشارکت و بویژه خصوصی سازی که مدتی است مباحثی پیرامون آن مطرح است چیست؟" اظهار کرد: معتقدم در فرهنگ مردم ما تحصیل فرزندان بسیار اهمیت دارد. از سوی دیگر مردم  آمادگی کمک به نظام آموزش و پرورش را دارند و خیرین مدرسه ساز نمونه بارز آن هستند که اعتبارات کلانی را برای ساخت مدارس صرف می‌کنند و دارای ساختار مستقل هستند. نمی‌توان این ظرفیت و پتانسیل‌ها  را نادیده گرفت.   

وی افزود: این مشارکت‌ها را باید نه تنها در توسعه فیزیکی فضاهای آموزشی بلکه در حیطه نرم افزاری بسط و گسترش داد و حتی خیرین در توانمندسازی معلمان کمک کنند. علاوه بر این افرادی که تمایل دارند مدیریت مدرسه ای را بر عهده بگیرند باید مورد حمایت قرار بگیرند و امکانات و تسهیلاتی برایشان فراهم شود. واقعیت این است که دولت به تنهایی از پس این کار بر نمی‌آید وقتی مشارکت بخش خصوصی بهره مند شویم کمک می شود تا بیشتر به مدارس دولتی بپردازیم و سرمایه گذاری بهتری انجام دهیم و بر کیفیت بخشی مدارس دولتی تمرکز کنیم.  

دانش آشتیانی تاکید کرد: بحث واگذاری مدارس هم در سال گذشته مطرح بود و می‌تواند یکی از صور جذب مشارکت ها باشد اما سعی می‌کنیم درگیر مسائل چالش زا نشویم تا از برنامه اصلی باز بمانیم. این طرح نیز به زمینه سازی و بررسی بیشتر نیاز دارد و باید طوری آن را سازمان دهی و اجرا کرد که شائبه استفاده رانتی را ایجاد نکند.

دانش آموزان باید مهارت های زندگی را در مدارس بیاموزند

 وی درباره رویکرد اجتماعی و فرهنگی در مدارس و بویژه در قبال آسیب‌های اجتماعی گفت: اگر بخواهیم نگاه ریشه‌ای به این موضوع داشته باشیم باید بررسی کنیم که چرا این بحران ها به وجود آمده اند. اعتقادم بر این است که ایجاد بحران‌ها به این نگرش باز می گردد که تعریف ما برای مدرسه صحیح نبوده و مدرسه به جایگاهی برای آموزش تبدیل شده است و به پرورش نپرداخته ایم. البته منظور از پرورش، فعالیت های جاری پرورشی در مدارس نیست و فراتر از آن است. 

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ادامه داد: مدرسه جایگاهی است که دانش آموزان باید مهارت‌های زندگی را در آن بیاموزند. مسئولیت پذیری، اعتماد به نفس، خوداتکایی، نحوه مقابله با مشکل و امید مهارت‌هایی هستند که بویژه در دوره دبستان باید جزو برنامه‌های مدارس قرار بگیرند.  انسان امیدوار سمت ناهنجاری‌های اجتماعی نمی‌رود. به عنوان مثال ممکن است ریشه اعتیاد در یک فرد به مشکلی بازگردد که نتوانسته باشد با آن کنار بیاید.

دانش آشتیانی با بیان اینکه اگر مهارت‌های زندگی را در جوانان تقویت کنیم از بار آسیب های اجتماعی کاسته‌ایم گفت: اگر پیشگیری از این آسیب‌ها را در برنامه های مدرسه بگنجانیم فرد می آموزد که چگونه با مشکلات مقابله کند.

وی افزود: اما برای مقابله با فردی که گرفتار آسیب شده است باید نقش مشاوران را در آموزش و پرورش و همچنین نهادهای مردمی تقویت کنیم تا بتوان افراد آسیب دیده را بموقع درمان کرد.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در پایان گفت: در فضای فعلی عنوان می‌شود که قرار است مسائل سیاسی وارد آموزش و پرورش شود. اما دیدگاه خود بنده این است که باید در محیط‌های تربیتی از سیاست بازی و سیاست زدگی پرهیز شود. اگر قرار باشد مسائل حزبی و جناحی وارد محیط تعلیم و تربیت شود آسیب جدی را به محیط زده ایم و ورود مسائل حزبی و جناحی به محیط تعلیم و تربیت همانند یک سم مهلک است. از این منظر باید افرادی که نگران این مسئله هستند توجه داشته باشند که بنده بسیار در این زمینه حساس هستم  و عملکردم نشان می‌دهد رویکرد جناحی در اداره مدارسم نداشته‌ام.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۵۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۰
کریمی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
0
3
لطفا حقوق هماهنگ را اجرایی کنید که چند سال است مسکوت مانده است که الویت اول است وزیر محترم جدید
زن بیمارفرهنگی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
0
0
شما رو بخدا یه اولویت هم به بازنشستگی پیش ازموعد زنان فرهنگی بیمار بدین یا لااقل تکلیف ماهایی که پارسال اسامی مون اومد وزارت و کارامون انجام شد رو تعیین کنید.شما رو بخدا یه فکری بردارین
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
0
3
ما حقوق هماهنگ با سایر ارگانها را خواستاریم
علی قاسم
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
0
2
باید تبریک و سلام به وزیر جدید هرکسی که انتخاب بشه عرض کنم امیدوارم نظام هماهنگ پرداخت حقوق اجرا تا معلم به خاطر مشکلات زندگی شغل دوم نداشته باشه
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
0
2
سلام فرم های ارزشیابی آمده ازمدیریت برنامه ریزی که برای همه یکسان اجرا می شود.آیا حقوق همه ی کارمندان هم یکی است؟مطلب دوم اگردولت پول برای اجرای نظام رتبه بدی ندارد می توانند خجالت نکشند از خیرین پول بگیرندواضافه به معلمان بدهند.مرد مومن جلو دزدی ها رابگیرند وبه این باوربرسند که به معلم باید رسید تا جامعه آباد شود.وباید به معلم به قول صدراعظم آلمان که معلم استاد همه است وباید ازمهندس ودکتروسیاستمداربیشتر حقوق باید بگیرد.هروقت به این نتیجه دولتمردان رسیدندوضع آموزش وپرورش خوب می شود وگرنه حاجی بابایی ها وفانی وآشتیانی ها هم کاری نخواهند توانست بکنند.
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
0
1
آقای وزیر از حضرتعالی درخواست داریم حق لباس- حق سرایداری-رتبه بندی خدمتگزاران مدرسه وسرایداران مدرسه که بیشترین زحمت را می کشند در نظر بگیرید.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
0
1
با سلام و تبریک به وزیر جدید پیشنهاد میکنم در این چند ماه باقی مانده از دولت طوری عمل کنید که دعای خیر فرهنگیان پشت سرتان باشد نه نفرین وناله .
غفاری
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
0
0
آقای دکتر آشتیانی اگه وزیر شدی مربیان پیش دبستانی که به صورت حق التدریس کار می کنند وسال ها منتظر استخدام هستند وجز بهترین نیروهای آموزش وپرورش هستند بجای اینکه هرسال عده ای را استخدام می کنند که واقعا کارایی خوبی هم ندارند به فکر سامان دادن این نیروها باشید تاهمیشه دعای خیرشان بدرقه راهت باشد
اردشیر
France
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
0
0
آقای آشتیانی همه ی جوامع پیشرفته با تکیه بر آموزش و پرورش پویا به رشد رسیده اند. زمانی که معلم در جامعه ایرانی برای امرار معاش خانواده سه شیفته در شغل های غیر آموزشی کار می کند، ارزش ، شخصیت و جایگاه فرهنگیان در اذهان اجتماعی مکدر و لگدمال شده است!!!!! صندوق ذخیره چه دردی از معلمان به استثمارکشیده دوا می کند. اگر شما مدیر لایق و توانایی هستید اول مثل وزیر بهداشت سابق باش که جایگاه و شخصیت و حقوق و مزایای پرسنل بهداشت را سه برابر بالا برد و در گام بعد به فکر تجهیز مدارس به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مدرن باش که آموزش در عصر کنونی با این امکانات جواب داده و در گام سوم آموزش معلمان به مهارت ها و دانش های جدید در قالب اجرای صحیح دوره های کارآمد ضمن خدمت باش و در گام آخر توانستید حقوق تضعیع شده ی فرهنگیان را از مدیران سابق و جدید این صندوق مطالبه کن که کاری پسندیده انجام داده ای . اگر جنابعالی نمایندگان را مجاب کنید که از سهم درآمدهای نفتی 3درصد اضافی دیگر در حوزه اموزش هزینه شود الحق و انصاف نام خودت را در تاریخ دوره های آموزش و پرورش ماندگار می کنید. البته ما فرهنگیان می دانیم اراده ای در ساختار سیستم موجود کشور وجود ندارد که فرهنگی عزیز باشد و بدون دقدقه مادی در فکر خدمات تخصصی خودش باشد . اگر معلم مشکل مادی نداشته باشد و سیستم درست و صحیحی برای تربیت و آموزش و ارزشیابی کادر آموزشی و تربیتی وجود داشته باشد فرهنگیان خود را ملزم می کنند در قبال کارکردها و خدمات چه خوب و چه نادرستشان در مقابل همه نهادهای رسمی و غیر رسمی و مردمی پاسخگو باشند. اما افسوس که دست های در کار است که هیچ شخصی در جای واقعی خودش نباشد. و صدای فغان معلمان به جایی نرسد. آیا جامعه ایرانی در مقابل وجدان خودشان آسوده خاطرند زمانی که یک معلم برای تامین نیازهای اول زیست خود و خانواده اش باید در آژانس های مسافربری کارگری کند؟؟؟!!!!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
0
0
سلام جناب وزیر امید وارم د ر کارهای حال وایندتان موفق باشید لطفا در صورت امکان این دفعه از این طرف شروع کنید از طرف خدمت گذاران تحصیل کرده که هیچ کس به داد انها نرسیده مطمئن باشید خداوند متعال خوشحال میشه ممنون
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
0
0
جناب آشتياني لازم نيست براي ما كاري بكني چون مطمئن باش نمي تواني فقط حقوق از دست رفته چند سال اخير را به ما بر گرداني كافيه از جنله حق ادامه تحصيل ؛ پاداش ضمن خدمت ؛
حق يك ماه مرخصي و...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
0
سلام ضمن عرض تبریک به وزیر جدید،تو روخدا از حق به حق ما دفاع کن نگذار که معلم مسافرکشی یا کار دومی بکنه.معوقات ما مث پاداش ازدواج ،مرخصی ،حق الزحمه امتحانات و...را پرداخت کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
0
سلام ضمن عرض تبریک به وزیر جدید،تو روخدا از حق به حق ما دفاع کن نگذار که معلم مسافرکشی یا کار دومی بکنه.معوقات ما مث پاداش ازدواج ،مرخصی ،حق الزحمه امتحانات و...را پرداخت کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
0
سلام جناب وزیر امیدواریم در کارهای حال و آینده تان موفق باشید .لطفا این دفعه از اینطرف شروع کنیدما آموزشیاران نهضت سوادآموزی سال هشتادو شش تا به حال هنوزنه بیمه هستیم نه هیچی خواهش می کنیم .همه ما آموزشیارهای باتجربه وتحصیل کرده هستیم وسختیهای زیادی کشیدیم .با تشکر
مرادی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
0
اقای وزیر ضمن عرض تبریک و موفقیت برای شما از شما خواهش میکنم یه فکری هم برای اموزش دهندگان نهضت سواد اموزی بکنید
مرادی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
0
مافرهنگیان خواهان همسان سازی حقوقها با سایر نهادها هستیم یعنی نظام هماهنگ پرداخت واقعی درخواست دیگر اینکه ما خواهان ادامه تحصیل میباشیم یعنی چه فرهنگیان فقط یک بار میتوانند ادامه تحصیل دهندواقعا خیلی مسخره س
شهاب
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
0
باعرض سلام
جناب وزیر لطفا قانون پرداخت حقوق یکسان برای بازنشستگان قدیم وجدید رااجرا نمایید
چون بازنشستگان قدیم بیش از یک میلیون کمتر از
بازنشستگان جدید که رتبه کمتری هم دارند مدرک کمتر می گیرند ونیز پرداخت یکسان حقوق با دیگر ارگانها.
درضمن بازنشسته هم عروس دارد وهم داماد ورفت وآمد
بچه ها وفامیل زیاد ، پس نیاید شرمنده آنها شود.
این ها الویت دارند نه آن چیزی که فعلا در ظاهر مطرح
می شود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
0
یه فکری به حال این کتابای یه اصطلاح کمک اموزشی بی کیفیت کنید وجلوی چاپ این کتابای بی محتوا رو بگیرید و به معلما بگید خودشون درس بدهندو سوال امتحانی طرح کنند نه اینکه از اول سال به بچه ها این کتابای بی کیفیت و معرفی می کنند
رقیه
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
0
با عرض تبریک به اقای رئیس جمهور باانتخابشون وتشکر از اقای فانی که وزیر زحمتکش ومظلومی بودن از اقای وزیر خواهشمندیم این قدر اموزش وپرورش را درگیر کاغذ بازیهای وقت گیر نکنند یا مدیران مدارس رادرگیر مستند سازیهای ساختگی که همه کذب محض میباشدبه جای این همه کارهای بی هدف وبی ارزش به امر تعلیم وتربیت بپردازند به خدا مدیران به جای اینکه به تربیت بچه بپردازند به مستند سازی روی اوردهاند ومربیان پرورشی به جای اینکه دغدغه پرورش دانش اموزان را داشته باشند دغدغه دوربین دیجیتال ولب تاب و... غیره رادارند خواهش میکنم این امور واهی رها کنید
حاتمی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
0
جناب وزیر با عرض سلام با وجود این همه مشکل و دغدغه شاید این مشکل زیادی برای دولت وشما نباشد اما در بین کارکنان غیور آموزش و پرورش افراد زحمتکشی هم هستند که پایین ترین حقوق ومزایا و رتبه را دارند.خدمتگزاران و سرایداران هستند که با کمترین مزایا مشغول کار و زحمت هستند در بین این افراد کسانی هستند که ادامه تحصیل داده اند و الان از حق نگذریم نیروهای کار امد و ماهری در بعضی از حرفه ها شده اند که گواه این حرف مدیران مدارس هستند.در صورت صلاحدید از این نیروها که بعضا با مدرک لیسانس مشغول خدمتگزاری و سرایداری هستند استفاده نمایید.دست علی یارتان باد.
مهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
0
خواهش میکنم تکلیف افرادیرا که پارسال تقاضای بازنشستگی پیش از موعد دادن،مشخص کنید.واقعا ما به خاطر بیماری با مشکلات زیادی مواجه هستیم.
باقری
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
0
می دانم نوشتن مشکلات وخواسته ها سودی ندارد ولی به قول معروف تیری درتاریکی ست شاید هرچند محال تاثیری داشته باشد.
جناب آقای دانش آشتیانی قراربودمرحله دوم رتبه بندی ابتدای مهرامسال اجراشودکه تاالآن خبری نشده است .این هم وضعیت ارزیابی عملکرد فرهنگیان که هزارپیچ وخم داردوبندهایی درآن گنجانیده شده است تا امتیاز موردنظر برای رسیدن به رتبه ی خبره وعالی شامل حال کسی نشود.درکدام سازمان یا نهاددیگری برای اضافه شدن حقوق این برنامه ها اجرا می شود؟درآن سازمان ها باآن حقوق های نجومی یا فقط درآموزش وپرورش با این حقوق های نزولی؟
معلم بدهکار
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
0
ما حقوق هماهنگ با سایر ارگانها را خواستاریم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
0
باسلام خدمت وزیر محترم....لطفا نیروهای حق التدریس که تعدا ما 16هزار نفر هست وهمه ما دارای سابقه خوبی در اموزش پرورش داریم.ولی هنوز بلاتکیلف مووندیم.امیدوارم قدم شماخیر باشد برای ما نیروهای که همیشه حق ما روخوردن.باسپاس فراوان
بازنشسته 94
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
0
شمارو به جان هرکه دوست داری پاداش رو کامل بده
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
0
با سلام و ادب جناب وزیر محترم بدنه آموزش و پرورش از اساس دارای ضعف ها و کاستی هایی است بگذریم از اینکه حقوق مثل هیچ ارگان و سازمان نمی پردازند با بی پولی می تونیم کنار بیایم کهخ اون هم باید در موردش داریتی شود ولی خواهشا بی احترامی به این قشر نکنید تا کی باید مضحکه دست صدا و سیما و اخبار و جراید باشیم که تا فلان موقع پاداش تا فلان زمان افزایش و ... لطفا یه مروری به فرم امتیازبندی 120 امتیازی داشته باشید اگر خاطرتان مکدر نشد ما هم فرم را روی چشم می گذاریم. متاسفانه این فرم با اصل فرهنگی بودن و اصالت معلم در تناقض می باشد. مگر به دسته ارازل و اوباش طرفید که در این فرم این همه تهدید شدیم ما محکومیت یعنی چه ؟ تاخیر چزء عوامل غیرمترقبه است شاید یه روز ماشین خراب شد یه روز ترافیک یه روز ... لطفا بیش از این با حیثیت معلم بازی نشود تا معلم هم با فراغ بال و آسایش خاطر به تعلیم و پرورش نسل امروزی بپردازد. تهدید = کم کاری در هر سطح از جامعه که می خواهد باشد
بازنشسته 93
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
0
پاداش پایان خدمت را بعد دوسال تاخیر گرفتیم اما مانده مرخصی طلبکارم لطفا اقدام فرمایید
دالاهو
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
0
سلام،عزيزان همكار خودتونو أذيت نكنيد،به جز نجفي ،اينا همش مثل فاني هستن،شك نكنيد.
ستار آرین
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
0
ضمن عرض سلام و تبریک انتخاب شایسته آقای آشتیانی به عنوان مدیر آموزش و پرورش .امیدوارم در این امر خطیر موفق و موئید باشند.
جمع زیادی ازفرهنگیانh
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
0
ضمن عرض تبریک برای انتخاب شدنتان جمع زیادی هستیم که نمره ارزشیابی به معیشتمون گره خورده سنوات را داریم فقط ایرانی که میگیرند امتیاز ارزشیابی شده حکمم ارتقا رتبه هامون به خاطر نمره بالای سه ساله ارزشیابی صادر نشده آخه ما سنوات دارم عمرو جوانی وحوصلمونو گذاشتیم دوساله به خاطر چند امتیاز ارزشیابی ارتقامون صادر نشد لطفا دستور حل این مشکل رو و بدید همه راضی شدن س پاسگزاریم
سیروس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
0
با سلام نظام هماهنگ حقوق-معیشت معلمان -حل نشود اش همان اش است کاسه همان وسلام
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
0
با سلام - ای کاش ! آقای وزیر برای موارد زیر هم برنامه ریزی کند:
1 - تجمیع مدارس چند پایه روستایی دریک روستا
2- حذف ارزشیابی توصیفی و بازگرداندن به ارزشیابی کمی ( بجز دروس قرآن - هدیه ها و هنر).
3 - اختصاص هر درس به یک معلم در دوره ابتدایی .
4- تدریس دروس قرآن توسط روحانیون و هنر توسط معلمین هنرمند.
5 - تلاش برای واگذاری زمین به فرهنگیان شهرستانی .
6 - تجهیز مدارس مناطق گرمسیر به کولر گازی اسپیلت .
خوش بین
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
0
باسلام و تبریک به قول همکاران ما تغییر شرایط و درست شدن ساختار آموزش و پرورش را می خراهیم تنها یک نفر از مشکلات ما خبر داردآن هم خدا ست .انشاالله هم کارها درست می شود
محسن نوروزی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
0
با سلام تا زمانی که فرهنگیان درگیر مشکلات مادی هستند نمی توان انتظار بیشتری از وضعیت حاضر داشت...؟؟؟!!!!شما اولین کارتان این باشد که جلوی دزدان را بگیرید...
علی اکبر سرمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
0
آقای وزیر سلام : خوش آمدی به قصه غصه انسانهای درد کشیده جامعه ، می دانی ای عزیز از راه رسیده که زجر آور ترین شغل همین شغل معلمی است . و چرایش این است که چون معلمی نمی توانی کار دیگری انجام دهی که در شئان یک معلم نیست و معلمی هم شکم زن وبچه ات را سیر نمی کند ، شغل های بالادستی هم به اصطلاح جایگاه تورا زیر سوال می برند .
عابد
United States
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
0
دوصد گفته چو یک کردار نباشد
عطیم
United States
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
0
0
با سلام خدمت وزیر محترم اینجانب در موقع باز نشستکی به من اطلاع دادن که جهت بازنشتگی 25 سال خدمت و 5 سال که دولت به ان اضافه کرده و روی هم 30 خدمت می باشد هرچه سریعتر مبلغ 63000000 ریال واریز نمایید . با توجه به اینکه وزارت اموزش هزینه 5 سال را قبول کرده . اما متاسفانه این مبلغ را از ما گرفتن . لذا بعد از اعتراض وحضوری به مسولین اموزش و پرورش شهرستان شوش دانیال و اداره اموزش و پرورش استثنایی خوزستان مبنی بر عدم توان مالی ان را به هر صورت تهیه و واریز نمودم . سوال اینجا است چرا بخشنامه ای که خودشان به تصویب می رسانند به ان عمل نمی کنند چرا به قشر کارکنان اموزش و پرورش استثنایی توجه نمی شود ؟ لطفا به مشکلات این قشر عزیز و زحمتکش توجه کامل فرمایید . ضمنا به مشکلات بازنشستگان رسیدگی عاجل فرمایید . با تشکر
معلم
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
0
0
بانام ویاد خدا٬ جناب وزیر از انتخاب مدیران و روسای ادارات که فقط شعار میدهند و لفاظی میکنند وفکر میکنند خیلی بلدند و معلمان به خاطر بعضی مسایل سکوت میکنند تورا به هر کس دوست داری جلوگیری کنید چون معلمان خیلی از انان واردترند به مسایل.مثل معروف پیش قاضی و.... به شعور معلمان احترام بگذارید. واز اینکه معلمان اگاهند نهراسید .شفاف باشند .دورغ.و عوامفریبی نکنند باتشکر معلمی از ایران
درمانده
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
0
0
باسلام از هرچه بگذریم سخن دوست خوشتر است دوست عزیز خواهشمندم فقط به اجرای نظام پرداخت حقوق بپردازید باوعده کار به جایی نمی رسد
شهاب
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
0
0
ضرب الاجل ترین اقدام همسان سازی حقوق فرهنگیان شاغل وبازنشسته باسایرکارکنان دولت است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
0
0
باسلام وتبریک لطفابابرداشتن ارزشیابی توصیفی که نتیجه ای جز بی سوادبارآمدن دانش آموز وکاغذبازی معلم نیست دعای خیر معلمان ابتدایی رابدرقه راهتان کنید ودرادامه احقاق حقوق فرهنگیان مظلوم . باسپاس
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
0
0
کار کردن پیشکش حماقت نکن
اسی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
0
0
آقای آشتیانی خواهشا فقط وظیفه اولیه تون حقوق هماهنگ با سایر کارمندان را در دستور کارخود قرار دهید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
0
0
سلام اقای وزیر تو را به خدا به فکر معیشت فرهنگیان باشید .اقای وزیر فکری بحال دانش اموزان با تعداد سی هفت نفر در یک کلاس درس بکنید
سید جلال موسوی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
0
0
با عرض سلام وتبریک خدمت وزیر محترم لطفا نظری به مرخصی های استفاده نشده آزادگان شاغل دراین وزارت خانه هم داشته باشید چون اطلاع دارم کلیه وزارت خانه ها واورگانهای دولتی که آزاده مشغول به خدمت است پول مرخصی ها را دریافت نموده اند باتشکر
معلم شاغل
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
0
0
باسلام خدمت وزیر محترم وتبریک به مناسبت انتخاب جنابعالی به عنوان وزیر اموزش و پرورش امیدواریم که مثل قدیم قدیما مقام ومنزلت معلمان را در جامعه احیا کنید چون تنها چیزی که از معلمان مانده است فقط اسم معلم است وانقدر که در امور اموزش اولیا محوری شده و ارزش اولیا بالاتر رفته و حرف حرف اولیا است و هر بلایی سر معلمان می توانند بیاورند و وزارت اینهمه معلم را لگد کوب و له کرده و اکثر معلمان فقط با 25 سال می خواهند باز نشسته شوند به دلیل همین مساله می باشد
معلم شاغل
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
0
0
باسلام خدمت وزیر محترم وتبریک به مناسبت انتخاب جنابعالی به عنوان وزیر اموزش و پرورش امیدواریم که مثل قدیم قدیما مقام ومنزلت معلمان را در جامعه احیا کنید چون تنها چیزی که از معلمان مانده است فقط اسم معلم است وانقدر که در امور اموزش اولیا محوری شده و ارزش اولیا بالاتر رفته و حرف حرف اولیا است و هر بلایی سر معلمان می توانند بیاورند و وزارت اینهمه معلم را لگد کوب و له کرده و اکثر معلمان فقط با 25 سال می خواهند باز نشسته شوند به دلیل همین مساله می باشد
احمد
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
0
0
در مدیریت ها به توان علمی همکاران فرهنگی توجه شود نه به وابستگی سیاسی آنها به جناح خاصی زیرا مشکلات زیادی را برنظام آموزشی تحمیل می کنند.
محمود
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
0
0
آقایاحمدی دانش آشتیانی ضمن آرزوی موفقیت برای جنابعالی ای کاش سری به اصفهان می زدید ومی دید آقای قاعدیها وهمکارانش. چطور بدلایل سیاسی به جان مدیران کاردان ومورد قبول دانش آموزان واولیا افتادند وآنان راقلع وقمع کردند
اکبر
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
0
0
سلام همکاران اگر همه ی کارها را وزیر انجام بدهند پس ما چکاره ایم از وزیر محترم سیاست گذاری بهینه بخواهیم با تعویض اشخا ص موضوع حل نمی شود باید من هم تغییر بکنم
فرهنگی یزد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
0
0
با سلام وعرض محضر مبارک دکتر آشتیانی وزیر محترم آموزش و پرورش
آمدنتان را به این وزارت خانه بزرگ تبریک گفته به فال نیک می گیریم
آقای آشتیانی ما به جد خواهان اجرای صحیح نظام هماهنگ پرداختیم
چرا هیچ مزایایی نداریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

چرا فیش حقوق ماها اینقدر سبک وبی ارزش است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا معلمان ایران زمین به نان شب محتاج شده اند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شما را به زهرای مرضیه س قسم می دهیم ما معلم ها را درک کنید
هزینه درمان بچه هامون رونداریم
هنوز خانه درستی نداریم
هنوز وسیله درستی نداریم
همه حقوقمان خرج رفتن به مدرسه می شود این انصاف است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
والله اگر تعلل کنید در محضر خدا حرفی برای گفتن ندارید

فانی از مستکبرین بود و خدا گردنش را شکست و ان شا الله به نفرین فرهنگیان گرفتار می شود

امیدوارم تا ابد دعای خیر معلمین مظلوم پشت و پناهتان باشد

فانی فرعون بود و گردن کش و خدا نابودش کرد

الهی شما موسی باشید و فریاد رس
که حتما چنین است
فانی همه مشکلات را گردن دولت های گذشته انداخت و گاهی ما را مسخره می کرد و می گفت مشکل مالی شماها مال 60سال پیشه خدا لعنتش کنه این پیرمرد دروغگوی کذاب رو یعنی فانی رو
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
0
0
با عرض سلام از وزیر خواهشمندیم پیگیر هزینه ازدواج و فوت فرهنگیان که 5 سال است پرداخت نشده باشند چرا کسی پیگیر این معوقات نیست ؟
لقمان
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
0
0
با سلام وعرض ادب آقای وزیر محترم فقط به تعهدات عمل کنی کافیست با سپاس فراوان وبه امید موفقیت در انجام وظایف
دهانی
United States
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
0
0
سلام وزیر یه فکری به حال معلمان خرید خدمات بکنید
ع نوری
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
0
0
خانه از پای بست ویران است .حرف زیادی زدن فایده ندارد اگر توانایی چذب بودجه واقعی و تلف شده و نداده دولت میتوانی باشی شاید 50 درصد از مشکلات ما را حل کند و الا این اقا هم فرقی با بقیه ندارد . وزیر دست خالی و بدون حمایت دولت مترسک است که فقز رمان میخرد برای وقت کشی دولت . واسلام اگر عرضه داشته باشد ظرف یکماه مشخص میشود
رنج دیده
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
0
0
سلام بر دوستان.خودمان چقدر مشکل داریم. آیا تمام اینها به دست یک نفر آن هم دست خالی حل می شود.آدمهای بی برنامه و بی سواد این مشکلات را به وجود آوردند. از وزیر می خواهیم. با برنامه و افراد متخصص این مشکلات را حل نمایید.به امید روزی که شغل دوم برای معلمین حذف شود. وزیر محترم کار معلم با فکر است. و معلم از لحاظ فکری در عذاب است.
بررسا باباجانی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
0
0
تو خدا بگو مواظب باشه پاش لیز نخوره این همه کارو مخواد انجام بده
خلیل
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
0
0
با سلام خدمت وزیر پیشنهادی.جناب دانش آشتیانی به نظر شما پایه های علم ودانش در چه زمانی در ایران رو به سمت پوسیدگی رفت؟ از چه زمان لیسانسه های ما وفوق لیسانس ... بی سواد از آب در آمدند؟ من به شما می گویم : از وقتی که مردود شدن از سیستم آموزش وپرورش حذف شد.از وقتی که کیمیت جای کیفیت را گرفت .از وقتی که پای دانشگاه آزاد ومدرک های بی ارزش با افراد بی سواد در جامعه باز شد.از وقتی که مدارس غیر انتفاعی(البته منظورم به اکثریت است )جا پا در ایران باز کرد چرا که در همین مدارس همه چیز با پول حل میشود از نمره گرفته تا استخدام معلمین بی سواد که که معلوم نیست در از دانشگاه مدرک گرفتند.آنوقت شما تاکید دارید که باید آموزش و پرورش به بخش خصوصی سپرده شود؟؟؟؟ آیا بخش خصوصی
جز پول ودرآمد وبه کارکیری افراد(معلم وغیرمعلم) با هزینه کمتر به چیز دیگر فکر میکند ؟؟؟؟ باید به حال این مملکت گریه کرد.چرا؟؟ چون زمانی فیلتر های زیادی(منظورم امتحان نهایی و مردودی)بود تا شخص بیسواد نتواند دیپلم بگیرد وارد دانشگاه شود ولی الان چی؟حتی دکتر و فوق دکترهای ما بیسوادند.ما باید این درد را به کدام دلسوز این مملکت بگوییم؟شما انتظار دارید این افراد بیسواد با مدارک لیسانس و.. که بعضا
بیشتر آنها جذب آموزش وپرورش می شوند دانش آموز باسواد تحویل جامعه دهند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: