کد خبر: ۶۸۹۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
تعداد بازدید: ۲۵۹
سفیر ایران در مسکو:
سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه گفت که مواضع تهران و مسکو مبارزه واقعی با تروریسم است و با رویکردهای کشورهای غربی در این مساله که از مبارزه جدی با گروه‌های تروریستی خودداری می‌کنند، تفاوت اساسی دارد.
به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، مهدی سنایی با اشاره به همکاری‌های ایران و روسیه در باره سوریه گفت: رایزنی‌های تهران و مسکو در سطوح مختلف جریان دارد. معاونان وزرای خارجه ایران و روسیه اخیرا رایزنی تلفنی کرده و وزیران نیز دیدارهایی داشته و پیش از این دو بار گفت‌وگوی تلفنی کردند.

ایران و روسیه همیشه در تماس با یکدیگر هستند

او در گفت‌وگو با خبرگزاری روسیا سگودنیا اظهار داشت: ایران و روسیه همیشه در تماس با یکدیگر هستند. مبارزه با تروریسم برای دو کشور اهمیت زیادی دارد، زیرا مساله شماره یک برای دو کشور است و این فرق اساسی مواضع ایران و روسیه با کشورهای غربی است.
سفیر ایران در روسیه ادامه داد: برای تهران و مسکو در عمل و دیدگاه، تروریسم خطر اصلی و مساله بسیار مهمی است، زیرا بر این باوریم که تمام تلاش‌ها را برای حل این مساله باید هماهنگ کرد و پس از آن به حل مسائل دیگر پرداخت.

چرا مسئله تروریسم حل نمی‌شود؟
سنایی گفت: اما برخی کشورهای غربی در حرف تروریسم را یک مساله می‌خوانند اما در عمل برخی اوقات اولویت‌ها و طرح‌های دیگری دارند و به همین دلیل این مساله حل نمی‌شود.

او افزود: امیدواریم کشورهای غربی مواضع خود در مسائل خاورمیانه را تغییر دهند زیرا راه دیگری (برای حل مسائل منطقه) وجود ندارد و اگر به سیاست‌های خود در این منطقه که از سال‌ها پیش شروع کرده‌اند، ادامه دهند وضعیت متشنج‌تر می‌شود.

سفیر ایران در پایان با انتقاد از رویکردهای غرب در منطقه گفت: اقدام‌های انجام گرفته منجر به تشدید و تقویت تروریسم در خاورمیانه و پیدایش گروه‌های تروریستی از جمله داعش شد و به همین دلیل این رفتار باید تغییر کند که این امر اهمیت زیادی دارد. بر این باورم حتی اگر راه حل مشترکی (برای مساله سوریه) یافت شود، فقط پس از تغییر و اصلاح مواضع کشورهای غربی به دست خواهد آمد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: