کد خبر: ۶۸۸۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
تعداد بازدید: ۶۰۲
مدیرعامل شرکت بیمه رازی گفت: این شرکت نخستین شرکت بیمه ایرانی است که موفق به دریافت رتبه اعتباری بین المللی بیمه شده است.
بیمه رازی نخستین شرکت ایرانی با رتبه اعتباری بین المللی یونس مظلومی در جمع خبرنگاران به رتبه بندی بین المللی این شرکت توسط موسسه رتبه بندی کپیتال اینترنشنال(CI) که رتبه بندی نهادهای اقتصادی اتحادیه اروپا را برعهده دارد اشاره کرد و گفت: این شرکت نخستین بیمه ایرانی است که اکنون در سطح بین الملل رتبه بندی شده است.

وی درباره مزایای این کار گفت: با این رتبه بندی امکان فعالیت های بین المللی شرکت فراهم می شود و می توان بخشی از مدیریت ریسک را به بیمه های اتکایی بین المللی واگذار کرد.

مدیر عامل بیمه رازی افزود: از آنجا که بخشی از سهوم شرکت های اعتبارسنجی بزرگی همچون «فیج» یا «مویدز» در اختیار آمریکاست، برای رتبه بندی با شرکت اروپایی وارد مذاکره شدیم و پس از یکسال موفق به اخذ رتبه مثبت اِی (A+) در سطح داخلی و مثبت بی(B+) در سطح بین المللی شدیم.

به گفته مظلومی، این شرکت ها در اعتبارسنجی شرکت های مالی اعم از بانک و بیمه، رتبه اعتباری کشورها را نیز در نظر می گیرند و با توجه به گشایش های پس از برجام انتظار می رود رتبه ایران در سطح بین الملل بهبود یافته و به دنبال آن رتبه شرکت های ایرانی نیز ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه بیمه رازی موافقت اولیه بیمه مرکزی را برای قبول اتکایی بیمه های خارجی دریافت کرده است، افزود: یکی از روش های معمول بیمه ها در سطح جهان توزیع ریسک در بین بیمه گران است از این رو تلاش می کنیم از بیمه گران معتبر بین المللی استفاده کنیم.

مدیر عامل بیمه رازی افزود: در سال های تحریم به جای همکاری با شرکت های درجه یک اروپایی با بیمه های درجه یک آسیا همکار می کردیم و امروز امیدواریم بتوان روابط اتکایی را با شرکت های اروپایی دوباره برقرار کرد.

مظلومی در باره ملاک های موسسه رتبه بندی اعتبار بین المللی بیمه گفت: این موسسه که تحت نظر اتحادیه اروپا فعالیت می کند، برای ارائه این رتبه به مسائلی چون توانگری ایفای تعهدات و مدیریت ریسک، آمادگی شرکت بیمه از نظر ایفای تعهدات به لحاظ داشتن نقدینگی لازم در زمان نیاز و اینکه شرکت بیمه چقدر ریسک ها را نگه می دارد، آیا منابع را در جای مناسبی توزیع می کند یا خیر و.... توجه می کند و معیار رتبه بندی قرار می دهد.

مظلومی با اشاره به اینکه چندین سال متوالی است که شرکت بیمه رازی در سطح اول توانگری قرار دارد، افزود: شرکت تمام تلاش خود را خواهد کرد که این سطح توانگری را حفظ کند.

مدیرعامل بیمه رازی در ادامه خاطر نشان کرد: این شرکت از ابتدای سال جاری تا کنون ۴۹۰ میلیارد تومان حق بیمه صادره داشته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد رشد داشته است.

وی در زمینه مسئله آموزش در صنعت بیمه اظهار کرد: در ۱۴ سالی که صنعت بیمه خصوصی سازی شده، این صنعت نتوانسته در زمینه آموزش نیروهای جدید چندان موفق ظاهر شود با این حال شرکت بیمه رازی با میانگین آموزش ۷۰ ساعت در سال بالاترین نفر_ساعت آموزش را در میان شرکت های بیمه دارد.

مظلومی در باره افزایش تعداد شرکت های بیمه گفت: افزایش تعداد شرکت های بیمه اگر با هدف گسترش بازار بیمه و ارائه محصولات جدید باشد، می تواند موجب توسعه صنعت بیمه شود اما اگر قرار باشد شرکت های جدید وارد بازار شده و از همان محصولات قدیمی برای جذب مشتری استفاده کنند، اتفاق مثبتی برای صنعت بیمه نخواهد افتاد. در واقع شرکت های جدید باید با رویکرد توسعه بازار از نظر محصول و گسترش فعالیت در گستره جغرافیایی وارد بازار شوند.

مدیرعامل بیمه رازی از پیشرفت فعالیت این شرکت در زمینه بیمه عمر و زندگی خبر داد و افزود: ما فعالیت در زمینه بیمه عمر را دیر شروع کردیم اما در این مدت پیشرفت خوبی در این زمینه داشتیم و در حال حاضر حدود ۵ درصد از پرتفوی این شرکت به بیمه عمر تعلق دارد.

مظلومی همچنین اذعان دارد که به دلیل نارضایتی از عملکرد تنها شرکت ارائه کننده نرم افزار جامع بیمه ای به زودی با یک شرکت خارجی وارد مذاکره می شویم.

وی با بیان اینکه به لحاظ زیرساخت های ای تی در صنعت بیمه یکی از کشورهای ضعیف منطقه هستیم اظهار امیدواری کرد که انحصار در حوزه ای تی در صنعت بیمه از بین برود و بتوان خدمات نرم افزاری را از شرکت های معتبر بین المللی دریافت کرد.

مدیر عامل بیمه رازی با اشاره به اینکه ۷۰درصد بازار بیمه کشور به لحاظ نرم افزارهای اتی در اختیار یک شرکت است که عملکرد بسیار ضعیفی دارد، گفت:این شرکت فرصت نوآوری و ارائه خدمات جدید را از صنعت گرفته است و امکانات این شرکت اجازه نمیدهد بیمه ها به بازار محصولات جدیدوارد شوند.

وی گفت:  شرکت های بیمه برای رهایی از این مشکل باید به حوزه سرمایه گذاری در این زمینه یا گزینه های جایگزین فکر کنند.در همین زمینه بیمه رازی مذاکراتی را آغاز کرده و امیدوار است بتواند درآینده ای نه چندان دور از خدمات شرکت خارجی در این زمینه استفاده کند.

مدیر عامل بیمه رازی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شرکت های بیمه برای سرمایه گذاری در این زمینه مذاکراتی داشته اند اذعان کرد که در راهکار اول بیمه ها باید به صورت انفرادی به سرمایه گذاری در این زمینه بپردازند که مسلما با چنین عملکردی محصول یک شرکت برای شرکت دیگر قابل استفاده نیست.راهکار دوم حرکت سرمایه گذاری سندیکایی و سرمایه گذاری مشترک است که متاسفانه روحیه همکاری در این زمینه در صنعت وجودندارد و شرکت ها از اتحاد لازم برخوردار نیستند.

لزوم مشارکت بیمه ها در صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی
لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی اردیبهشت ماه امسال در دوره نهم مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان رسید اما شورای نگهبان برخی بندها را مغایر قانون اساسی تشخیص داد و آن را به مجلس بازگرداند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی اواخر مهرماه برای تامین نظر شورای نگهبان موادی از این قانون را اصلاح کردند.

به موجب این قانون، همه ساختمان‎های مسکونی در یک سال زیرپوشش بیمه حوادث طبیعی ساختمان نزد صندوقی به نام «صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان» قرار می‎گیرند.

مظلومی در این باره افزود: شرکت های بیمه در فروش بیمه نامه هایی که به پوشش منازل باز می گردد همچون بیمه آتش سوزی، چندان فعال نبوده اند و این نوع بیمه ها بجز در مواردی که مالک بدلیل قانون ملزم به خرید بیمه نامه بوده، نفوذ چندانی بین مردم ندارد.

وی در عین حال از تصویب اجباری شدن بیمه منازل مسکونی در برابر حوادث طبیعی استقبال کرد و افزود: اگر شرایط به گونه ای باشد که همچون کشورهای دیگر از جمله ترکیه مردم ملزم شوند بیمه نامه را از شرکت های بیمه خریداری کنند، بسیار بهتر خواهد بود تا اینکه دولت خود صندوق تاسیس کند.

مدیر عامل بیمه رازی درباره قانون جدید بیمه شخص ثالث که از خردادماه اجرایی شده است، گفت: این قانون بیشتر با رویکرد حفظ حقوق آسیب دیدگان تغییر کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه تعهدات شرکت های بیمه گر در این قانون سه برابر شده است، انتظار می رود حق بیمه ها نیز با توجه به این مسئولیت های جدید در شورای عالی بیمه تصویب و تقدیم دولت شود.

مظلومی درباره رقابت های ناسالم در صنعت بیمه نیز اظهار داشت: در رشته «شخص ثالث» با قانون جدید، دیگر امکان ارایه بیمه نامه با نرخ های غیرفنی وجود نداد.

وی افزود: در بخش بیمه عمر نیز اغلب شرکت ها نرخ های مشابه یکدیگر دارند هرچند گاهی اخباری درباره ارایه تخفیف های بیشتر شنیده می شود.

به عقیده وی، اگر تفاوت هایی بین بیمه ها وجود دارد اغلب در بیمه اموال، درمان، مسئولیت و تکمیلی است.

مظلومی درباره صنعت بیمه در پسابرجام نیز گفت: از زمان اجرای برجام تاکنون شرکت های بیمه خارجی برای حضور در بازار ایران مراجعه می کنند، بازار رایزنی داغ بوده اما هنوز سرمایه گذاری نشده است.

مدیر عامل بیمه رازی افزود: انتظار می رود با رفع موانع باقیمانده از جمله نقل و انتقال پول حضور این شرکت ها قطعی شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: