کد خبر: ۶۸۷۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
تعداد بازدید: ۳۶۶
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: کیفیت هوای کلانشهر اراک در روز پنجشنبه برای گروه های حساس جمعیتی در وضعیت ناسالم قرار دارد.
به گزارش خبرداغ،حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس گزارش مرکز پایش کیفیت هوای اراک، در صبح روز پنجشنبه، غلظت لحظه ای ذرات معلق با قطر کمتر از دو و نیم میکرون در هوای این شهر به 38 میکروگرم بر متر مکعب رسید که بیانگر وضعیت ناسالم برای گروه های جمعیتی حساس و شرایط نارنجی است. 

وی بیان کرد: شاخص سنجش استاندارد زیست محیطی ذرات معلق با قطر کمتر از دو و نیم میکرون 35 میکروگرم بر متر مکعب است. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: شاخص 24 ساعته کیفیت هوای اراک 99 گزارش شده که در این شرایط وضعیت برای تمام گروه های سنی سالم بوده است. 

ابراهیمی کارنامی عنوان کرد: تداوم حضور ریزگردها به ویژه ذرات معلق با قطر کمتر از دو و نیم میکرون در هوا برای گروه های جمعیتی حساس از جمله، کودکان، زنان باردار، سالمندان و بیماران قلبی، ریوی و سخت درمان بسیار زیان بار است و توصیه می شود این افراد در شرایط ناسالم هوا تا حد ممکن از حضور و تردد در فضاهای شلوغ شهری خودداری کنند. 

وی گفت: کلانشهر اراک از ابتدای امسال تاکنون 83 روز با کیفیت هوای ناسالم را سپری کرده که از این تعداد 10 روز برای تمام گروه های سنی و بقیه برای گروه های سنی حساس در شرایط هشدار بوده است. 

به گزارش ایرنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اضافه کرد: اراک به دلیل همجواری با تالاب کویری میقان، در معرض چشمه های تولید غبار نمکی و ایجاد ریزگرد با منشاء محلی در کنار گرد و غبارهای وارداتی است و می طلبد که راهبردهای هدفمند برای مهار این کانون ها از سوی مسئولان با جدیت دنبال شود. 

اراک تاکنون 2 برنامه مصوب کاهش آلایندگی هوا در هیات دولت داشته است که به صورت کامل اجرایی نشده و انتظار است در سفر قریب الوقوع دولت، مصوبات کارگشا در این حوزه به تصویب برسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: