کد خبر: ۶۸۷۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳
تعداد بازدید: ۲۹۴

بهره‌برداری از اسکله 35 هزارتنی کیش در مهر 96مدیرعامل منطقه آزاد کیش از اتمام کار و بهره‌برداری از اسکله 35 هزار تنی این جزیره تا پایان نیمه نخست سال آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی‌اصغر مونسان در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی که عصر امروز (سه‌شنبه) با حضور امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، امیر سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مهرداد مظفری مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی در کیش برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهارکرد: موضوع دریا اهمیت ویژه‌ای در ایران دارد، چراکه در شمال و جنوب کشور دریا قرار دارد اما متاسفانه ما در سال‌های گذشته نتوانستیم از این مزیت خوب جغرافیایی استفاده کنیم.

وی با ابراز تاسف از اینکه سواحل جنوبی ایران توسعه مناسبی پیدا نکرده است، ادامه داد: این در حالی است که جنوب ایران در مجاورت آب‌های آزاد قرار دارد و می‌تواند در تولید ثروت و ایجاد اشتغال نقش بسیار مهمی داشته باشد.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش ابراز امیدواری کرد که با آغاز توسعه سواحل مکران و با توجه به قرار گرفتن چهار منطقه آزاد کیش، قشم، اروند و چابهار در جنوب ایران، توسعه سایر بخش‌های جنوبی باعث ایجاد ثروت در کشورمان شود.

مونسان با بیان اینکه در منطقه آزاد کیش توسعه هندورابی را آغاز کرده‌ایم، گفت: فرودگاه و بندرگاه هندورابی در حال اتمام است و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت بندرگاه در جزیره کیش، اظهار کرد: با لایروبی که در سال 1393 انجام شد آبخور منطقه از منهای پنج متر به منهای 10 متر رسید و موضوع بعدی ساخت اسکله 35 هزار تنی بود که بتوانیم با بهره‌برداری از آن کشتی‌های اقیانوس‌پیما می‌توانند در آن پهلو بگیرند.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش با بیان اینکه این پروژه ملی در حال حاضر در دست اجراست، تصریح کرد: این اسکله در نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و به این ترتیب دیگر نیازی نیست که کشتی‌ها به سواحل کشورهای دیگر رفته و پس از خرد کردن بارها، اقدام به ورود آن‌ها به ایران اقدام کنیم.

مونسان با بیان اینکه بسیاری از مردم کیش را تنها به عنوان منطقه گردشگری می‌دانند، اظهارکرد: این در حالی است که 420 واحد صنعتی فعال در شش شهرک صنعتی در کیش وجود دارد که عمده صنایع، های تک و دانش بنیان هستند.

وی با بیان اینکه اجازه ورود صنایع بزرگ و آلاینده به کیش را نمی‌دهیم، ادامه داد: صنایع حاضر در کیش بیشتر صنایع کوچک با ارزش افزوده بالا شامل صنایع داروسازی، تجهیزات پزشکی، حفاری و نفتی هستند که در رتبه‌های بسیار خوبی هم قراردارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: