کد خبر: ۶۸۵۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
تعداد بازدید: ۹۲۹
پیشکسوت فوتبال کشورمان اعتقاد دارد مردم ایران قطعا در بازی با کره جنوبی حرمت عاشورا را نگه می‌دارند.
ایران بهترین خط دفاعی آسیا را دارد/ می‌توانیم در بازی با کره دنیا را حیرت‌زده کنیمبه گزارش خبرداغ ،خداداد عزیزی بازی ایران و کره‌جنوبی را یک فرصت خوب برای نشان دادن عظمت و محبوبیت امام سوم شیعیان به دنیا می‌داند.

 

با حماسه‌ساز ملبورن گفت‌وگویی انجام دادیم که می‌خوانید.

 

امروز تیم ملی در تاشکند مهمان ازبکستان است. این بازی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

اهمیت این بازی نیاز به گفتن ندارد. تیم ملی اگر نبازد، انگار ازبکستان را برده و فاصله‌اش را با این تیم حفظ می‌کند. ازبک تیمی منسجم است که فوتبال فیزیکی ارائه می‌کند و طبعاً امروز ملی‌پوشان باید دوندگی و جنگندگی بیشتری در مقایسه با بازی قطر و چین داشته باشند. خوشبختانه تیم ملی در این سال‌ها در کار دفاعی عملکرد خوبی داشته و به نظرم بهترین سازمان دفاعی را در کل آسیا تیم ایران دارد. داشتن خط دفاعی خوب یک برگ برنده است اینکه خیلی سخت گل می‌خوریم و علی‌رغم خط حمله نه‌چندان زهردار بالاخره یک جوری به گل می‌رسیم.

 

برای تقویت خط حمله چه راهکاری را باید در دستور کار قرار داد؟

اگر می‌توانستیم بهترین خط حمله و بهترین خط دفاع را همزمان داشته باشیم که هر دوره قهرمان آسیا می‌شدیم و در جام جهانی هم تا نیمه‌نهایی بالا می‌رفتیم (خنده). از بیرون حرف زدن راحت است و اینکه مربیان تیم ملی توانسته‌اند به خط دفاعی انسجام بدهند، خوب است. این را هم باید در نظر بگیرید تیمی که ساختار دفاعی‌اش قوی باشد، هنگام حمله زهر زیادی ندارد چون تمرکز تعدادی از بازیکنان داخل زمین به کار دفاعی است. از یک نظر هم بازیکنان هجومی خلاقیت محدودی دارند و نمی‌توانیم از آنها بخواهیم مثل نیمار، مسی و سوارس باشند.

 

و بعد از بازی با ازبکستان در تهران میزبان کره‌جنوبی هستیم

در این چند روز شنیدم بحث سر برگزاری بازی در شب تاسوعا و در واقع شب قبل از عاشوراست. کاش بازی، به این مناسبت مهم و ارزشمند نمی‌خورد اما از قبل برنامه‌ریزی شده و قابل تغییر نیست. می‌گویند AFC به فدراسیون گفته بود روز بازی را نمی‌تواند عوض کند اما می‌توان بازی را در ارمنستان برگزار کرد و کی‌روش هم قبول نکرد بازی خانگی به بازی بیرون از خانه تبدیل شود. حالا که باید بازی را در آزادی برگزار کنیم، می‌توانیم آن را تبدیل به یک فرصت بزرگ برای نشان دادن عظمت و محبوبیت امام حسین (ع) به سایر کشورها و به مردم کره و... بکنیم. ببینید یک مرد بعد از هزار و اندی سال چقدر عزیز است و مردم ایران هم چه اعتقاد بزرگ و محترمی دارند. می‌توان شب بازی ایران و کره را یک شب ملی - مذهبی کرد.

 

چطور؟

ما که برای هزینه کردن در راه سید و سالار شهیدان مشکلی نداریم و خیلی از مردم در ماه محرم میلیون‌ها تومان نذری می‌دهند. فدراسیون با حمایت وزارت ورزش یا اسپانسرهای خصوصی که قبلاً بلیت را می‌خریدند تا مردم به صورت رایگان وارد ورزشگاه شوند، 80 هزار پیراهن مشکی را قبل از شروع مسابقه بین تماشاگران تقسیم کند و داخل استادیوم هم با پارچه‌های مشکی سیاهپوش شود تا وقتی تلویزیون‌های بین المللی ورزشگاه آزادی را نشان می‌دهند، با یک منظره خاص مواجه شوند. باور کنید دیدن یک ورزشگاه سیاهپوش همه را حیرت‌زده می‌کند و در تمام دنیا انعکاس خبری فوق‌العاده‌ای خواهد داشت که مردم ایران در روز عزاداری با لباس عزا تیم کشورشان را تنها نگذاشته‌اند و این تبدیل به یک عزت بزرگ می‌شود.

 

این موضوع هم مطرح شده که در صورت گلزنی، تماشاگران شادی می‌کنند

تاسوعا و عاشورا برای همه مردم ایران محترم است و حتی قشر زیادی از سارقان در این روزها دست از کار کثیف خود برمی‌دارند، چه برسد به عامه مردم که معتقد و شریف هستند. یک لحظه شادی کردن یا شاد شدن با اینکه فکر کنیم بابت گلزنی بخواهند روی سکوها حرکات موزون انجام دهند، فرق دارد. شما فکر می‌کنید در همان شب پدران و مادرانی که صاحب فرزند می‌شوند، خوشحال نمی‌شوند؟ خوشحال می‌شوند و اتفاقاً خیلی از آنها اگر فرزندشان پسر باشد، اسم حسین را روی فرزندشان می‌گذارند و بعدها هم به پسرشان می‌گویند چون روز عاشورا به دنیا آمدی، اسمت را حسین گذاشتیم. یا مثلاً خانواده‌ای که عزیزشان از یک عمل جراحی سالم بیرون می‌آید، خوشحال نمی‌شود؟ ما نباید مسائل را با هم قاطی کنیم. هر چیز که سر جای خودش باشد، برایمان بهتر است. اینها نظر من است و شاید خیلی‌ها قبول نداشته باشند.

 

شما همچنان ساکن مشهد هستید؟

بله و جالب است خیلی از دوستان با تعجب سؤال می‌کنند که چرا مشهد؟ خب تهران چه چیزی دارد که مشهد ندارد؟ تنها چیزی که در مشهد کمتر از تهران یافت می‌شود، آلودگی هوا و ترافیک است.

 

و طبق عادت هر روز به پدرتان سر می‌زنید؟

یک روز نتوانم بروم دیدن حاجی، انگار چیزی را گم کرده‌ام. ایشان هم به نوعی عادت کرده و یک روز نروم، فردایش سؤال می‌کند کجا بودی و باید جواب قانع‌کننده داشته باشم وگرنه اوضاعم به‌هم می‌ریزد.

 

چطور می‌شود؟

همین که احساس کنم باعث ناراحتی پدر شده‌ام، بزرگترین عذاب دنیاست.

 

ممنون، صحبت خاصی مانده؟

خواهش می‌کنم.

 

خبر ورزشی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: