کد خبر: ۶۸۵۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹
تعداد بازدید: ۹۳۳
دادگاهی در امارات متحده عربی یک ایرانی را به اتهام خرید یک ژنراتور با تکنولوژی بالا برای ایران در دوران تحریم‌های این کشور مورد محاکمه قرار داد.
محاکمه یک ایرانی در امارات به اتهام خرید یک ژنراتوربه گزارش خبرداغ خبرگزاری ایسنا: به نوشته روزنامه خلیج تایمز، یک مرد ایرانی متهم است که در دوران تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران قصد داشته یک ژنراتور را از طریق امارات متحده عربی به تهران بفرستد تا در یک راکتور هسته‌ای مورد استفاده قرار گیرد.

یک افسر تحقیقاتی در امارات که روی این پرونده کار می‌کند، مدعی است که این فرد مبلغ ۱۲ میلیون پوند از ایران برای خرید این ژنراتور آلمانی ساخت شرکت زیمنس دریافت کرده و قصد داشته آن را پس از خریداری از شعبه زیمنس در لندن از طریق امارات به ایران منتقل کند.

وی هم‌چنین مدعی است که این ژنراتور از تکنولوژی بسیار بالایی برخوردار است و برای اهداف نظامی و تولید برق در راکتورهای هسته‌ای کاربرد دارد.

به گفته این افسر اماراتی هفت میلیون پوند از پول دریافت شده، هزینه خرید ژنراتور و مابقی هزینه واسطه‌گری این متهم است که قصد داشته ژنراتور را پس از ورود به دوبی به مقصد میانمار از خاک امارات خارج و سپس مسیر آن را عوض کند تا در نهایت به ایران فرستاده شود اما محموله پس از انتقال به دوبی  توقیف شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: