کد خبر: ۶۸۵۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹
تعداد بازدید: ۴۲۷
به دنبال انتشار خبر ادامه افزایش تولید نفت ایران و لیبی، قیمت نفت نزدیک به یک درصد در معاملات امروز کاهش یافت.
مقاومت نفت در برابر کاهش به زیر ۵۰ دلاربه گزارش خبرداغ به نقل از خبرگزاری فارس: قیمت نفت در بازارهای جهانی 32 سنت کاهش یافت اما همچنان بالای 50 دلار در هر بشکه فروخته می‌شود.

به گزارش رویترز، به دنبال انتشار خبر ادامه افزایش تولید نفت ایران و لیبی، قیمت نفت نزدیک به یک درصد در معاملات امروز کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 32 سنت کاهش 50.57 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با 84 سنت کاهش 48.40 دلار معامله شد.

تاماس وارگا، تحلیلگر اتحادیه اویل پی‌وی‌ام در لندن در این رابطه گفت: «کاهش قیمت امروز نباید تعجب انگیز باشد چراکه تولید لیبی در حال افزایش و صادرات ایران نیز در مسیر افزایش است. به این موارد این را نیز اضافه کنید که دلار در حال تقویت است و شما مجموعه‌ای از عوامل کاهشی را دارید.»

رویترز دیروز به نقل از منابع آگاه نوشت که تولید نفت و میعانات گازی ایران به 2.8 میلیون بشکه در روز، سطحی که پیش از تحریم‌ها در سال 2011 دیده شده بود، رسیده است.

همزمان، تولید در لیبی نیز افزایش یافته است؛ این کشور نی از فریز مستثنا شده است.

اکنون، تمرکز بازار به پایان نوامبر زمانی‌که اوپک در مورد سقف تولید هر کدام از اعضا تصمیم‌گیری خواهد کرد، تغییر جهت داده است.

قیمت نفت همچنین از تقویت ارزش دلار ضربه خورده است. پس از انتشار آمار مثبت از ارزیابی اقتصادی آمریکا که اعتماد سرمایه‌گذاران برای افزایش نرخ بهره در پایان سال را افزایش داد، قیمت دلار در برابر سبدی از ارزهای بین‌المللی به بالاترین رقم در 13 روز گذشته رسید.

همچنین سرمایه‌گذاران نفت به شدت منتظر انتشار آمار ذخایر نفت آمریکا هستند که در 4 هفته گذشته به صورت غیرمنتظره‌ای بازار را با کاهش میزانش شوکه کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: