کد خبر: ۶۸۴۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
تعداد بازدید: ۴۶۰
ظریف در صحن علنی مجلس:
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در وزارت خارجه تلاش می‌کنیم یار یاور اقتصاد باشیم، نه مانعی برای آن.
به گزارش خبرداغ به نقل از خبرنگار پارلمانی ایلنا، محمدجواد ظریف در صحن علنی مجلس و در پاسخ به سوال محمدرضا پورابراهیمی در توضیح دستاوردهای وزارت خارجه در موضوع اقتصاد گفت: دستگاه دیپلماسی تلاش می‌کند به اقتصاد کمک کند، لذا هم در ساختار وزارت امور خارجه و هم در آموزش سفرا و کارشناسان و هم ایجاد انگیزه بین کارشناسان فعالیت می‌کند.

او با بیان اینکه احساس می‌کنیم هنوز ابتدای کار هستیم، خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم به‌جای اینکه هزینه برای اقتصاد باشیم، یار یاور اقتصاد باشیم. سابقه وزارت خارجه در سه سال گذشته نشان می‌دهد کاری کرده‌ایم جذب سرمایه را تسهیل کنیم و اینکه سعی کردیم موانع را برداریم، از دستاوردهای دستگاه دیپلماسی است.

ظریف در قسمت دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آقای پورابراهیمی درست می‌گویند و وزارت امور خارجه برای مسائل امنیتی تشکیل شده بود نه وظایف اقتصادی، تاکید کرد: امروز رابطه کشورهای دنیا با ایران هزینه‌ ندارد در حالی که پیش از دولت یازدهم و در دولت قبل رابطه با ایران هزینه‌بر بود.

ادامه دارد ...
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: