کد خبر: ۶۸۴۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲
تعداد بازدید: ۶۸۷
مردی که بعد از آتش‌زدن و کشتن همسرش از ارومیه به تهران گریخته بود در بازجویی‌ها طلاق غیابی را انگیزه این جنایت عنوان کرد.
به گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه شرق: مردی که بعد از آتش‌زدن و کشتن همسرش از ارومیه به تهران گریخته بود در بازجویی‌ها طلاق غیابی را انگیزه این جنایت عنوان کرد.

مأموران کلانتری هفت‌چنار ساعت ٩ صبح روز دوشنبه حین گشت‌زنی در خیابان گلستانی به فردی حدودا ٤٠ساله مظنون برخوردند و در بازرسی اولیه از او موفق به کشف یک قبضه چاقو و یک رشته گردنبند دخترانه شدند.  متهم، به‌ نام رامین، پس از تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «زورگیری» به دستور مقام قضائی دادسرای ناحیه ٣٤ تهران برای تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت.

همزمان با ثبت مشخصات متهم دستگیرشده در سیستم جامع پلیس آگاهی تهران بزرگ، کارآگاهان اداره دهم با بررسی سوابق متهمان به قتل متواری، اطلاع پیدا کردند جنایتی خانوادگی در شهرستان ارومیه به وقوع پیوسته که مشخصات عامل فراری آن جنایت با مشخصات ظاهری فرد دستگیرشده به اتهام زورگیری در خیابان گلستانی یکسان است. به همین دلیل ضمن هماهنگی با معاونت مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی و اخذ دستور از بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه ٢٧، این شخص برای تحقیقات در اختیار کارآگاهان جنایی قرار گرفت.

کارآگاهان در تحقیقات تکمیلی و با احزار دقیق هویت متهم، اطمینان پیدا کردند فرد دستگیرشده در خیابان گلستانی، همان متهم متواری‌شده از شهرستان ارومیه است که پس از آتش‌زدن همسر ٢٤ساله‌اش، به نام شیوا، از محل جنایت گریخته و به تهران آمده است.
متهم پس از شناسایی دقیق از سوی کارآگاهان به ارتکاب جنایت اعتراف کرد و درباره انگیزه قتل همسرش گفت: «همسرم بدون اطلاع من و درحالی‌که من از حدود چهار ماه پیش در تهران مشغول مسافرکشی هستم، به صورت غیابی حکم طلاق گرفت». متهم درخصوص نحوه اطلاع از طلاق همسرش نیز به کارآگاهان گفت: «اواخر مهرماه در خیابان در حال مسافرکشی بودم که متوجه آمدن یک پیام از سوی همسرم شدم.

زمانی‌که پیغام را باز کردم، با تصویر حکم طلاق غیابی روبه‌رو شدم که در آن آمده بود همسرم به صورت غیابی از من طلاق گرفته است». متهم در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «شبانه به سمت ارومیه حرکت کردم. صبح روز پنجشنبه اول مهر، به منزل پدر همسرم رسیدم. ابتدا پدر همسرم جلوی در خانه آمد و در ادامه، همسرم نیز به دنبالش مقابل در خانه آمد. شیوا با نشان‌دادن برگه حکم دادگاه گفت از من طلاق گرفته و دیگر حاضر به ادامه زندگی با من نیست».

متهم درباره زمان ارتکاب جنایت نیز به کارآگاهان گفت:‌ «دو روز در ارومیه ماندم تا شاید با صحبت‌کردن با شیوا و همچنین درخواست کمک از بستگان و دوستان، او را به زندگی با خودم بازگردانم اما متأسفانه وی حاضر به ادامه زندگی با من نبود تا اینکه روز سوم مهر پس از تهیه ظرف حاوی بنزین و قراردادن آن در صندوق عقب ماشین خود به سمت منزل پدر همسرم حرکت کردم». متهم در ادامه گفت: «ساعت ١٢:٣٠ روز حادثه، همسرم را با خودروی پژو ٢٠٦ که قبلا برایش خریده بودم، مقابل خانه پدرش دیدم.

 از ماشین پیاده شدم و با او صحبت کردم، اما صحبت‌های ما به درگیری لفظی کشیده شد. در این موقع سراغ ظرف حاوی بنزین رفتم و مقداری از آن را روی دستان خود ریختم که ناگهان همسرم ظرف حاوی بنزین را از من گرفت و باقی بنزین را روی خودش ریخت. در همین لحظه با روشن‌کردن فندک قصد آتش‌زدن هر دو نفرمان را داشتم که ناگهان لباس‌های همسرم شعله‌ور شد و او با همان وضعیت به خیابان دوید.

من نیز از ناحیه دست چپ دچار سوختگی شدم. بسیار ترسیده بودم و به سرعت محل را ترک کردم. از ترس دستگیری و برخورد با خانواده همسرم از ارومیه خارج شدم و به شهرستان سلماس رفتم. پس از انجام دادن اقدامات درمانی روی دست خود، به تهران آمدم. در این مدت بلامکان بودم تا اینکه در نهایت زمانی‌که قصد خرید نان داشتم مأموران در خیابان دستگیرم کردند».

متهم درباره رشته زنجیر طلای دخترانه کشف‌شده نیز به کارآگاهان گفت: «رشته زنجیر طلا متعلق به دختر هشت ساله‌ام، عسل است که درحال‌حاضر نزد خانواده‌ام نگهداری می‌شود». سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «با شناسایی عامل جنایت شهرستان ارومیه و اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، متهم برای صدور قرار قانونی به شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه ٢٧ تهران اعزام شد که ضمن صدور قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضائی و با توجه به ارتکاب جنایت در شهرستان ارومیه، متهم برای ادامه تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی شهرستان ارومیه قرار گرفت».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: