کد خبر: ۶۸۳۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
تعداد بازدید: ۴۱۴
معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل:
معاون نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد، گفت:بدون مبارزه جمعی و جدی با تروریسم و افراطی‌گری خشن، تحقق توسعه پایدار امکان‌پذیر نیست.
به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، غلامحسین دهقانی، سفیر و معاون نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد، روز جمعه در سخنانی در نشست سالانه وزرای گروه کشورهای در حال توسعه (گروه ٧٧ و چین) که همزمان با نشست مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد، بر اهمیت مبارزه با تروریسم و افراط گرایی خشن در تحقق توسعه پایدار تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از شنیده نشدن صدای کشورهای در حال توسعه در نهادهای مالی و پولی بین‌المللی انتقاد کرد.

سفیر و معاون نماینده دائم کشورمان ضمن فراخوان برای حذف تمامی اقدامات زورمدارانه و تحریم‌های یک‌جانبه، خواستار مشارکت همه کشورها به‌صورت منصفانه در ساختار تجاری و اقتصادی بین‌المللی شد.

دهقانی ایفای نقش مسئولانه کشورهای توسعه یافته از جمله از طریق انتقال تکنولوژی و دانش فنی را، لازمه اجرای دستور کار جدید توسعه پایدار (دستور کار ٢٠٣٠) برشمرد و بر ضرورت ایجاد فضای مناسب بیرونی در حمایت از کشورهای درحال توسعه تاکید کرد.

اجلاس وزرای خارجه گروه ٧٧ و چین امسال با حضور تعداد قابل توجهی از وزرای کشورهای درحال توسعه در ٢٣ سپتامبر در نیویورک برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: