کد خبر: ۶۸۳۴۱۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸
تعداد بازدید: ۴۹۲
دکتر فانی در ششمین نشست شورای آموزش پرورش استان البرز ضمن افتتاح سال تحصیلی جدید در دبستان فاطمه الزهرا ناحیه 4 آموزش و پرورش تاکید کرد در جذب نیرو های بومی آموزش و پرورش تاکید داریم .
به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین البرز،دکتر فانی در ششمین نشست شورای آموزش پرورش استان البرز ضمن افتتاح سال تحصیلی جدید در دبستان فاطمه الزهرا ناحیه 4 آموزش و پرورش تاکید کرد در جذب نیرو های بومی آموزش و پرورش تاکید داریم .
وی تصریح کرد: از آنجا که نیرو های غیر بومی ظرفیت اشتغال استان را اشغال می کنند و چند سال بعد هم متقاضی انتقال هستند؛ سیستم را دچار مشکل خواهند کرد لذا هدف ما جذب استخدام معلمین و نیروهای بومی است .
وی افزود: تلاش شده با عقلانیت و خرد جمعی در شوراهای آموزش و پرورش استان‌های مختلف حرکت کنیم تا تنش کمتری ایجاد شود. گاهی اوقات برای ما تنش ایجاد می‌شود که باید هوشمندانه با آن مواجه و برخورد کرد.
وی با اشاره به اینکه طی سال جاری 5500کلاس درس جدید به مجموعه کاربردی کشور افزوده شده است خاطر نشان کرد: 30 درصد مدارس توسط خیرین تامین شده است .
دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش در کرج تاکید کرد: وضعیت دانش آموزی البرز باید ویژه دیده شود. وزیر آموزش و پرورش با اعلام این مطلب که 7 میلیون و 700 هزار دانش‌آموزان ابتدایی درکشور ثبت نام شده اند گفت : این آمار نسبت به سال گذشته 2.5 درصد رشد داشته است.
وی این رشد را برای حدود یک میلیون و 400 هزار نفر ثبت نام شده ی پایه اول 1.8 درصد خواند و خاطر نشان کرد: در شرایطی که رشد دانش آموزی کل کشور در بخش ابتدایی 8/1 درصد است این آمار در البرز بالای 3 درصد است و نشان می دهد به تنهایی چندین برابر کشور تحت فشار جمعیت مهاجری واقع شده است .
وزیر آموزش و پرورش گفت:می دانیم که 66درصد مدارس البرز دو نوبته هستند در حالیکه در تمام کشور تنها 10درصد مدارس دو شیفته هستند.
وی گفت: به هر میزان جذب بودجه عمرانی در البرز صورت بگیرد، از خزانه دولت برای عمران و ساخت مدارس کمک خواهیم کرد.
وی همچنین با اشاره به حضور3میلیون دانش آموز در جشنواره های خلاقیت و مهارت طی پنج سال گذشته گفت: مقدمات حرفه آموزی و مهارت دانش آموزان در حال پیگیری و بسیار پر هزینه و پر حجم است و از سوی دیگر 36 درصد دانش‌آموزان پایه دهم سال جاری در استان البرز در شاخه فنی و حرفه‌ای ثبت نام کرده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: