کد خبر: ۶۸۲۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
تعداد بازدید: ۳۶۱
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به ضرورت حمایت معنوی و روان‌شناختی از نیروهای اورژانس گفت: اورژانس کشور از مزاحمت‌های تلفنی و تماس‌های غیرمرتبط با ۱۱۵ در رنج است و فرهنگ‌سازی در این زمینه اهمیت دارد.
به گزارش خبرداغ به نقل از خبرگزاری فارس:  ایرج حریرچی در چهل و یکمین سالروز تأسیس اورژانس اظهار داشت: نیروهای اورژانس درواقع پرستاری از بیش از 70 میلیون ایرانی را برعهده داشته و نقش به سزایی در حفظ سلامت و امنیت مردم دارند.

وی با اشاره به فعال بودن 2 هزار 233 پایگاه اورژانس در 12 هزار و 991 تکنسین فوریت‌های پزشکی گفت: با ماهیت نرم و عملیاتی اورژانس باید ارتقا یابد البته این به معنی موفق نبودن اورژانس نیست، بلکه به معنای موفق ماندن و موفق شدن در آینده است.

حریرچی با تأکید بر اینکه مسئولان امر باید از متخصصان جهت حمایت معنوی و روان‌شناختی نیروهای اورژانس بهره‌مند شوند، گفت: بسته منسجم حمایت معنوی و روان‌شناختی برای این نیروها لازم است در نظر گرفته شود تا شاهد ارتقای سلامت معنوی و اجتماعی باشیم.

وی بابیان اینکه ساعات کاری زیاد موجب فرسودگی می‌شود، گفت: نحوه کار، ساعات کار و در نظر گرفتن زحمات مادی و معنوی نیروهای اورژانس مدنظر ما قرار دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت به موضوع تماس‌های غیرمرتبط با اورژانس اشاره کرد و گفت: دوستان در اورژانس از مزاحمت‌های تلفنی و غیره مرتبط در رنج هستند و فرهنگ‌سازی در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

حریرچی‌ در ادامه به تأثیر ساخت فیلم و سریال در زمینه پرستاری، اورژانس و پزشکی اشاره کرد و گفت: این مسئله علاوه‌بر اینکه دانش مردم را افزایش می‌دهد، ارزش کار نیروهای ما را نیز به نمایش می‌گذارد.

وی با تأکید بر اینکه توسعه ناوگان هوایی و موتوری اورژانس به‌طورجدی مورد پیگیری است گفت: بیش‌ترین کشته‌های تصادفات در مناطق روستایی و فرعی به وقوع پیوسته که توسعه ناوگان اورژانس در کاهش این تلفات بسیار مؤثر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: