کد خبر: ۶۸۲۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳
تعداد بازدید: ۱۳۶۰
روزینی اسمیت 54 ساله، 18 سال داشت که متوجه شد پایش باد می‌کند. این روند آن قدر ادامه یافت تا پای او اندازه پای فیل شد و دیگر به ندرت می‌توانست راه برود.
کشیدن ۱۷ لیتر مایع از پای یک زن آمریکاییبه گزارش خبرداغ به نقل از سایت «دیلی میل»، پزشک‌ها سرانجام 11 سال بعد متوجه شدند این زن اهل تگزاس به بیماری «لنف‌ادم» مبتلا است که درمانی هم ندارد. در این عارضه، مایعات غدد لنفاوی در دست، پا یا صورت جمع می‌شود و این اندام به طرز شگفت انگیزی باد می‌کنند.

البته خانم اسمیت از پا ننشست و به کره جنوبی سفر کرد تا عمل لیپوساکشن و جراحی به کمک سلول‌های بنیادی انجام دهد: «مطمئنم پای راستم حداقل 13 کیلو از آن یکی پا بزرگ‌تر بود و چون پای چپم واقعاً لاغر است،‌ بیش‌تر هم به چشم می‌آمد. در گذشته این بیماری زندگی‌ام را نابود کرد، به من ظاهر خیلی بدی می‌داد و باعث می‌شد بپرسم چرا من؛ چرا استحقاق این را داشتم؟»
او سرانجام به کره جنوبی رفت تا یک متخصص این بیماری، درمانش را آغاز کند. دکتر یونگ کی شیم 17 لیتر مایع از پای این خانم آمریکایی کشید و بعد با کاشت سلول‌های بنیادی در پای او، تلاش کرد غدد لنفاوی بدن را کار بیندازد تا خودشان مایعات را جذب کنند.


اکنون خانم اسمیت می‌گوید، پایش حدود نصف قبل شده،‌ برای اولین بار پس از سال‌ها توانسته زانویش را خم کند و راه برود

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: