کد خبر: ۶۸۲۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹
تعداد بازدید: ۱۴۶۹
رشد و افزایش باکتری‌های خوب روده با مصرف غذاهای پروبیوتیک امکان پذیر است.
کدام گزینه‌های غذایی باکتری‌های خوب روده را افزایش می‌دهند؟به گزارش خبرداغ به نقل از readersdigest بهترین منابع محصولات پروبیوتیک، لبنیات شناخته شده است، اما کسانی که میلی به مصرف مداوم ندارند می‌توانند محصولات دیگر غنی از پروبیوتیک ها را جایگزین کنند. در اینجا 7 ماده غذایی حاوی پروبیوتیک، به غیر از ماست و دیگر محصولات لبنی معرفی شده است:


سیب زمینی سرد: سیب زمینی سرد پخته شده یکی از بهترین منابع نشاسته مقاوم است. نشاسته مقاوم به گروهی از کربوهیدرات‌های رژیمی غیر قابل هضم گفته می‌شود که تاثیرات آن بر سلامت روده، کاهش قند خون بعد از صرف غذا، افزایش حساسیت به انسولین، و اثرات آن بر میکروبیوم، چربی خون و وزن بدن مورد توجه بوده است. حتی به اثرات دریافت این نشاسته بر پیشگیری از سرطان کولورکتال نیز پی برده شده است.


کفیر: این نوشیدنی‌ترش، سرشار از باکتری‌های سالم و پروبیوتیک ها است و مطالعات در سال 2013 نشان داده که مصرف آن به از بین بردن مشکلات گوارشی، آلرژی‌ها و ... کمک می‌کند و اثر مفیدی بر سلامت قلب دارد. یک نکته این است که برخی نوشیدنی‌های کفیر حاوی مقادیر بالایی قند اضافه شده هستند که منجر به تغذیه باکتری‌های بد در روده می‌شوند، بنابراین هنگام خرید سیب زمینی سرد

آن‌ها باید به برچست و لیست مواد تشکیل دهنده دقت کرد.


موز سبز: اکثر مردم از مصرف این نوع موز اجتناب می‌کنند اما خبر خوب این است که موز سبز یک منبع غنی از پروبیوتیک به ویژه نشاسته مقاوم است. همچنین این میوه یک دوز سالم از هر دو فیبر محلول و نامحلول، ویتامین و مواد معدنی را دارد. مصرف مداوم موز سبز با افزایش باکتری‌های خوب رودهف در برابر بیماری قلبی و مشکلات استخوان محافظت ایجاد می‌کند.


کلم ترش: کلم رنده شده ریز و آب پز کلمی است که توسط باکتری‌های اسید لاکتیک تخمیر و خرد شده است. این یکی از قدیمی‌ترین غذاهای سنتی است و در بسیاری از کشورها، به ویژه در اروپا محبوب است. علاوه بر کیفیت پروبیوتیک آن، کلم ترش غنی از فیبر و دارای ویتامین‌های، ث، ب و کا، سدیم بالا، آهن و منگنز است. کلم رنده شده و آب پز همچنین شامل آنتی اکسیدان ها، لوتئین و زیگزانتین است که برای سلامت چشم مهم هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: