کد خبر: ۶۸۱۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
تعداد بازدید: ۴۷۱
استفاده از رنگ های گرم نظیر زرد و نارنجی در افزایش انگیزه و درمان افسردگی بسیار موثر است.
اگر زودجوش هستید، زرد بپوشید/ در پاییز این رنگ را بیشتر بپوشیدبه گزارش خبرداغ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،فرشته کریمی زاده روان شناس گفت: به طور کلی رنگ ها در روحیات افراد تاثیر زیادی دارند و استفاده از رنگ های گرم نظیر قرمز،زرد و نارنجی باعث ایجاد حس شادی و سرزندگی و هم چنین درمان افسردگی،بی حالی وخستگی افراد می شود.

کریمی زاده ادامه داد:استفاده از رنگ های زرد و نارنجی برای مبتلایان به افسردگی به خصوص آن دسته از زنان و مردانی که از افسردگی فصلی در پاییز و زمستان به دلیل طولانی شدن زمان تاریکی در شبانه روز رنج می برند،بسیار مفید است و توصیه می شود این افراد از این رنگ ها برای لباس و محیط اطرافشان استفاده کنند.

وی ضمن اشاره به این موضوع که رنگ های شاد باعث افزایش ضربان قلب و ایجاد تحرک در افراد می شود ، افزود:رنگ زرد باعث ایجاد انگیزه و امیدواری می شود و توانایی ارتباط خوب و موثر با دیگران را برای ما به ارمغان می آورد و همچنین این رنگ ضمن تقویت هوش و حافظه در سرعت بخشی به انتقال اطلاعات مغزی،شجاعت و بی باکی افراد نقش مهمی دارد.

کریمی زاده تاکید کرد:ذهن انسان و به خصوص سیستم عصبی آن تاثیر بسیار زیادی از رنگ زرد می پذیرد و می توان با استفاده از این رنگ مشکلات ذهنی و سیستم عصبی افراد بهبود بخشید.

این روان شناس استفاده از رنگ زرد را برای بهبود افرادی که از کمبود اعتماد به نفس رنج می برند بسیار موثر دانست و بیان کرد: افرادی زود جوش هستند نباید در مدت زمان طولانی از رنگ زرد استفاده کنند چرا که این رنگ باعث تحریک سیستم عصبی و افزایش پرخاشگری در آن ها می شود.

کریمی زاده اشاره کرد:اگر در زندگی تان به دنبال شفافیت در تصمیم گیری رهایی از فرسودگی روانی ، دلهره ، حالت عصبی و خستگی، حافظه هوشیارتر و مهارتهای تمرکز هستید از رنگ زرد استفاده کنید.


وی در پایان تصریح کرد:از رنگ های گرم وشاد نظیر زرد و نارنجی علاوه بر لباس در محیط اطرافمان نیز استفاده کنید تا سرزندگی و امیدواری جایگزین خستگی،بی حالی و ناامیدی شود. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: